|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
MikkelMathiesen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 104 |
![]() Sendt: 15-Februar-2010 kl. 16:22 |
||
Jeg skal til at købe ny skærm til mit værelse, men jeg er kommet lidt i tvivl mht. de 2 skærme jeg har fundet:
http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?pid=497687&q=w5500&sp=all http://www.hifipriser.dk/product/details.aspx?pid=497894 W5500 koster 800 kroner mere end V5500, men har tilgengæld også 100hz og en dynamisk kontrast på 1:80:000. Men er det virkelig de 800 kroner ekstra værd? Skærmen skal bruges til: TV, Playstation 3 og Bluray Tak på forhånd Med venlig hilsen Mikkel Mathiesen |
|||
![]() |
|||
jens jensen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2010 Sted: Norge Status: Offline Point: 2 |
![]() |
||
Jeg syns ikke 800,- er så gale for litt ekstra.
Har en 100hz selv og er kjempe fornøyd. |
|||
![]() |
|||
MikkelMathiesen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 104 |
![]() |
||
Tak for din vurdering
Hvad er det egentlig 100hz gør? Er det ikke bare at gøre videoer lidt mere "smooth"? |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
||
Mindre end 100 Hz gør jo også at du kan se skærmen blinke
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Så tror jeg at jeg hapser den med 100hz, tak for jeres vurderinger :D
Forresten, den dynamiske kontrast gør vel ingen forskel? |
|||
![]() |
|||
RogueAgent ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Maj-2009 Status: Offline Point: 859 |
![]() |
||
|
|||
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500 Pioneer VSX-859 Carver 753X Energy RVS/RVSS Panasonic BD35 Toshiba HD-XE1 Pioneer CLD-D704 |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 8 ![]() -- ![]() Oprettet: 05-August-2008 Status: Offline Point: 650 |
![]() |
||
Hvilket ikke er korrekt. Et LCD blinker ikke.
Otto har beskrevet det således:
Et LCD-tv lyser konstant, og ændrer bare billedet 50 gange i sekundet, det blinker ikke som et billedrør. Derfor er der ikke nogen gevinst ved at opdatere billedet på et LCD-tv hurtigere end selve signalet, det vil simpelthen ikke gøre nogen forskel. Dét der derimod skal gøres ved et LCD tv er at tage højde for at signalet består af 50 "halve" billeder, det er kun hver anden linie der opdateres 50 gange i sekundet (interlace).
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 8 ![]() -- ![]() Oprettet: 05-August-2008 Status: Offline Point: 650 |
![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
||
Ved ikke hvilken sammenhæng jeg har skrevet det i, men mens det er rigtigt at der i forhold til "blink" ikke er en gevinst ved 100 Hz, så giver det dog en gevinst mht. panelets responstid.
|
|||
![]() |
|||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
||
Det "hjemmevideo" agtige look skyldes ikke 100 Hz som sådan, men frame interpolation. Du kan godt have 100 Hz uden at have frame interpolation, men ofte følges de ad.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Du har svaret en kunde i din tid i TC: http://forum.tapeconnection.dk/tcasp/forum/topic.asp?TOPIC_ID=321
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeps og det klare W5500 rimelig godt hvorimod mit Samsung B650 klare det mindre godt ![]() Redigeret af Stenholt - 15-Februar-2010 kl. 18:43 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |