|
Er apple tv nok? |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |||
vonrask ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-April-2005 Sted: 8600 Silkeborg Status: Offline Point: 492 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-Marts-2012 kl. 21:54 |
||
Jeg vil til at rippe mine film, da de fylder for meget. For at få dem vist på mit TV(panasonic VT20) er det så nok med apple tv eller skal jeg bruge en medieafspiller som boxee for det, hvis filmene ligger på en NAS som er forbundet med mit hjemmenetværk?
Håber I kan hjælpe...
|
|||
![]() |
|||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Konverter dem til et format som TV'et kan afspille direkte!
Kan ikke huske om 20 serien kan afspille MKV'er - mit G30 kan afspille dem fra NAS.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
|||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12473 |
||
Hvis filmene rippes til et format ATV'et kan spille, så er det nok, ja.
Jeg tror også at et ATV er noget federe at bruge til den slags, end tv'ets egen medieafspiller. |
|||
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon |
|||
![]() |
|||
caveguard ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 13-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 34 |
||
Hej
Apple TV (har selv 2* ATV G2 og synology) er fint, hvis det jailbreakes og fx XBMC installeres, så får du også airplay med osv. Jeg tror ikke der er jailbreak ude til ATV3 endnu, så det kan desværre tage lidt tid. CG. |
|||
![]() |
|||
vonrask ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-April-2005 Sted: 8600 Silkeborg Status: Offline Point: 492 |
||
hvordan jailbreaker man og hvad er xbmc?
|
|||
![]() |
|||
||
hvordan forbinder du så din NAS og apple tv glemte jeg lige at spørge om i går...
|
|||
![]() |
|||
Kjeldbjerg ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Februar-2004 Sted: Middelfart, DK Status: Offline Point: 257 |
||
Xbmc er et mediecenter du installerer på Atv.
Der findes masser af guider til jailbreak (google), og xbmc har en omfattende side med info og hjælp. Jeg kører selv med kablet atv2 og synology, og det spiller bare derudaf (og jeg er slet ikke færdig med at udforske alle muligheder i xbmc endnu).
|
|||
Win if you can, lose if you must, but always cheat
|
|||
![]() |
|||
||
hvad har du brugt til at rippe med med så og til hvilket format? Og hvordan forbinder du NAS og apple tv?
|
|||
![]() |
|||
Kjeldbjerg ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Februar-2004 Sted: Middelfart, DK Status: Offline Point: 257 |
||
Alt er rippet til mkv (720p).
Kabel fra Nas til router/switch og kabel fra atv router/switch. Det hele kører som smb-netværk.
|
|||
|
|||
![]() |
|||
||
ved ikke hvad et smb netværk er. Men det betyder at router, Nas og Apple tv helst skal stå ret tæt på hinanden?
|
|||
![]() |
|||
||
Tja, det kommer jo an på hvor langt du er villig til at trække kabler. Jeg har 20 m kabel fra kontor (hvor router/modem/nas står) til stuen. Atv'en kan køre trådløst, og det er fint til at afspille musik, men der er folk der oplever hakken ved trådløs afspilning af store 1080p mkv-filer.
|
|||
|
|||
![]() |
|||
||
Undskyld jeg spørger dumt, bær over med mig, men det kabel du har er så fra router til stuen hvor det går i dit Apple tv? Jeg spørger fordi jeg har en elektrikker som kommer og trækker eternet kabler i huset i næste uge. Thi på sigt vil jeg gerne at når ungerne får hver deres tv med tilhørende apple tv, at de så kan gå på fælles NAS og streame film fra den...
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |