recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er apple tv nok?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er apple tv nok?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
vonrask Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-April-2005
Sted: 8600 Silkeborg
Status: Offline
Point: 492
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vonrask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er apple tv nok?
    Sendt: 28-Marts-2012 kl. 21:54
Jeg vil til at rippe mine film, da de fylder for meget. For at få dem vist på mit TV(panasonic VT20) er det så nok med apple tv eller skal jeg bruge en medieafspiller som boxee for det, hvis filmene ligger på en NAS som er forbundet med mit hjemmenetværk?

Håber I kan hjælpe...
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2012 kl. 22:10
Konverter dem til et format som TV'et kan afspille direkte!
Kan ikke huske om 20 serien kan afspille MKV'er - mit G30 kan afspille dem fra NAS.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2012 kl. 22:18
Hvis filmene rippes til et format ATV'et kan spille, så er det nok, ja.

Jeg tror også at et ATV er noget federe at bruge til den slags, end tv'ets egen medieafspiller.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon
Til top
caveguard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér caveguard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2012 kl. 22:30
Hej

Apple TV (har selv 2* ATV G2 og synology) er fint, hvis det jailbreakes og fx XBMC installeres, så får du også airplay med osv.

Jeg tror ikke der er jailbreak ude til ATV3  endnu, så det kan desværre tage lidt tid.

CG.
Til top
vonrask Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vonrask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2012 kl. 22:32
hvordan jailbreaker man og hvad er xbmc?
Til top
vonrask Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vonrask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2012 kl. 13:05
hvordan forbinder du så din NAS og apple tv glemte jeg lige at spørge om i går...
Til top
Kjeldbjerg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Februar-2004
Sted: Middelfart, DK
Point: 257
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjeldbjerg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2012 kl. 13:36
Xbmc er et mediecenter du installerer på Atv. 

Der findes masser af guider til jailbreak (google), og xbmc har en omfattende side med info og hjælp.

Jeg kører selv med kablet atv2 og synology, og det spiller bare derudaf (og jeg er slet ikke færdig med at udforske alle muligheder i xbmc endnu).
Win if you can, lose if you must, but always cheat
Til top
vonrask Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vonrask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2012 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af Kjeldbjerg Kjeldbjerg skrev:

Xbmc er et mediecenter du installerer på Atv. 

Der findes masser af guider til jailbreak (google), og xbmc har en omfattende side med info og hjælp.

Jeg kører selv med kablet atv2 og synology, og det spiller bare derudaf (og jeg er slet ikke færdig med at udforske alle muligheder i xbmc endnu).

hvad har du brugt til at rippe med med så og til hvilket format? Og hvordan forbinder du NAS og apple tv?
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjeldbjerg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2012 kl. 14:26
Alt er rippet til mkv (720p). 
Kabel fra Nas til router/switch og kabel fra atv router/switch. 
Det hele kører som smb-netværk.
Til top
vonrask Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vonrask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2012 kl. 14:42

ved ikke hvad et smb netværk er. Men det betyder at router, Nas og Apple tv helst skal stå ret tæt på hinanden?
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjeldbjerg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2012 kl. 15:49
Oprindeligt skrevet af vonrask vonrask skrev:

ved ikke hvad et smb netværk er. Men det betyder at router, Nas og Apple tv helst skal stå ret tæt på hinanden?

Tja, det kommer jo an på hvor langt du er villig til at trække kabler. Jeg har 20 m kabel fra kontor (hvor router/modem/nas står) til stuen. 
Atv'en kan køre trådløst, og det er fint til at afspille musik, men der er folk der oplever hakken ved trådløs afspilning af store 1080p mkv-filer.
Til top
vonrask Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vonrask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2012 kl. 15:54

Oprindeligt skrevet af vonrask vonrask skrev:

Tja, det kommer jo an på hvor langt du er villig til at trække kabler. Jeg har 20 m kabel fra kontor (hvor router/modem/nas står) til stuen. 
Atv'en kan køre trådløst, og det er fint til at afspille musik, men der er folk der oplever hakken ved trådløs afspilning af store 1080p mkv-filer.

Undskyld jeg spørger dumt, bær over med mig, men det kabel du har er så fra router til stuen hvor det går i dit Apple tv? Jeg spørger fordi jeg har en elektrikker som kommer og trækker eternet kabler i huset i næste uge. Thi på sigt vil jeg gerne at når ungerne får hver deres tv med tilhørende apple tv, at de så kan gå på fælles NAS og streame film fra den... 
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu