recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er apple tv nok?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er apple tv nok?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
caveguard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér caveguard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2012 kl. 20:07
Hej

Ja det er ethernet der skal gå mellem dit AppleTV og dit NAS, så træk endelig ethernet hen til der hvor dit TV står.

Benjamin
Til top
Swingking Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2006
Sted: Denmark
Point: 915
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Swingking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2012 kl. 21:01
Hvad er airplay ? og kan den også se dr.dk ? og tager den lang til at starte op ? for min tvix 6500A tager 1 min at starte op ....
Oprindeligt skrevet af caveguard caveguard skrev:

Hej

Apple TV (har selv 2* ATV G2 og synology) er fint, hvis det jailbreakes og fx XBMC installeres, så får du også airplay med osv.

Jeg tror ikke der er jailbreak ude til ATV3  endnu, så det kan desværre tage lidt tid.

CG.
Sony Bravia KD-65X8505C

Til top
Kjeldbjerg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Februar-2004
Sted: Middelfart, DK
Point: 257
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjeldbjerg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2012 kl. 22:00

Hej

Ja det er ethernet der skal gå mellem dit AppleTV og dit NAS, så træk endelig ethernet hen til der hvor dit TV står.

Benjamin

Kan være jeg misforstår din formulering, men jeg mener ikke man kan/skal trække kabel direkte fra nas til atv.  

vonrask - Mit kører igennem en router med indbygget gigabit switch. Dvs. at der går et kabel fra modem til router . Så går der forskellige kabler fra router til f.eks. atv, wdtv, yousee boks, nas osv.

På den måde sørger du også for at alle enheder i huset får adgang til indholdet på din nas. Så hvis du alligevel skal have trukket kabler, ville jeg sørge for at trække mindst et par stykker til stuen. 

Win if you can, lose if you must, but always cheat
Til top
vonrask Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-April-2005
Sted: 8600 Silkeborg
Point: 492
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vonrask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2012 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af Kjeldbjerg Kjeldbjerg skrev:

Hej

Benjamin

Kan være jeg misforstår din formulering, men jeg mener ikke man kan/skal trække kabel direkte fra nas til atv.  

vonrask - Mit kører igennem en router med indbygget gigabit switch. Dvs. at der går et kabel fra modem til router . Så går der forskellige kabler fra router til f.eks. atv, wdtv, yousee boks, nas osv.

På den måde sørger du også for at alle enheder i huset får adgang til indholdet på din nas. Så hvis du alligevel skal have trukket kabler, ville jeg sørge for at trække mindst et par stykker til stuen. 

Tak fordi du tager dig tid til at give gode svar Kjeldbjerg. Sætter jeg stor pris på. Jeg har indkøbt en apple airport extreme som jeg vil bruge som router. Håber den kan de ting du her nævner som vigtige. Som jeg ser det lige nu så skal jeg have internet til min NAS og mit Apple TV som jeg nu tror ved hvordan jeg jailbreaker. Så dit råd vil være at få lavet 2 udgang for ethernet bag mit tv?
Til top
Kjeldbjerg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Februar-2004
Sted: Middelfart, DK
Point: 257
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjeldbjerg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2012 kl. 22:43
Hvor mange udgange du vil lave kommer an på dit behov og dine enheder. 
Jeg har f.eks. en yousee boks, atv og ps3, der alle kan gøre brug af internet. Heldigvis har de fleste nyere enheder trådløs mulighed, og det kan som regel trække det meste. Så hvis du laver 2 , burde du være dækket ind.

Og bare lige for en god ordens skyld skal du være klar over at internet og netværk er 2 forskellige ting. Din Apple tv kan f.eks. sagtens hente indhold fra din nas gennem netværket uden at have internetforbindelse. Men i praksis vil en router sørge for at du både har et internt netværk og adgang til internet.

Du skal også overveje din egen støjtolerance, fordi de harddiske jeg har i min nas, larmer for meget til at jeg ville bryde mig om at have den stående i min stue, derfor har jeg valgt lange kabler istedet.

Jeg er ikke sikker på om jeg må linke til andre forum, men hvis du sidder fast mht. jailbreak, så send mig en privat besked.
Win if you can, lose if you must, but always cheat
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2012 kl. 07:15
Generelt kan man ikke få for mange netkabler trukket rundt. De kan jo konverteres til alt muligt andet enten via en aktiv omformer eller blot via andre terminaler - dvs. du kan bruge dem til HDMI, stereolyd, Beolink osv.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
vonrask Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vonrask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2012 kl. 07:55
Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Generelt kan man ikke få for mange netkabler trukket rundt. De kan jo konverteres til alt muligt andet enten via en aktiv omformer eller blot via andre terminaler - dvs. du kan bruge dem til HDMI, stereolyd, Beolink osv.

Så hvad vil din anbefaling være, at jeg skal få eletrikkeren til at lave 2 udgange i hvert rum for at fremtidssikre mig?
Til top
vonrask Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vonrask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2012 kl. 09:00
Oprindeligt skrevet af Kjeldbjerg Kjeldbjerg skrev:

Hvor mange udgange du vil lave kommer an på dit behov og dine enheder. 
Jeg har f.eks. en yousee boks, atv og ps3, der alle kan gøre brug af internet. Heldigvis har de fleste nyere enheder trådløs mulighed, og det kan som regel trække det meste. Så hvis du laver 2 , burde du være dækket ind.

Og bare lige for en god ordens skyld skal du være klar over at internet og netværk er 2 forskellige ting. Din Apple tv kan f.eks. sagtens hente indhold fra din nas gennem netværket uden at have internetforbindelse. Men i praksis vil en router sørge for at du både har et internt netværk og adgang til internet.

Du skal også overveje din egen støjtolerance, fordi de harddiske jeg har i min nas, larmer for meget til at jeg ville bryde mig om at have den stående i min stue, derfor har jeg valgt lange kabler istedet.

Jeg er ikke sikker på om jeg må linke til andre forum, men hvis du sidder fast mht. jailbreak, så send mig en privat besked.

Tak for din store hjælp igen. Jeg havde ikke overvejet at en NAS kunne larme en del, så det skal jeg lige have med i mine overvejelser. Og hvad jailbreak angår, så fandt jeg nogle vejledninger på firecore.com, så ser ud til at være så nemme og overskuelige at selv jeg burde kunne finde ud af dem, selvom man aldrig skal vide sig sikkerSmile Hav en rigtig god weekend og påske
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Maj-2005
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2012 kl. 15:05
Apple TV 2+3 kan ikke afspille 24 fps.
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
vonrask Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vonrask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2012 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af bleze bleze skrev:

gælder dette også hvis den er jailbreaket? Og af ren uvidenhed, hvor stor en gene er det, at den ikke kan afspille 24 fps?
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-April-2007
Point: 520
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2012 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af vonrask vonrask skrev:

Oprindeligt skrevet af bleze bleze skrev:

gælder dette også hvis den er jailbreaket? Og af ren uvidenhed, hvor stor en gene er det, at den ikke kan afspille 24 fps?
Ja, det er samme historie, hvis den ikke er jailbreaket - i hvertfald på atv2, og der er ikke store håb på 3'eren heller... Cry

Hvis du ikke har fladskærm, som kan vise 24p, er det ligegyldigt, men det kan de fleste nyere (2-3 år gamle).

De fleste biograffilm er optaget i 24p, og bluray-mediet benytter derfor oftest også 24p. Hvis en 24p/24hz film vises ved enten 50hz eller 60hz, som er pal og ntsc standard, vil resultatet være en at filmen "hakker" eller kører ujævnt.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2012 kl. 21:46
Alle biograffilm er optaget i 24fps (visse danske dog 25, men det er irrelevant).

Hvis en film vises ved 50Hz kommer der ikke judder, men derimod kører den hurtigere, da man bare speeder filmen op, så der vises 25 billeder i sekundet.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu