|
Er Atmos spild af penge/tid? |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | ||
JaAndersen
Guld medlem Oprettet: 20-November-2009 Status: Offline Point: 805 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
hvad med almindelig stream uden Atmos - fx cmore, kan receiver gøre noget “magisk” - eller er det håbløst??
Bottom Line - uden fysisk disk/itunes = dødt projekt?
|
||
Wish
Bruger Oprettet: 12-Juni-2010 Status: Offline Point: 202 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Man kan gøre lidt med upmixing, men det er ikke der de store oplevelser gemmer sig. Jeg tvivler også på at "Atmos light" kan imponere på samme måde som de gode tracks på blu rays, men det vil vise sig. Jeg har selv et akustik-loft som ikke kan reflektere lyd, så jeg bruger Dali's Alteco-højtalere som jeg har monteret på for- og bagvæg, helt oppe under loftet og det virker rigtig godt! Finten med at sætte Atmos-højtalere til at pege op mod loftet og reflektere lyden ned mod lyttepositionen er jeg meget skeptisk overfor, men det kan være at det er en løsning for nogen. Jeg ville ikke bruge tid og penge på det hvis ikke jeg var til fysiske medier, da gevinsten i min mening ville være meget lille/ikke eksisterende. Måske opgraderings-lysten kan dirrigeres et andet sted hen? |
||
Practical
Bruger Oprettet: 06-Maj-2018 Status: Offline Point: 92 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis man ikke kan montere Atmos højttalerne efter forskrifterne ( i loftet ) så ville jeg personligt hellere undvære.
Har hørt flere setups hvor folk har været kreative med placeringerne, men de blegner i forhold til et rum hvor alt er placeret korrekt.
|
||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4052 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Practical
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg kunne høre tydelig forskel.
|
||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4052 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Practical
Funktioner
Tak(0)
|
|
Selvfølgelig har jeg det.
Men bliv du bare i troen, for du er tydeligvis en af dem der har vægmonteret dine lofthøjttalere. |
||
Wish
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er muligt at vægmonterede højttalere ikke er en ideel løsning, men hvis ikke man har et dedikeret lytterum med en fleksibel lytteposition og omgivelser som kan understøtte lofthøjttalere syntes jeg at det er et rigtig fint kompromis Jeg har i hvert fald ikke fortrudt! |
||
filmfreak
Guld medlem Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1393 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Når du skriver vægmonteret, er der så stadig tale om at lyden reflekteres i loftet eller peger højttalerne direkte mod lytteren i dit tilfælde ?
|
||
T-Duck
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Wish
Funktioner
Tak(0)
|
|
Som jeg skrev tidligere har jeg (lidt som OP) et akustikloft som gør at jeg ikke kan reflektere lyd af loftet. Dali Alteco er formet sådan at den vinkler ned mod lytte-positionen når man hænger den på væggen og det er sådan mine sidder. Hvis man ønsker løsningen som reflekterer i loftet skal højttalerne ligge ned, eventuelt ovenpå fronthøjttalerne.
|
||
filmfreak
Guld medlem Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1393 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
OK. Hvis de vægmonteres, hvad er så efter din mening den optimale placering ? Er det f.eks helt op under loftet på frontvæggen eller på bagvæggen ? Og vil det lyde bedre end hvis de istedet placeres ovenpå front højttalere med reflektion i loftet ? |
||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |