Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
|
Sendt: 21-Februar-2010 kl. 15:05 |
Startrek skrev:
Håber også at du kan få lånt en Oppo BDP-83 NuForce Edition, da netop Oppo BDP-83 NuForce Edition er forberedt på stereo udgange i forhold til Oppo BDP-83SE, og det er jo netop stereo del der er vigtig for dig, og grund til at du har valgt Pioneer BDP-LX91.
|
Jo men nu laver jeg jo ikke anmeldelser for min egen skyld. Så i den sammenhæng ville en anmeldelse af Oppo 83 og de forberede Oppo udgaver vel have en større almen interesse
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Sploink
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
|
Sendt: 21-Februar-2010 kl. 15:06 |
Tror nu en del herinde ville finde det interssant at læse en anmeldelse af Oppo 83 Vs SE eller Nuforce udgaven
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 21-Februar-2010 kl. 15:17 |
Sploink skrev:
Tror nu en del herinde ville finde det interssant at læse en anmeldelse af Oppo 83 Vs SE eller Nuforce udgaven |
Just my 10 cent
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 21-Februar-2010 kl. 15:26 |
nu var min mening alså ikke pio/oppo
Men Ja det kunne være interssant at læse en anmeldelse af Oppo 83 Vs SE eller Nuforce udgaven.
|
 |
cnn3
Guld medlem
Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
|
Sendt: 21-Februar-2010 kl. 15:28 |
Til trådstarter:
Jeg vil umiddelbart tro, du får mere ud af en Panasonic bd-60, end en Oppo eller Pioneer, især da de på bd-gengivelse er mere eller mindre ens. Så kan du jo passende bruge besparelsen på resten af dit kommende anlæg.
|
mvh Christian
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 21-Februar-2010 kl. 15:45 |
cnn3 skrev:
Til trådstarter:
Jeg vil umiddelbart tro, du får mere ud af en Panasonic bd-60, end en Oppo eller Pioneer, især da de på bd-gengivelse er mere eller mindre ens. Så kan du jo passende bruge besparelsen på resten af dit kommende anlæg. |
Nu ville jeg tro at især Oppo BDP-83 NuForce Edition, er beder til stereo (ved analog udgang) end Panasonic bd-60 og Oppo BDP-83/Oppo BDP-83SE og Oppo BDP-83 NuForce Edition har sikker en beder bildekresløb end Panasonic bd-60 især når det komme til DVD og Blu-ray i 1080i, man må huske på at mange danske Blu-ray udgivelser er i 1080i og rigtig mange koncert Blu-ray er også i 1080i.
Redigeret af Startrek - 21-Februar-2010 kl. 15:46
|
 |
Guests
Gæst
|
Sendt: 21-Februar-2010 kl. 15:57 |
Tak for svarene allesammen. Men jeg må indrømme at Pioneer BDP-LX91 koster lige lovlig meget.
Så vidt jeg kan se koster en OPPO 83, 500$ (2500-3000 kr.) Det kan jo måske godt gå an' :D
Er der nogle der ved om man kan købe OPPE 83 i Danmark i en fysiks butik?
Men jeg var inde i Hifi klubben igår, og vi spurgte omkring blu ray afspillere. Vi fik af vide at PS3 er den bedste mulighed med mindre man giver omkring 4000kr og op efter for en blu ray afspiller.
Men har en PS3 Slim alle de HD lydformater o.s.v. Jeg vil gerne have en fremtids sikret hjemmebiograf så derfor vil jeg gerne have alle de lyd format der er til en pris af 3000kr. til 6000kr
Jeg håber der er nogle som kan give nogle svar :D
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 21-Februar-2010 kl. 16:10 |
Nu sælge HiFi Klubben jo ikke Oppo, så derfor er deres svar vel givet på forhånd, ellers så burte de nok havde svaret med en CAMBRIDGE 650BD (som lade til at være en Oppo BDP-80), men måske så for sælge mere i løn hvis han kan sælge dig en PS3. Selvfølgelig har sælge ret, når det komme til fremtids sikkerhed med PS3, da den på et tidspunk kan opdateres til 3D. Oppo BDP-83/Oppo BDP-83SE bliver solgt hos, og lev. kodfri hos: www.av-precision.dk http://www.av-precision.dk/av-precision---bdp-83.html www.av-connection.dk http://www.av-connection.dk/?PGr=2557&ML=1087 www.CSN Teknik.dk
http://www.csn-teknik.dk/OppoBDP83.htm
CAMBRIDGE 650BD Oppo BDP-80
Redigeret af Startrek - 21-Februar-2010 kl. 16:43
|
 |
Brixen
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
|
Sendt: 21-Februar-2010 kl. 16:58 |
cnn3 skrev:
Til trådstarter:
Jeg vil umiddelbart tro, du får mere ud af en Panasonic bd-60, end en Oppo eller Pioneer, især da de på bd-gengivelse er mere eller mindre ens. Så kan du jo passende bruge besparelsen på resten af dit kommende anlæg. |
Jeg er ikke enig. Jeg har haft en Panasonic BD60, og har skiftet den ud til Oppo BD83 - netop pga. jeg har en del dvd-film, som jeg vil blive ved med at se. Der er ingen forskel ved blu-ray, undtagen tiden det tager at loade en disk - Oppo er hurtigst. Men ved dvd-film er der forskel. Oppo opskalerer meget bedre.
|
Venlig hilsen KB
|
 |
cnn3
Guld medlem
Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
|
Sendt: 21-Februar-2010 kl. 23:13 |
Det kommer jo lissom an på, hvad den skal bruges til. Jeg skriver netop at de er lige gode til blu-ray afspilning, hvis man gerne vil give 3000 kr oveni for bedre dvd-afspilning, så fred med det. Den er måske heller ikke så god som CD-spiller, som mange påpeger, men det er jo heller ikke noget der tyder på at den skal bruges som sådan.
Spørgeren har ikke et full-hd tv, og går måske ikke op i at få toppen af poppen, men mere en solid arbejdshest, som jeg vil vurdere pana'en til. Men det kommer jo altsammen an på behovet, og mit svar er baseret på hvad jeg tror behovet er. Hvis man ikke har et full-hd tv, er det rent overkill med bd-spiller til 15000 kr (pioneer) som foreslået.
|
mvh Christian
|
 |
wicca
Guld medlem
Oprettet: 15-Juni-2008
Point: 506
|
Sendt: 22-Februar-2010 kl. 09:21 |
Jeg vil da bare anbefale dig at købe en Playstation 3 slim. Den har alt det du søger. Perfekt billede, hurtig opstart. Dolby True HD og DTS HD Master Audio.
PS3 er fortsat blandt de aller bedste BD-afspillere på markedet. Det er min egen holdning, men den deles af prominente sider som eks. cnet.com og flere.
...og prisen: den er jo bare til at juble over!
|
 |
Rasmusdc
Guld medlem
Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
|
Sendt: 22-Februar-2010 kl. 09:37 |
Ja og PS3 får HDMI 1.4 ved ren opdatering og understøtter derved 3D, dog mener jeg at PS3 stadig larmer for meget.
kan godt være min slim er slem, men der er for meget larm, synes også en del af de Bluray afspillere jeg har set, også kan give en smule støj fra sig.
Skal det være i byen så ville jeg nok "nøjes" med Cambridge fra Hifiklubben, den virker faktisk habil.
og med hensyn til DVD afspildning så skulle den være god, måske ikke den bedste, men den skulle være godt med, især pga OPPO chippen.
Men det ville også være træls at ofre 7-10k på en bluray afspiller, for at finde ud af at man egentlig godt ville 3D, og så skifter igen. omend det i min bog bare bliver noget kortvarigt.
|
|
 |