recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er clint dc1 udemærket til yousee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr clint dc1 udemærket til yousee

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Chips Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-December-2011
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2011 kl. 13:29
Hej Radiomanden

Tak for dit hurtige svar - men jeg "er for dum" og har brug for lidt hjælp.
Jeg har Googlet
Composite
S-Video
Videograbber
og jeg kan ikke se, hvordan jeg "kommer ud af" Clinten's HDMI udgang.

Kan du hjælpe lidt mere nøjagtigt - fx med forslag til hvad jeg skal købe med navne/varenumre?

På forhånd tak.

Til top
Chips Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2011 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det gøres via en Analog forbindelse, enten Composite elle S-Video via en Videograbber, som tilsluttes en USB.
DC1 Optager ukrypteret på en HHD, som så kan tilsluttes PCen og det optagne kan overføres.

Hej Radiomanden
Tak for dit hurtige svar - men jeg "er for dum" og har brug for lidt hjælp.
Jeg har Googlet
Composite
S-Video
Videograbber
og jeg kan ikke se, hvordan jeg "kommer ud af" Clinten's HDMI udgang.
Kan du hjælpe lidt mere nøjagtigt - fx med forslag til hvad jeg skal købe med navne/varenumre?
På forhånd tak.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2011 kl. 13:35

Da der optages ukrypteret på HDD, så er det den bedste måde at gøre det på, da det derved fås Digitalt til PCen, og derved også i HD når det er sådanne optagelser.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Chips Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2011 kl. 13:40
Hej igen Radiomanden

Tak - men jeg har brug for lidt mere hjælp.

Kan du hjælpe mig med forslag til, hvad det er, jeg skal købe?

fx:
Producent-navn
Varenummer
o.s.v.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2011 kl. 13:52

Clint DC1 og en HDD.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Chips Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2011 kl. 14:01
Ja lige netop - de 2 dele er jeg helt klar over (bortset fra at jeg vil bruge PC'ens harddisk til at optage på)

Altså: Jeg vil købe en Clint DC1 - og den vil jeg gerne forbinde med min PC

Hvilke kabler er det, der skal bruges for at komme fra Clintens HDMI udgang til en USB (indgang) på PC'en?

Jeg ville blive rigtig glad, hvis du vil give lidt længere svar. Jeg fornemmer, at du er hamrende dygtig, og at du synes, jeg stiller en smadder dumt spørgsmål, men prøve lige igen at komme med et svar!
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2011 kl. 14:07
Kunne HDMI-tilslutningen på PC'en ikke bruges - hvis der da er en sådan mulighed?
Til top
Chips Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2011 kl. 14:14
Her er mit oprindelige spørgsmål:   Smile

Må jeg i denne tråd spørge, om der er nogen, der kan forklare mig, hvordan jeg bedst forbinder en Clint DC1 til min PC?
Min PC har IKKE en HDMI indgang.
Findes der fx en adapter fra HDMI udgangen på Clinten til en USB indgang på PCen?
Glæder mig til at få et svar.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2011 kl. 14:17

Hvis der skal optages direkte til PC, så er det Analogt, derfor optages på extern HDD og overfør derefter til PC. Af den grund vælger mange at bruge en modtager som DC1, og tilslutte HDDen til PC bagefter for overførsel af det man har optaget. Der er ingen grund til andre filurligheder.
Til top
norbert Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 298
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2011 kl. 14:26
Du skal bruge en extern harddisk til at optage fra Denver'en. Derefter sætter du den externe harddisk til PC, hvor du overfører filen til. Der er ingen grund til at overføre den analogt. Om man kan sætte Denver'en direkte til pc'en f.eks. via usb-udgangen på Denver'en, ved jeg ikke.
Til top
Chips Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2011 kl. 14:43
Tak for jeres svar, men I svarer kun på, hvordan jeg optager. Det er jeg helt med på.

Men jeg vil gerne kunne se alle Clintens TV programmerne på min PC. Derfor søger jeg hjælp til at "komme fra" Clintens HDMI udgang til en USB port på PCen. Er det muligt, eller skal jeg købe et nyt grafikkort med HDMI indgang - og findes det? Og kommer lyden så også med.

For det andet: Jeg har allerede en Clint DC1 sluttet til mit TV i stuen - og det fungerer perfekt.
Jeg kan optage over på en (stor) USP-stick. Det fungerer også perfekt.
Men hvis jeg flytter denne USB-stick over til min PC, kan jeg ikke afspille det program, jeg netop har optaget.
Derfor forstår jeg ikke helt jeres ovenstående svar - men da det slet ikke er mit problem, så vil jeg gerne vende tilbage til det oprindelige spørgsmål:
Hvordan forbinder jeg bedst en Clint DC1 til min PC, så jeg kan se fjernsyn på min PC?
Til top
norbert Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 298
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2011 kl. 14:48
Så forstår jeg bedre. Jeg bruger et program, der hedder TS-doctor til at "rense" filen, så den kan afspilles på pc'en med VLC-player. Den kan du trække ned i en prøveudgave. Det er nemmere og giver bedre kvalitet, end hvis du skal overføre analogt til pc'en.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu