Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
norbert
Super bruger
Oprettet: 24-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 298
|
Sendt: 04-December-2011 kl. 14:51 |
Hvis du skal forbinde Clinten til pc'en, skal du have en grabber installeret, så du kan overføre analogt via scart-udgangen. Du kan IKKE bruge Hdmi-udgangen.
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
norbert
Super bruger
Oprettet: 24-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 298
|
Sendt: 04-December-2011 kl. 14:55 |
Hvis du absolut vil se TV på pc'en, vil det nemmeste og billigste at købe et TV-tuner kort til PC'en. Så skal du bare sætte antenne på. Man kan få både til Terristical og kabel.
|
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19563
|
Sendt: 04-December-2011 kl. 15:00 |
Chips skrev:
Men jeg vil gerne kunne se alle Clintens TV programmerne på min PC. |
Forklar mig lige hvad det er du vil? Du har en Clint - er det den du vil tage optagelser ud fra? I så tilfælde sætter du Clintes harddisk til din computer og overfører optagelserne den vej Eller vil du købe en ekstra Clint for at kunne se tv på din PC ? Det er at gå over åen efter vand. Du skal i stedet have en DVB tuner til din computer (typisk en USB stick), så kan du se alle programmer og optage lige så tosset du vil - uden at købe en ekstra Clint. Klaus
|
|
Chips
Ny bruger
Oprettet: 04-December-2011
Point: 9
|
Sendt: 04-December-2011 kl. 15:17 |
Hej alle mand Uha - hvor er jeg dog dum til at formulere mit spørgsmål. Jeg prøver igen. Jeg har en super PC (uden HDMI indgang) med et super Hauppauge TV kort - og alt fungerer perfekt. Jeg har YouSee kabel TV. Jeg kan se TV mens jeg arbejder på min PC. Jeg kan sætte fx nyhederne op i et hjørne, og arbejde i officepakken. Kommer der så noget af interesse, klikker jeg på nyhederne, og får det i stort format. Men der er nogle programmer, der er forsvundet, og så vidt jeg forstår, vil endnu flere programmer forsvinde til januar. Jeg vil derfor gerne købe en Clint DC1 - og forbinde den til min PC Jeg har allerede (fruen har ;-) en Clint DC1, der er forbundet til vores TV i stuen - og da jeg har gode erfaringer med den, ville jeg gerne købe en mere. Og så kommer mit spørgsmål: Hvordan forbinder jeg Clinten til min PC. Hvilken udgang skal jeg bruge på Clinten - og hvilken indgang skal jeg bruge på min PC? Kan jeg "nøjes" med et kabel/adapter? eller skal jeg købe et nyt grafikkort med HDMI indgang - og findes det - og kommer lyden så med over. Eller er der andre løsninger? så jeg kan se alle Clintens programmer på min PC?
|
Der Alte
Super bruger
Oprettet: 15-Januar-2011
Point: 367
|
Sendt: 04-December-2011 kl. 15:26 |
Til Chips. Du bruger scartstik fra Clint og sætter i video-indgangen på dit TV-kort. Så bruger du TV-kortets medfølgende software, eller VLC el. lign. til at se TV på PC'en. Det er ret nemt.
|
madass32
Bruger
Oprettet: 10-Februar-2008
Point: 199
|
Sendt: 04-December-2011 kl. 15:36 |
Den bedste Løsning er at bruge dit Hauppauge TV kort. grunden til der er nogle kanaler der er forsvundet kan være pga. den nye omlægning af kanalerne Yuesee lige har lavet. du skal bare lave en ny scanning efter kanaler.
eller: dit Hauppauge TV kort er analogt. det bedste, vil i dette tilfælde være at købe et nyt Hauppauge TV kort med DVB-C hvilke er digital tv på kabel TV.
at bruge en tv løsning (clint) på en PC er ikke optimalt når nu man kan få en PC løsning (Hauppauge) eller andre producenter.
det er lidt ligesom at sætte en diesel generator i bagagerummet på en el-bil, man kan godt, men det giver ingen mening:-)
|
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 04-December-2011 kl. 16:15 |
Chips: En DVB-C USB modtager vil være det bedste at anskaffe. Andet er at gå over åen efter vand.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
zemo
Super bruger
Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Point: 491
|
Sendt: 04-December-2011 kl. 16:21 |
Hvis du har Yousee-internet, kan du se alle tv-kanalerne over nettet vha. Yousees player
|
/zemo/
|
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19563
|
Sendt: 04-December-2011 kl. 16:55 |
Chips skrev:
Jeg har en super PC (uden HDMI indgang) med et super Hauppauge TV kort |
Hvilket? Gætter på at det kun er analogt du modtager med det.
Chips skrev:
Eller er der andre løsninger? så jeg kan se alle Clintens programmer på min PC? |
For lige at slå det fast en gang for alle: Glem Clint'en til din PC. Du skal have et nyt TVkort i stedet for dit nuværende, et der kan tage DVB-C signal i stedet for dit nuværende der (formodentligt) kun kan analogt tv. At køre det gennem en Clint betyder at du tager datastrømmen fra DVB-C, dekoder den til noget andet, for at sende dem over i et kabel med et signal som computeren kan forstå (det bliver nok helt nede på analogt niveau), herefter skal computeren igen til at omkonvertere mindst en gang, før du kan se det. Med et nyt tv kort, får du fuld kvalitet i første hug og ikke "endnu en boks". Klaus
|
|
Chips
Ny bruger
Oprettet: 04-December-2011
Point: 9
|
Sendt: 04-December-2011 kl. 17:06 |
Hej Klaus 1000 tak - endelig et svar, jeg kan bruge til noget. Jeg har googlet, og et TV kort, der kan tage DVB-C koster jo ikke engang mere end en Clint. Tør du anbefale det bedste TV kort?
|
JørgenT
Guld medlem
Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5307
|
Sendt: 04-December-2011 kl. 18:23 |
Chips skrev:
Jeg har googlet, og et TV kort, der kan tage DVB-C koster jo ikke engang mere end en Clint.
Tør du anbefale det bedste TV kort? |
Jeg har et af denne type som jeg er fint tilfreds med:
Bruger det sammen med DVBViewer og Recording Service (pris 15 Euro)
med alle de fordele det giver.
Har ikke prøvet det medfølgende software, DVBViewer er normalt at foretrække.
Mvh JørgenT
Redigeret af JørgenT - 04-December-2011 kl. 18:29
|