recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er den alm dansker ligeglad?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er den alm dansker ligeglad?

 Besvar Besvar Side  <1 34567 12>
Forfatter
Besked
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2020 kl. 15:10
Prioriteringer?

Jeg har venner der går meget op i biler, den ene med en stor supra, en anden anden en stor og meget dyr audi.
Begge 2 alm. Håndværkere.

Jeg kører selv i en billig Kia.
De forstår ikke at jeg gider køre rundt i en Kia, og jeg forstår ikke at de gider smide så mange penge i deres biler.
Kan virkelig godt lide at sætte mig ned og nyde en god film og gerne med god lyd, men når det kommer til at skulle betale en premium pris for at få disse ting, så er jeg meget tilbageholdende, og kunne aldrig i livet finde på at sætte mig i gæld for det, mens andre glædeligt køber på afbetaling.


Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2020 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Prioriteringer?

Jeg har venner der går meget op i biler, den ene med en stor supra, en anden anden en stor og meget dyr audi.
Begge 2 alm. Håndværkere.

Jeg kører selv i en billig Kia.
De forstår ikke at jeg gider køre rundt i en Kia, og jeg forstår ikke at de gider smide så mange penge i deres biler.
Kan virkelig godt lide at sætte mig ned og nyde en god film og gerne med god lyd, men når det kommer til at skulle betale en premium pris for at få disse ting, så er jeg meget tilbageholdende, og kunne aldrig i livet finde på at sætte mig i gæld for det, mens andre glædeligt køber på afbetaling.



kia er med de modeller de laver idag interesant og med 7 år garanti klart interesant, men der er jo desværre de mennesker der ikke vil have sådanne mærker holdene i indkørslen. Iøvrigt fornuftig holdning til tingene du har bare alle havde det.

Håndværkere specielt tømrere/murere hvor meget mon ikke der bliver lavet efter kl 16 sjurt der foregår meget indenfor de fag bla (ikke og dømme alle)




Redigeret af jetdirect - 30-Maj-2020 kl. 16:35
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2020 kl. 17:26
Biler er heldigvis subjektivt.

Kis har måske en attraktiv (vej første øjekast) garantipolitik.
Men hvad hjælper det, når de (for mig) ikke har en bil jeg finder lækker at køre i?

Min bil koster måske en smule mere end en tilsvarende Kia, men jeg kørte dankortet igennem og fik bilen med hjem. Der er ingen gæld i bilen......



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2020 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Biler er heldigvis subjektivt.

Kis har måske en attraktiv (vej første øjekast) garantipolitik.
Men hvad hjælper det, når de (for mig) ikke har en bil jeg finder lækker at køre i?

Min bil koster måske en smule mere end en tilsvarende Kia, men jeg kørte dankortet igennem og fik bilen med hjem. Der er ingen gæld i bilen......



Klaus
har du prøvet de nye kia, Hyundai osv? Af den prisklasse?
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2020 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Synes man generelt bliver mere nærig med alderen Embarrassed. Eneste grund til jeg netop har købt et 65" OLED var at prisen var 9999 kr. Det var så god en pris, at min nærighed forduftet. Jeg går ikke så meget op i hvad min omgangskreds køber af f.eks. tv - dog kan det undre mig, at de kan holde ud at se på et billede hvor farverne er fuldstændig overstyret, men det er jo ikke det enkelte tv's skyld, men folks præference tilsyneladende. Det sjove er, at når de så besøger mig så roser de billedet på mine tv, som enten er kalibreret eller kører med nogle kalibreret indstillinger jeg har fundet, men billedet er milevidt fra det de indstillinger de selv kører med Wacko

og du tilbyder ikke din hjælp til de kan få et bedre billed, det kræver jo ikke det store for at få et hæderligt billed ud af en middel tv.?




Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2020 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

har du prøvet de nye kia, Hyundai osv? Af den prisklasse?

Selvfølgelig.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2020 kl. 17:53
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

har du prøvet de nye kia, Hyundai osv? Af den prisklasse?


Selvfølgelig.


Klaus
godt så. Men nu næver du ikke hvilken du har. For Mercedes bliver jeg køresyg i. Så vi har forskellige præferencer
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2020 kl. 17:58
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Synes man generelt bliver mere nærig med alderen Embarrassed. Eneste grund til jeg netop har købt et 65" OLED var at prisen var 9999 kr. Det var så god en pris, at min nærighed forduftet. Jeg går ikke så meget op i hvad min omgangskreds køber af f.eks. tv - dog kan det undre mig, at de kan holde ud at se på et billede hvor farverne er fuldstændig overstyret, men det er jo ikke det enkelte tv's skyld, men folks præference tilsyneladende. Det sjove er, at når de så besøger mig så roser de billedet på mine tv, som enten er kalibreret eller kører med nogle kalibreret indstillinger jeg har fundet, men billedet er milevidt fra det de indstillinger de selv kører med Wacko

og du tilbyder ikke din hjælp til de kan få et bedre billed, det kræver jo ikke det store for at få et hæderligt billed ud af en middel tv.?


Jeg prøvede at illustrere modsætningen i, at de foretrækker de overstyret farver, men roser mit billede når de er hos mig Ermm. Når jeg er hos dem og kommenterer billedet hos dem så er de fint tilfredse med deres indstilling. Så selvom det kribler i mine hænder for at få lov til at lege med deres indstillinger, så ønsker de det ikke...kan ikke helt greje det Smile
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2020 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Synes man generelt bliver mere nærig med alderen Embarrassed. Eneste grund til jeg netop har købt et 65" OLED var at prisen var 9999 kr. Det var så god en pris, at min nærighed forduftet. Jeg går ikke så meget op i hvad min omgangskreds køber af f.eks. tv - dog kan det undre mig, at de kan holde ud at se på et billede hvor farverne er fuldstændig overstyret, men det er jo ikke det enkelte tv's skyld, men folks præference tilsyneladende. Det sjove er, at når de så besøger mig så roser de billedet på mine tv, som enten er kalibreret eller kører med nogle kalibreret indstillinger jeg har fundet, men billedet er milevidt fra det de indstillinger de selv kører med Wacko

og du tilbyder ikke din hjælp til de kan få et bedre billed, det kræver jo ikke det store for at få et hæderligt billed ud af en middel tv.?


Jeg prøvede at illustrere modsætningen i, at de foretrækker de overstyret farver, men roser mit billede når de er hos mig Ermm. Når jeg er hos dem og kommenterer billedet hos dem så er de fint tilfredse med deres indstilling. Så selvom det kribler i mine hænder for at få lov til at lege med deres indstillinger, så ønsker de det ikke...kan ikke helt greje det Smile

Men det er jo nok det vi ser ikke tingene og oplever dem ikke ens, jeg har for nogen år siden sat et nyt tv op for en de havde betalt for kalibrering  hos elgiganten . Jeg får pakket dette tv ud og sat strøm til. billedet så jo frygtelig ud så der måtte jo lige rettes en del så det blev hæderligt og se på ifh til skærmen signalet var fra fiber og med nyt kabel.

 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2020 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

godt så. Men nu næver du ikke hvilken du har. For Mercedes bliver jeg køresyg i. Så vi har forskellige præferencer

Godtnok har jeg en morfar-bil, men ikke helt så morfar-agtig som Mercedes.
Faktisk var der Mercedes med i prøvekørslerne sidste gang vi skiftede, men der nedlagde konen veto.

Hvilken Mercedes har du prøvet?
Der er mange modeller at vælge imellem.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2020 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

[Men det er jo nok det vi ser ikke tingene og oplever dem ikke ens, jeg har for nogen år siden sat et nyt tv op for en de havde betalt for kalibrering  hos elgiganten . Jeg får pakket dette tv ud og sat strøm til. billedet så jo frygtelig ud så der måtte jo lige rettes en del så det blev hæderligt og se på ifh til skærmen signalet var fra fiber og med nyt kabel.

Et perfekt billede er jo i høj grad et spørgsmål om øjnene der ser det.

Læs gerne denne historie http://www.moppe.dk/lcdfabrik.html



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2020 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

godt så. Men nu næver du ikke hvilken du har. For Mercedes bliver jeg køresyg i. Så vi har forskellige præferencer


Godtnok har jeg en morfar-bil, men ikke helt så morfar-agtig som Mercedes.
Faktisk var der Mercedes med i prøvekørslerne sidste gang vi skiftede, men der nedlagde konen veto.

Hvilken Mercedes har du prøvet?
Der er mange modeller at vælge imellem.


Klaus
det har jeg kun være passager.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu