recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er denne NAS noget værd?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er denne NAS noget værd?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 15:51
baskknudsen: hvis du kan leve med upload hastigheder på omkring 53MB/Sec kontra omkring de 80MB/Sec, så kan du sagtens nøjes med en ds413j.
Problemet opstår primært hvis du skal uploade store filer til NAS via lan kabel, her kan det godt være træls at vente på de helt store filer.. men er det kun småting i dagligdagen og primært via wifi så mener jeg ikke det er et problem, ved download levere begge modeller stort set ens.
dernæst er der lidt omkring processoren igen betyder det primært at den "store" model hurtigere kan lave thumbnails osv i photostation, og ydeevnen er lidt højere.. men igen er der kun 1-2 brugere så skal der meget til at sende den i knæ.
er der budget på, så er den lille altså god nok.. selvom jeg altid selv køber deres store modeller.. men man skal jo prioritere af og til.. ellers kan man jo blive ved Wink
Mvh

René
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 17:05
Tak for svar.
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 22:31
Vil det sige, at hvis mine forældre skal have adgang til en photomappe for at se eller downloade billeder til dem selv at 413j er noget langsommere end 413?
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
jbv Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Januar-2011
Point: 187
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2012 kl. 07:32
Adgang udefra bestemmes af hastigheden af jeres internet. Der er ds413j lige god med ds413.

Jeg tror ikke du kan mærke forskel på DS413 og DS413j ved almindelig brug.

Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2012 kl. 07:47
Ja, den primære forskel i billedvisning vil være hvor kang tid der går fra du har lagt billeder op til der er thumbnails af alle på photostation softwaren. Når de først er genereret vil den begrænsende faktor være hastigheden ind ude fra "nettet".

/ask
Til top
wideover Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-Maj-2006
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wideover Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2012 kl. 08:30
Mht. backup nas vil jeg klart anbefale noget online backup i stedet, hvis du alligevel køber en synology. Din backup er væk fra hjemmet og kan altid genskabes selvom du skulle få indbrud, vandskade, brand eller lign. Jeg bruger selv amazons løsning som fungerer upåklageligt med synology.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2012 kl. 08:31
enig lige den funktion, er det ikke modellen der er begrænsningen.. nærmere din upload og dine forældres download hastighed.

Det er kun hvis du smider 1000 billeder ind på NAS via smb, så står processoren og tygger på det i måske en dag før alle foto vises, med mindre du bruger uploadfunktionen fra synology assistent, så hjælper pcens processor til i thumbnailprocessen.. men det er nu ikke noget jeg selv har prøvet.
Mvh

René
Til top
kbking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Januar-2008
Point: 315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2012 kl. 08:39

Hvis du vil bruge nassen som plexserver og den skal transcode til f.eks. ipad så skal du bruge DS413 da 413j ikke kan transcode. men ellers er 413j alle pengene værd.

Til top
pointwood Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-April-2007
Point: 324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pointwood Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2012 kl. 11:41
Vil blot tilføje at jeg har et lignende setup som det du har tænkt. Dog er det min bror der også har en Synology NAS og vi laver så remote backup til hinanden, det kører upåklageligt. Det skal siges at vi begge har fibernet, så vi har ingen problemer med uploadhastigheder :)

Ps. Du har fat i det rigtige mht. diske - jeg ville helt klart også vælge WD RED diske.
Jramskov
Til top
tbp3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juni-2009
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tbp3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2012 kl. 12:18
Håber det er ok jeg låner din tråd?
Er der stor forskel i hastighed på at kører raid 0 eller ej?
Er ved at skifte mine 1,5 tb diske ud med 3tb diske som hidtil har kørt i raid i min synology 209. Som sagt giver det den store forskel ud over større risiko?
Til top
jbv Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Januar-2011
Point: 187
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2012 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af kbking kbking skrev:

Hvis du vil bruge nassen som plexserver og den skal transcode til f.eks. ipad så skal du bruge DS413 da 413j ikke kan transcode. men ellers er 413j alle pengene værd.

IFAIK kører Plexserver da kun på Intel cpu.

Synology har har ikke PlexServer som pakke til DS413.
Til top
kbking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Januar-2008
Point: 315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2012 kl. 15:50
det kan faktisk godt være at ds413 ikke kan køre plex, men i ds413j sidder der en arm processor i og den kan godt køre plex, men ikke transcode.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu