|
Er denne PC god nok til Dirac? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6395 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: i går kl. 08:28 |
Jeg har tidligere forgæves forsøgt at kalibrere med Dirac via min iPhone
Er denne PC god nok eller for svag til at køre Dirac? Lige nu kom pakkeposten med en Pioneer LX305
![]() |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der må vel være et sted du kan tjekke mindstekrav til Dirac. Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2046 |
Jeg kan se fra producenter af miniDSP at de ifbm Dirac live 2.0 bruger formuleringen "At least a dual core i3, i5, or i7 processor". miniDSP Dirac Live 2.0 Multichannel User Manual
Skal man tage det helt bogstaveligt, så vil bundniveauet i den forbindelse ville være en Intel Core i3‑330M fra 2010 eller mere genkendeligt fra desktop serierne en Intel Core i3‑2100 fra 2011. Så det er et godt spørgsmål mht Intel Celeron N4000 - selv om den er fra 2017, så er det jo en Lavstrøms‑CPU til billige bærbare, hvor fanless‑design er muligt. Men den har netop 2 cores. På den ene side har N4000 en markent lavere clock end modellerne fra 2010 og 2011, på den anden side, så placerer N4000 sig imellem i3‑330M, (hvor N4000 har 39 % højere i PassMark CPU‑mark end N4000) og i3‑2100 (hvor I3-2100 så godt nok er 5× hurtigere end N4000 i PassMark med >10 gange strømforbruget). Sagen er den at N4000 og i3‑330M begge er mobile chip, hvor I3-2100 er en desktop chip, som jo altid er markant kraftigere end de tilsvarende generationers mobilechips, der langt mere er designet til bærbare og prioriterer strømeffektivitet og varmeudvikling over performance. Men da den type processering som Dirac handler om normalt ikke kræver det vilde, så har jeg svært ved at forestille mig at det ikke skulle kunne lade sig gøre selv på den linkede anæmiske N4000. Der er dog den discalimer at Dirac på mobil er ikke en “tung” realtidsrumkorrektion som på PC, men en DSP‑optimering tilpasset små højttalere og hovedtelefonudgange. Men siden miniDSP dokumentet benævner "At least a dual core i3, i5, or i7 processor" i forbindelse med DIRAC LIVE vil jeg mene at sandsynligheden er til stede for at selv en slapsvans som N4000 skulle kunne klare det. Men vil du være HELT sikker, så skal du måske op i et tilbud som det her: ASUS Vivobook Go 14 E1404GA-NK290W 14" Bærbar PC • Pris » Det er naturligvis 1 tudse mere, stadig meget langt fra vildt hvad angår processorkraft, men trods alt 7 gange så høj Passmark og 8 x hurtigere geekbench end N4000. Det bruger så også over det dobbelte i strøm - men den har 8 kerner og er fra 2023 - så den kan nok med markant større sikkerhed håndtere opgaven, selv om jeg altså også tror (bemærk udsagnet tror) at en N4000 vel burde kunne kunne klare det, da det det normalt ikke er verdens største processorbehov den slags opgaver har og jeg snarere ville hælde til at tro at det kunne handle om funktionskompatibilitet - altså "nye" funktioner i processorerne fra i3 og frem som softwaren er lavet til at udnytte.
Redigeret af TBC1 - i går kl. 12:15 |
|
PC:9800X3D,RTX 5090 OC,32GB DDR5@6K-CL30,48" LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019 Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K |
|
![]() |
|
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6395 |
Jeg skal kun bruge en bærbar PC til Dirac og faldt over den meget billige model
Kan godt se den Asus er klart bedre
|
|
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4846 |
Hej. Den findes også som outlet hos Power: ![]() Hilsen Carsten.
|
|
![]() |
|
Godt set
Nu kommer jeg ikke lige forbi Odense
|
|
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
Jeg har en gammel iPad Pro (9,7")
Kan den mon?
|
|
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2046 |
Den bruger vel samme software/app som din iPhone og indeholder dermed med samme begrænsede funktioner i softwaren som på din telefon, da den jo har samme styresystem som iPhonen. Så vidt jeg har forstået, så tilbyder mobilversionen af Dirac Live primært DSP-baseret filterstyring, men ikke den fulde måle- og analysefunktionalitet som PC versionen, hvortil der i øvrigt også anbefales en ordentlig ekstern kalibreret mikrofon, eksempelvis MiniDSP UMIK-1 eller 2, med tilhørende kalibreringsfil. Er du sikker på at du har læst dig ind i hvad step-up til PC versionens funktionalitet indbærer? Jeg tror ikke bare du tager en bærbars indbyggede mikrofon (eller en telefons, hvilket formentligt er grundet til at mobillsoftwaren ikke har funktionaliteten) og så er godt ude over stepperne med den mere detaljerede analyse og konfigurering https://www.dirac.com/live/recommended-microphones/?srsltid=AfmBOoo-y-Jk3-TA9gDQA8Lhyx_g030pGjlzdPSn7ESzYkDjOs439mbf Redigeret af TBC1 - 15 timer 28 minutter siden kl. 21:35 |
|
PC:9800X3D,RTX 5090 OC,32GB DDR5@6K-CL30,48" LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019 Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |