recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er der andre end LG C9
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er der andre end LG C9

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2020 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvilken boks kan du anbefale, når man ser flow tv via antenne og Blu-ray via afspiller?

Hvis det er dit eneste krav, kan det da være fløjtende ligegyldigt hvilket OS TVet kører- Der kan du jo nøjes med en Source på remoten. IMHO er der en fordel ved LG stort, set alle modeller har kombineret S/T tuner, selvfølgelig kun interessant hvis man, som mig eksempelvis, også er til flow TV.

Jeg er bruger forøvrigt KODI til hele balladen, Shield, Ubuntu og Windows. Flow TV delen flyttede over på KODI platformen, da et par et TVene ikke har en fungerende tuner efter 1 April.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2020 kl. 11:38
At fravælge en producent, fordi man ikke bryder sig om deres menu-system; faktisk kun den måde, man skifter indgang på, mener jeg ikke holder.
Det må være en subjektiv vurdering, hvor jeg kan oplyse, mange er glade for LG og deres webOS, dog bryder jeg mig heller ikke umiddelbart om pege-fidusen.

OleDK, hvad mener du med, det ikke kan så meget, som andre?

Om valget falder på LG B9  eller C9, ville for mig afhænge af dagsprisen. Sonyen er også et rigtigt godt bud, og jeg mener ikke manglen på HDMI 2.1 behøver betyde det store, heller ikke mht. fremtiden, hvis man ikke er gamer.
Hvilket du vælger, må være en smagssag, alle er gode TV...





Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2020 kl. 18:31
det er ikke så mange apps, fx ikke DR tv. 
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2020 kl. 18:33
PS jeg bruger ikke webos, og tv fjernbetjening. Har bare en shield tilkoblet. Men glad for at os’et stabil og aldrig giver problemer med hdmi Cec og så videre. 
Til top
sephia Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 29-Februar-2020
Sted: 8723
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sephia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2020 kl. 18:41
Apps betyder ikke noget, da jeg har Apple tv.

Ved ikke om det har nogen betydning for valg af tv. 

Men jeg har lige sagt min antenne op, så alt skal streames nu. 
Gør det nogen forskel på kvaliteten af det tv, man evt kunne (nøjes) med, eller vil der stadig være stor forskel i bla billede kvalitet på de nævnte LG og evt andre billigere modeller 
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2020 kl. 18:44
Oprindeligt skrevet af sephia sephia skrev:

Apps betyder ikke noget, da jeg har Apple tv.

Ved ikke om det har nogen betydning for valg af tv. 

Men jeg har lige sagt min antenne op, så alt skal streames nu. 
Gør det nogen forskel på kvaliteten af det tv, man evt kunne (nøjes) med, eller vil der stadig være stor forskel i bla billede kvalitet på de nævnte LG og evt andre billigere modeller 
Du har allerede valgt at gå ned i kvalitet mht til streaming.
Om du også ønsker et ringere panel kan du kun selv vurdere.
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2020 kl. 19:46
oled er stadig rigtig godt til streamingen.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2020 kl. 21:12
Oprindeligt skrevet af sephia sephia skrev:

Men jeg har lige sagt min antenne op, så alt skal streames nu. 
Gør det nogen forskel på kvaliteten af det tv, man evt kunne (nøjes) med, eller vil der stadig være stor forskel i bla billede kvalitet på de nævnte LG og evt andre billigere modeller 


Med LG C9 får du noget af det bedste billede der er på kosummarkedet.

At du så vælger at købe et godt tv og samtidig vælger at nedgradere kvaliteten på det billede der kommer frem til tv er noget helt andet.

Overvej eventuelt en simpel antenne til DR kanalerne. Der er (i mine øjne) stor forskel i kvaliteten mellem stream og antenne.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2020 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Overvej eventuelt en simpel antenne til DR kanalerne. Der er (i mine øjne) stor forskel i kvaliteten mellem stream og antenne.

Klaus

Her skal du lytte til Klaus. Der er en verden til forskel! Og det virker helt uden apps, og buggy software.
Udover det er kanalskift hurtigere og der er langt mindre delay.


Til top
papman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér papman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2020 kl. 23:59
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

det er ikke så mange apps, fx ikke DR tv. 
Jo, der er. Det er via hbbtv, som automatisk kommer fem nede hjørnet, hver gang man skifter til en af DR-kanalerne. Det fungerer glimrende.
Til top
sephia Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 29-Februar-2020
Sted: 8723
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sephia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2020 kl. 00:47
Klaus.

Hører jeg dig dermed sige, at jeg ikke helt for så meget ud af et dyrere OLED tv, pga streamingen?

Derfor mit forrige spørgsmål, om man kunne købe et billigere OLED, hvis jeg alligevel ikke kan udnytte det gode billede på C9.

Jeg lægger gerne pengene for C9, men der skal jo også være bare lidt mening med galskaben 😃.
. Forøvrigt tusind  tak for jeres gode svar, 🤗🤗
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2020 kl. 01:58
Der er ingen forskel i billedkvalitet på B9 og C9. Det er samme panel.
C9 har bare en bedre processor og et anderledes design. Har du tænkt dig at bruge det indbyggede smart TV, så vælg C9. Vil du derimod bruge en boks til det, så kan du såmænd lige så godt tage B9 og spare lidt penge. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu