|
Er der andre end LG C9 |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | |
beovox141
Guld medlem Oprettet: 29-Maj-2009 Status: Offline Point: 1940 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis det er dit eneste krav, kan det da være fløjtende ligegyldigt hvilket OS TVet kører- Der kan du jo nøjes med en Source på remoten. IMHO er der en fordel ved LG stort, set alle modeller har kombineret S/T tuner, selvfølgelig kun interessant hvis man, som mig eksempelvis, også er til flow TV. Jeg er bruger forøvrigt KODI til hele balladen, Shield, Ubuntu og Windows. Flow TV delen flyttede over på KODI platformen, da et par et TVene ikke har en fungerende tuner efter 1 April.
|
|
Supergris
Guld medlem Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
At fravælge en producent, fordi man ikke bryder sig om deres menu-system; faktisk kun den måde, man skifter indgang på, mener jeg ikke holder.
Det må være en subjektiv vurdering, hvor jeg kan oplyse, mange er glade for LG og deres webOS, dog bryder jeg mig heller ikke umiddelbart om pege-fidusen. OleDK, hvad mener du med, det ikke kan så meget, som andre? Om valget falder på LG B9 eller C9, ville for mig afhænge af dagsprisen. Sonyen er også et rigtigt godt bud, og jeg mener ikke manglen på HDMI 2.1 behøver betyde det store, heller ikke mht. fremtiden, hvis man ikke er gamer. Hvilket du vælger, må være en smagssag, alle er gode TV... |
|
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV. |
|
0leDK
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
Funktioner
Tak(0)
|
det er ikke så mange apps, fx ikke DR tv.
|
|
0leDK
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
Funktioner
Tak(0)
|
PS jeg bruger ikke webos, og tv fjernbetjening. Har bare en shield tilkoblet. Men glad for at os’et stabil og aldrig giver problemer med hdmi Cec og så videre.
|
|
sephia
Junior bruger Oprettet: 29-Februar-2020 Sted: 8723 Status: Offline Point: 23 |
Funktioner
Tak(0)
|
Apps betyder ikke noget, da jeg har Apple tv.
Ved ikke om det har nogen betydning for valg af tv. Men jeg har lige sagt min antenne op, så alt skal streames nu. Gør det nogen forskel på kvaliteten af det tv, man evt kunne (nøjes) med, eller vil der stadig være stor forskel i bla billede kvalitet på de nævnte LG og evt andre billigere modeller
|
|
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9376 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du har allerede valgt at gå ned i kvalitet mht til streaming. Om du også ønsker et ringere panel kan du kun selv vurdere.
|
|
0leDK
Funktioner
Tak(0)
|
oled er stadig rigtig godt til streamingen.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19474 |
Funktioner
Tak(0)
|
Med LG C9 får du noget af det bedste billede der er på kosummarkedet. At du så vælger at købe et godt tv og samtidig vælger at nedgradere kvaliteten på det billede der kommer frem til tv er noget helt andet. Overvej eventuelt en simpel antenne til DR kanalerne. Der er (i mine øjne) stor forskel i kvaliteten mellem stream og antenne. Klaus
|
|
beovox141
Guld medlem Oprettet: 29-Maj-2009 Status: Offline Point: 1940 |
Funktioner
Tak(0)
|
Her skal du lytte til Klaus. Der er en verden til forskel! Og det virker helt uden apps, og buggy software. Udover det er kanalskift hurtigere og der er langt mindre delay. |
|
papman
Bruger Oprettet: 30-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 218 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jo, der er. Det er via hbbtv, som automatisk kommer fem nede hjørnet, hver gang man skifter til en af DR-kanalerne. Det fungerer glimrende.
|
|
sephia
Junior bruger Oprettet: 29-Februar-2020 Sted: 8723 Status: Offline Point: 23 |
Funktioner
Tak(0)
|
Klaus.
Hører jeg dig dermed sige, at jeg ikke helt for så meget ud af et dyrere OLED tv, pga streamingen? Derfor mit forrige spørgsmål, om man kunne købe et billigere OLED, hvis jeg alligevel ikke kan udnytte det gode billede på C9. Jeg lægger gerne pengene for C9, men der skal jo også være bare lidt mening med galskaben 😃. . Forøvrigt tusind tak for jeres gode svar, 🤗🤗
|
|
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er ingen forskel i billedkvalitet på B9 og C9. Det er samme panel.
C9 har bare en bedre processor og et anderledes design. Har du tænkt dig at bruge det indbyggede smart TV, så vælg C9. Vil du derimod bruge en boks til det, så kan du såmænd lige så godt tage B9 og spare lidt penge.
|
|
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |