|
Er der en rengøringsekspert til stede? |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | |
Guld medlem
Bruger Oprettet: 15-April-2020 Status: Offline Point: 232 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
Beovision Avant 55"
OPPO BDP-103D Apple TV 4K 32GB (2nd Generation) Beolab 1 Beolab 4000 2 x Beolab 2 |
|
LeChuck
Bruger Oprettet: 09-April-2011 Status: Offline Point: 173 |
Funktioner
Tak(0)
|
Vi har prøvet noget lignende. Den rengøringsansvarlige i vores foreningen købte noget blåt lokumsrens, og efter en månedstid var alle kummerne blå. Det kunne umiddelbart heller ikke fjernes.
Vi skiftede til en der var farveløs for ikke at gøre ondt værre, og efter en månedstid var de hvide igen :-)
|
|
ThomasP
Super bruger Oprettet: 26-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 472 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kan komme i tvivl om, det kan være, at den blanke glasur simpelthen er slidt af ved vandoverfladen, og om den blå farve sidder fast i den ru keramik nedenunder. Jeg synes, at jeg kan huske toiletkummer, som aldrig kunne blive pæne og glatte igen. Hvis det er problemet, hjælper det selvfølgelig ikke at afsyre mere. Så er det en ny toiletkumme (som i øvrigt ikke koster alverden, hvis man selv kan skifte).
|
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4695 |
Funktioner
Tak(0)
|
Prøv nu det her, glasuren kan ikke slides op. Men husk at slibe med vand.
Redigeret af Munch - 06-Oktober-2023 kl. 21:53 |
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
Erik K
Super bruger Oprettet: 29-November-2020 Status: Offline Point: 287 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den blå farve fra rengøringsmidlet må være gået i forbindelse med en kalkaflejring, som indtil da har været mindre synlig. Ren keramik vil ikke kunne binde farven fra rengøringsmidler, men slidt keramik er mere modtagelig mht kalkaflejringer. Det er kalken du skal have væk. Smør pastaen på det ramte område og lad det sidde i 15 minutter, hvorefter det skylles af med eddike. Rens evt. efter med en blød skuresvamp.
|
|
Erik K
Funktioner
Tak(0)
|
[/QUOTE]
glasuren kan ikke slides op.
[/QUOTE]
Hvor har du det fra? Selvfølgelig kan glasur da slides/ødelægges, især ved brug af forkerte rengøringsmidler/-metoder
|
|
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
glasuren kan ikke slides op.
[/QUOTE]
Hvor har du det fra? Selvfølgelig kan glasur da slides/ødelægges, især ved brug af forkerte rengøringsmidler/-metoder [/QUOTE]
Det siger min udlejer, da jeg bad om et nyt toilet fordi det er 20 år det jeg har.
Redigeret af Munch - 07-Oktober-2023 kl. 17:29 |
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
Erik K
Funktioner
Tak(0)
|
Så ved din udlejer enten ikke, hvad han taler om eller også er han fyldt med løgn - måske for at slippe for at betale et nyt toilet???
Udlejere kan finde på de mest utrolige undskyldninger/forklaringer for at undgå at skulle til lommerne.
|
|
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har et lignende problem, men her bliver toilettet bare sort. Og det kan ikke fjernes med gængse kalkfjernere. Så jeg gik til udlejer der sendte en Vicevært med kost og spand - og sådan en blå skuresten/ pimpsten, og det tog misfarvningen. Men jeg er da heller ikke særlig begejstret for at skulle bruge tid på at skure misfarvningen væk, men det holder mindst en md. Og så er jeg i færd med at flytte, så jeg gider ikke brokke mig over det mere.
|
|
|
|
Erik K
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg vil påstå at netop brug af skrappe skuremidler / pimpsten hører under kategorien forkert rengøringsmetoder og det vil næsten med garanti forværre problemet med aflejringer fremover, så det bliver næste lejer sikkert glad for men du kan jo være ligeglad.
Hvis du skulle møde den nye lejer, kunne du jo komme til at nævne det det bliver udlejer sikkert glad for, men så kan han jo lære det.....
|
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10428 |
Funktioner
Tak(0)
|
En almindelig skuresvamp burde kunne klare problemet uden at ridse. Så på med de lange gummihandsker og i gang. Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
Supergris
Guld medlem Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
Min far havde et rengøringsselskab, der brugte de altid ren saltsyre i toiletkummer ved særlig slemme tilfælde, da det tog alt!
Det skal ikke sidde længe, da det netop kan ødelægge "glasuren", som I har omtalt, men så længe det bruges med omtanke, er det et forsøg værd...
|
|
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV. |
|
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |