|
Er der en ultimativ løsning? |
Besvar ![]() |
Side <1234 8> |
Forfatter | |
Mutzer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 180 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Håber det er ok jeg lige blander mig med et spørgsmål.
Jeg forsøger selv at benytte mig af medie center med mymovies og tmt. Jeg har dog store problemer med at finde en løsning på refresh rate. Jeg oplever mange mystiske ting. Generelt virker blu rays fint, når jeg manuelt sætter refresh rate til 23hz (amd grafikkort kalder 23,976 23 hz), dog oplever jeg nogle video filer, som ved analyse siger 23,976, stadig hakker, og kører fint ved 24hz....hvad???? Nå men en anden ting. Jeg var også mægtig glad for den nye auto refresh rate i tmt, indtil min oplevelse af den var, at den ved blu rays ændrede refresh rate til 24hz, og ikke de korrekte 23,976hz, og jeg derfor selv med dette på oplevede hakken i billedet. XMBC har jeg testet lidt på det sidste, og fungere generelt ganske godt, men kan ikke opfylde mit fylde behov..tror jeg da..3D blu rays med bitstreaming af HD lyd? Har også oplevet blu ray skiver starte og spille med fx kinesisk undertekst, og jeg har ikke kunne skifte. |
|
Mutzer
|
|
![]() |
|
Hessi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-December-2006 Sted: Århus N, DK Status: Offline Point: 1528 |
Skal der installeres noget specielt for at styre XBMC med en fjernbetjening?
Har en standard IR modtager, og en Harmony 525, som virker fint med Windows Media Center, uden der skal installeres noget som helst (plug & play, men fjernbetjeningen skal selvfølgelig indstilles). Jeg fik heller aldrig svar på om... XBMC afspiller BD-discs på samme måde som BD-ISO'er? Altså uden menu. Og i så fald om den beholder den fulde kvalitet? Ingen komprimering af billede eller lyd. Om jeg så kan vælge undertekster og bitstreame HD-lydsporene?
Redigeret af Hessi - 21-Juni-2012 kl. 15:49 |
|
![]() |
|
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 893 |
Hvis du brugte Mediabrowser kan du sætte programmet Autofrequency til at starte TMT og overtage styringen af refreshrate Det kører jeg selv med og det fungerer fremragende. På den anden side er det velkendt på Arscsoft forum, at AMD ikke er det bedste match med TMT 5.2 |
|
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Ikke helt endnu, ved ikke om der er i deres nightly builds. Men skinnet MQ3 har pvr. Det understøtter både Eden og Frodo (nightly builds). Men hvordan med guides osv kan jeg ikke være behjælpelig, desværre. Redigeret af JordanDK - 21-Juni-2012 kl. 17:56 |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
3D er fuldt understøttet hos mig uden problemer i Eden. Bitstream af HD lyd skal du enten tweake den, bruge Frodo (nightly builds). Eller sætte XBMC op til at spille med external player. Med denne her guide er der hd lyd og blu-rays med menu og det hele. Det virker fortrinligt, har afprøvet. http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=116724 |
|
|
![]() |
|
Hvis du har lagt en MCE ind i din Harmony, findes der et MCE remote plugin i XBMC. Der gør du burde kunne bruge den. Jeg kører med koderne fra en MCE remote, dog er mit øje fra IMON. Men virker upåklageligt, dog har faktisk vænnet mig til efterhånden bare bruge min smartphone. Med den kan jeg styre de 3 klienter med XBMC vi har indtil videre. |
|
|
![]() |
|
Hessi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-December-2006 Sted: Århus N, DK Status: Offline Point: 1528 |
Er det både med skiver og ISO'er?
![]() Redigeret af Hessi - 21-Juni-2012 kl. 18:11 |
|
![]() |
|
Er det både med skiver og ISO'er?
[/QUOTE]![]() Ja med begge dele ![]() |
|
|
![]() |
|
Kan se på det hele at vi er ved at nå den ultimative løsning. XBMC lader til at kunne det hele med tweaks og lidt ekstra software.
Det eneste jeg er i tvivl om er hvordan jeg kan få den til at... 3. afspille TV (HDTV) - DVB-T/T2/C, med stereo og surround (dekodning af HE-AAC multikanal så jeg får surround på receiveren) 6. Høre musik (stereo FLAC, WMA osv.) med bitstreaming |
|
![]() |
|
Lige en opsummering for at se om jeg har fattet hvordan behovene kan løses med "den ultimative løsning".
1. Se Blu-Ray discs, med bitstreaming - XBMC, med ekstern afspiller software, og plug-in til XBMC 2. Se DVD discs, med bitstreaming - XBMC 3. Se TV (HDTV) - DVB-T/T2/C, med stereo og surround - XBMC (noget skal installeres for at få surround lydsporet ned til receiveren) 4. Se ISO-filer (DVD og Blu-Ray), med bitstreaming - XBMC, med eksterne afspiller software, og plug-in til XBMC 5. Se MKV'er, AVI'er osv., med bitstreaming - XBMC 6. Høre musik (stereo FLAC, WMA osv.) med bitstreaming - XBMC (noget skal installeres for bitstreaming) 7. Afvikle emulatorer (NES, SEGA, N64, PS2, XBOX 360 osv.) - XBMC, med plug-in 8. Afvikle PC-spil - XBMC, med plug-in Er det korrekt forstået?
![]() |
|
![]() |
|
Monsterslam ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 556 |
4. xbmc kan godt afspille dvd iso-filer uden ekstern software.
|
|
![]() |
|
Jo, men der står netop "(Blu-Ray og DVD)". ![]() ![]() Men hvad med resten er det også korrekt fattet?
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |