recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er der en ultimativ løsning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er der en ultimativ løsning?

Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2012 kl. 19:02
Ved ikke med 6, 7 og 8, men ellers ser det rigtigt ud. Hvis du får det til at spille blive du nødt til at lave en guide, jeg magter ikke at sætte mig ind i alle de plugins og gøjl Smile
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2012 kl. 19:11
HE-AAC er understøttet i XBMC.

Dette er taget fra deres wiki ang musik.

bitstreaming support in PAPlayer (XBMC's music player)

Som skrev tidligere, skinnet MQ3 er der pvr til tv, hvordan og hvorledes det virker ved jeg ikke pt, da jeg ikke har nogen tuner i min. Men får snart fat i en, så skal jeg prøve rode med det der. Præcis hvornår kan jeg ikke sige, da min bror vil komme forbi med den engang ved lejlighed. Ellers er det

Frodo dvs de nightly builds der er, har fuld understøttelse af hd lyd. Eden, der skal du bruge ekstern afspiller fx via den guide jeg linkede til.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2012 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

HE-AAC er understøttet i XBMC.

Dette er taget fra deres wiki ang musik.

bitstreaming support in PAPlayer (XBMC's music player)

Som skrev tidligere, skinnet MQ3 er der pvr til tv, hvordan og hvorledes det virker ved jeg ikke pt, da jeg ikke har nogen tuner i min. Men får snart fat i en, så skal jeg prøve rode med det der. Præcis hvornår kan jeg ikke sige, da min bror vil komme forbi med den engang ved lejlighed. Ellers er det

Frodo dvs de nightly builds der er, har fuld understøttelse af hd lyd. Eden, der skal du bruge ekstern afspiller fx via den guide jeg linkede til.
Ah, super. Jeg modtager gerne flere links til de steder du finder dine oplysninger så jeg ikke behøver spørge "dumt". Smile

Skin? MQ3? PVR? LOL

Jeg er helt ny i XBMC-verdenen så det må du uddybe lidt. Big smile

Dvs. med Frodo bliver punkt 1 - 6 opfyldt uden ekstra software, plug-in, codecs osv., og så behøver jeg kun plug-ins til 7 og 8?
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2012 kl. 19:21
Plugin er lidt forkert ord at bruge til eksterne afspillere, da du i advancesettings.xml som står i den guide jeg linkede til, ligger koderne ind. Så starter det hele pr automatik alt efter hvilken film du nu vælger at se. Smile Plugins er der dog nogle rigtig spændende også, fx yousee webtv, tv3play, subtitles download, navi-x, hulu plus, netflix, youtube, osv osv osv osv.

En anden "smart" detalje synes jeg, hvis man bruger sin smartphone som remote (den kan både tænde og sætte mediecentret i standby/sleep), men onscreen fra fx din sms'er når nogle skriver til dig og du er ved se en film, eller hvis du bliver ringet op, viser den med billede (hvis du har det på kontakten), som ringer og pauser filmen automatisk.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2012 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:

Skin? MQ3? PVR? LOL

Jeg er helt ny i XBMC-verdenen så det må du uddybe lidt. Big smile

Dvs. med Frodo bliver punkt 1 - 6 opfyldt uden ekstra software, plug-in, codecs osv., og så behøver jeg kun plug-ins til 7 og 8?

Ingen spørgsmål som er dumme, vidste heller intet til XBMC, før min bror satte mig ind i det for snart 4 år siden, han har været med siden en af de første releases til xbox.

Nej ikke helt opfyldt, iso kan afspilles uden problemer og ekstra software, men på blu-ray delen, skal det være bdlight isoer. Dvs uden menu. Men ellers så ja det gør Frodo, hvis du kan undvære menu på dine blu-rays. Dog skal der stadig en ekstern afspiller til originale blu-rays, fx TMT eller PowerDvd, disse understøtter begge fuld blu-ray med menu. Så man kan lige så godt sætte det op, så enten TMT eller PowerDvd tager sig af alt med blu-ray, og XBMC's interne player af resten, som dvd, mkv, avi, mp4 osv.

Codecs skal ikke installeres sammen med XBMC, den har dem alle.

PVR er kort fortalt, sådan du kan optage ned via epg fx.

Skinnet MQ3 http://www.marcosqui.com.br/skin_english_aeonMQ3.html

Standart skin i XBMC er Confluence, hvilket også er rigtig godt. Men der findes en del fede, dog ved jeg kun at MQ3 har pvr som standart.

Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2012 kl. 19:41
Til på 7 og 8 kan du bruge advanced launcher. Det åbnes som et program, hvor så all emulatorene og pc programerne bliver listet når de er tilføjet. Det fede er, at når man vælger en bestemt emulator. Så kommer alle spillene frem med cover og info plus evt fanart, hvis du har sat det op til det. Man kan også tilføje en bestemt emulator til favoritter, og efterfølgende oprettet en genvej til den på forsiden.Men jeg er stadig ikke helt sikker på det med xbox 360 emulering.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2012 kl. 19:48

Ingen spørgsmål som er dumme, vidste heller intet til XBMC, før min bror satte mig ind i det for snart 4 år siden, han har været med siden en af de første releases til xbox.

Nej ikke helt opfyldt, iso kan afspilles uden problemer og ekstra software, men på blu-ray delen, skal det være bdlight isoer. Dvs uden menu. Men ellers så ja det gør Frodo, hvis du kan undvære menu på dine blu-rays. Dog skal der stadig en ekstern afspiller til originale blu-rays, fx TMT eller PowerDvd, disse understøtter begge fuld blu-ray med menu. Så man kan lige så godt sætte det op, så enten TMT eller PowerDvd tager sig af alt med blu-ray, og XBMC's interne player af resten, som dvd, mkv, avi, mp4 osv.

Codecs skal ikke installeres sammen med XBMC, den har dem alle.

PVR er kort fortalt, sådan du kan optage ned via epg fx.

Skinnet MQ3 http://www.marcosqui.com.br/skin_english_aeonMQ3.html

Standart skin i XBMC er Confluence, hvilket også er rigtig godt. Men der findes en del fede, dog ved jeg kun at MQ3 har pvr som standart.
Ok, tak for tålmodigheden. Smile

Men ja, det lader til XBMC med ekstern afspiller er vejen frem. Men så dukker der lige lidt ekstra spørgsmål op.

1. Lukker den eksterne afspiller så ned når man stopper filmen, og bliver man ført tilbage til XBMC?
2. PVR er dermed nødvendig for at "streame" TV?
3. Kan man få undertekster på TV uden bøvl (når de ikke er hardcoded i signalet)?

Og den sidste, som jeg håber i ikke bliver gal over....

4. Kan man bitstreame musik så lydkortet ikke re-sampler, altså så den egentlig bare outputter lyden bit for bit uden at gøre noget som helst ved sample rate og bit depth? Dvs. så den får det der exclusive-gøgl som f.eks. TMT og PowerDVD får.
Mvh.
Hessi

MinFotoVerden.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2012 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:

Ok, tak for tålmodigheden. Smile

Men ja, det lader til XBMC med ekstern afspiller er vejen frem. Men så dukker der lige lidt ekstra spørgsmål op.

1. Lukker den eksterne afspiller så ned når man stopper filmen, og bliver man ført tilbage til XBMC?
2. PVR er dermed nødvendig for at "streame" TV?
3. Kan man få undertekster på TV uden bøvl (når de ikke er hardcoded i signalet)?

Og den sidste, som jeg håber i ikke bliver gal over....

4. Kan man bitstreame musik så lydkortet ikke re-sampler, altså så den egentlig bare outputter lyden bit for bit uden at gøre noget som helst ved sample rate og bit depth? Dvs. så den får det der exclusive-gøgl som f.eks. TMT og PowerDVD får.

1. Ja kan programmerne sættes op til og advancesettings.xml filen, sættes xbmc som frontend.

2. Nej pvr er ikke nødvendigt overhovedet. Det kræver jo i bund og grund "bare" en tuner. En med lidt mere forstand, må kunne klargøre det 100%. Da jeg først selv skal til og rode med tuner nu her.

3. Underteksterne burde følge med uden problemer, gør de hvert fald hos min bror.

4. Bitstream er jo sende det videre uden der bliver gjort noget ved det, som de skriver i wiki, kan den bitstreame, så ja går jeg ud fra. Primær lyddriver sættes op i XBMC nemlig.

Offtopic.

Flotte billeder du har taget. Smile

Redigeret af JordanDK - 21-Juni-2012 kl. 20:03

Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2012 kl. 20:44

1. Ja kan programmerne sættes op til og advancesettings.xml filen, sættes xbmc som frontend.

2. Nej pvr er ikke nødvendigt overhovedet. Det kræver jo i bund og grund "bare" en tuner. En med lidt mere forstand, må kunne klargøre det 100%. Da jeg først selv skal til og rode med tuner nu her.

3. Underteksterne burde følge med uden problemer, gør de hvert fald hos min bror.

4. Bitstream er jo sende det videre uden der bliver gjort noget ved det, som de skriver i wiki, kan den bitstreame, så ja går jeg ud fra. Primær lyddriver sættes op i XBMC nemlig.

Offtopic.

Flotte billeder du har taget. Smile
Mange mange tak for hjælpen, og tusind tak for de venlige ord om billederne. Smile

Mht. bitstreaming af musik, så skal den jo også kunne sættes til at registrere filens/lydsporens bit depth og sample rate, ligesom i f.eks. PowerDVD hvor man vælger HDMI overførsel og non-decoded high def output (kan ikke huske det præcise navn). Det gør at den på en eller anden måde går uden om lydkortets mixing- og sampling-gøgl, og sender bit for bit uden at berøre noget.

Igen, mange tak for hjælpen og tålmodigheden. Smile
Jeg vil bare gerne være helt sikker inden jeg installerer det hele. Jeg har bare læst mange sige at det er nødvendigt at installere noget WASAPI-gøgl (skulle give den noget exclusive-gøgl ligesom med PowerDVD) for at den kan bitstreame musik.

Redigeret af Hessi - 21-Juni-2012 kl. 20:49
Mvh.
Hessi

MinFotoVerden.dk
Til top
Klyve Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-Juni-2009
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klyve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2012 kl. 21:00
Lige et lille indspark.

Mig bekendt findes der ikke en fungerende xbox 360 emulator. Der findes dog en hel masse andre konsoller, men xbox 360, ps3 findes så vidt jeg ved ikke. Har nogen hørt andet?

/Klyve

PS. Kører selv XBMC og bruger en del af de funktioner du efterspørger. Det kræver lidt arbejde (sørg for at tage backup af dit setup når du endelig får det til at køre), men det er virkelig fedt når det hele endelig spiller. God arbejdslyst! 
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2012 kl. 21:14
Oprindeligt skrevet af Klyve Klyve skrev:

Lige et lille indspark.

Mig bekendt findes der ikke en fungerende xbox 360 emulator. Der findes dog en hel masse andre konsoller, men xbox 360, ps3 findes så vidt jeg ved ikke. Har nogen hørt andet?

/Klyve

PS. Kører selv XBMC og bruger en del af de funktioner du efterspørger. Det kræver lidt arbejde (sørg for at tage backup af dit setup når du endelig får det til at køre), men det er virkelig fedt når det hele endelig spiller. God arbejdslyst!
Det var også bare for at nævne nogle forskellige emulatorer. Det bliver nok "begrænset" til Atari, Sega Master System, Nintento ES og 64 og måske PS2. Big smile

Nævnte ikke PS3... Tongue

Er godt klar over det kræver vildt meget arbejde, så der skal lige laves nogle restore points. Gerne inden jeg går i gang, og når jeg har fundet den præcise løsning. Glæder mig også meget til at det bare virker, og jeg kan benytte det uden bøvl. Big smile

Har selv bøvlet rigtig meget med at få Win 7 MC til at køre, med BD'ere, ISO'er, MKV'er, FLAC osv... Men kan ikke rigtig finde noget hvor der kan bitstreames musik, afspilles TV med surround og tilføjes emulatorer og spil til.

EDIT: Overvejer at starte Medie Center virksomhed. Altså hvor man netop laver den ultimative løsning til entusiasterne. Hvor alt lyd bliver bitstreamet, der kun bruges de bedste billed-dekodere og man kan tilføje alle de programmer og spil man vil. Og alt skal kunne styres med fjernbetjening, og en GUI der er "konevenlig". Big smile

Det ville så kunne leveres i forskellige hardware+software-pakkeløsninger. Sådan at du får alt hvad du skal bruge, og bare skal sætte det til. Smile

F.eks. maskine som kan konfigureres efter behov, fjernbetjening, evt. joy-pads, evt. kinect agtig cam, mikrofoner o.l. og medie center software installeret så der kan skiftes mellem bitstreaming eller dekodet analog/digital output ved tryk på 1 knap. Og så skal der selvfølgelig være mulighed for at kalibrere billedet, og den dekodede lyd. Smile

Redigeret af Hessi - 21-Juni-2012 kl. 21:28
Mvh.
Hessi

MinFotoVerden.dk
Til top
Klyve Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-Juni-2009
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klyve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2012 kl. 21:18
Lyder spændende! Der ligger nok lige nogle timer i opsætning inden du kan tjene penge på at sælge til andre, men der er helt sikkert folk, der afstår fra HTPC pga. kompleksiteten, så der kan meget vel være et marked for det.

Bonus info, så har jeg bestilt en wireless adapter så jeg kan spille mine emulator-spil med min trådløse xbox 360 controller - det glæder jeg mig til! :)

Min "kone" er i øvrigt gode venner med HTPCen, så det kan sagtens lade sig gøre... :)
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu