|
Er der en ultimativ løsning? |
Besvar ![]() |
Side <1 5678> |
Forfatter | |
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det ja i "Movies" skal filmene gemmes væk når de er set, men for WAF og børnenes skyld, skal de ikke gemmes væk i "Familie Film", kun vinkes af.
Hvis den gemmer dem væk, kan vores datter på 7 ikke finde ud af aktivere hvordan de kan ses. Forresten har læst op på, man kan låse mapper i XBMC via advancesettings.xml filen. Hvilket jeg klart skal have gjort. Så der skal bruges kode til at låse "Movies" op. Så det ikke sker, de kommer til at sætte en uhyggelig film. Ligesom med deres tv, hvor der pg på, så kanalen intet viser hvis det er rated til over 11år. Så slipper vi for mareridt hos dem og renderi om natten. ![]() Edit: Er godt klar over man kan køre med 2 forskellige databaser på hver sin bruger hvis det er. Har vi også haft i lang tid, men synes bare ikke det er helt det samme, og = flere tryk = mindre WAF. For hende skal det bare virke, uden problemer. ![]() Redigeret af JordanDK - 27-Juni-2012 kl. 20:11 |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Hessi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-December-2006 Sted: Århus N, DK Status: Offline Point: 1528 |
Det lyder syret. Ikke noget jeg lige kender til, men det er da mega smart. Klart man gerne vil give konen og ungerne den bedste oplevelse, og ikke skræmme livet ud af dem. ![]() Jeg skal bare have én bruger der kan det hele, og filmene skal bare blive hvor de er med mindre jeg fjerner dem selv. ![]() Har også ofte gæster på besøg, som ligner et stort spørgsmålstegn når de skal til at betjene "dimsen". ![]() Men jeg er nu ret sikker på at en hver kan finde ud af det meste, når jeg er færdig med XBMC opsætningen. Vendte desuden tilbage til XBMC Eden 11.0 PVR v3 da Frodo PVR var temmelig fejlbehæftet, det var i hvert fald min oplevelse. Ville prøve dushmaniacs Eden 11.5 PVR, men den havde ikke ForTheRecord klient installeret, og jeg kunne ikke finde en klienten på nettet. Som sagt, smider lige nogle screen's op når jeg er done, du må også meget gerne smide nogle op så man kan få et indtryk af helheden. Kunne især godt tænke mig at se din generelle layout, og hvordan du deler jeres film op.
Redigeret af Hessi - 27-Juni-2012 kl. 23:01 |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Er du kommet videre i dit projekt og er det kommet op og kører? :)
Jeg har haft forbandet travlt på det sidste, så er ikke kommet så meget længere endnu. |
|
|
![]() |
|
pioman ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 47 |
hej...
har lige læst tråden igennem og tænkte på om i har fundet den fantasme overskriften henleder til "Er der en ultimativ løsning?" ![]() eller er det helt umuligt ..? ![]() Spørger fordi jeg prøver at opnå samme waf som i snakker om ... Er helt ny til htpc men ikke helt uden computer skills, så jeg er nogenlunde med på hvad i er/var noget frem til, inden tråden døde og jeg vil gerne høre om i er noget videre forhold til <Hessi> "1. Installer Windows 7 med alle opdateringer og drivere 2. Installer værktøj, som WinRAR, Chrome osv. 3. Installer en SQL server. Enten MS SQL Server Express eller MySQL så server-delen og management-delen af ForTheRecord kan installeres, som TV-backend til XBMC. 3. Installer XMBC med PVR, og installere skin. 4. Tilføj add-ons, her under scrapers og advanced launher. 5. Konfigurere og tilpas XBMC og add-ons, specielt scrapers og add-ons. 6. Tilføj dine medier og lade scraperne indhente informationer, der efter dukker alle menu-punkter op. Det er en fordel at lade hver medie ligge i sin egen mappe og navngive det med korrekt titel, f.eks. D:\Movies\Toy Story 3\Toy Story 3.iso, D:\TV-shows\How I Met Your Mother\Season 1\Episode 1.avi og D:\Music\Michael Jackson - Thriller\Thriller.flac Er der noget der bør præciseres eller uddybes? Noget jeg har misforstået? Er der i øvrigt nogen der kan anbefale art work add-ons, fan art add-ons, add-on settings, view type settings og generelle XBMC settings?" jeg regner med at bruge mymovies som scraper. Kim
|
|
VAIO Z
|
|
![]() |
|
Artwork Organizer og Fanart Downloader plejer jeg at bruge.
Da du skal køre med pvr, så husk at sætte grafikkortet til 50hz, ellers vælger det standart 60hz og du vil opleve lag i tv. I settings, vink juster skærmens opdateringshastighed til det samme som videoens af, så skifter den automatisk mellem 24, 50 og 60hz. Din navngivning i serierne ville jeg lave lidt om, da jeg er sikker på den skaber problemer på den måde. Så den skal hedde: D:\TV-shows\How I Met Your Mother\How I Met Your Mother Season 1\1x01.avi (ændringerne står med fed) Sådan er alle mine serier navngivet og ikke en af dem bliver scrapet forkert med tvdb scraperen til serier. Film vil jeg tilføje årstal i parentes, da man risikerer flere film har samme navn. Så den skal hedde: D:\Movies\Toy Story 3 (2010)\Toy Story 3 (2010).iso Igen taler min erfaringer at det bedst hvis man ikke vælger forhånds scrape sine films cover og fanart med fx Ember eller MyMovies. Ellers ser det fornuftigt ud, angående andre indstillinger, så det vidst mest op til dine egen præferencer. Redigeret af JordanDK - 04-Oktober-2012 kl. 09:42 |
|
|
![]() |
|
Havde da helt glemt alt om denne her. ![]() ![]() |
|
|
![]() |
|
(billeder er blevet rezised en smule)
Film har sat sådan her op, har adgang til trailers på dem alle sammen ved at trykke 3 gange ned på remote, den er sat op til at vælge mulige opløsning på trailer til at starte med. ![]() ![]() ![]() I hoved menuen når den står på film, skifter den automatisk fanart mellem alle mine film hvert 10 sekund ca. Til at låse mappen med bruger jeg Parental Control for XBMC Addon |
|
|
![]() |
|
TV Serier, skifter også fanart fra alle mine serier hvert 10 sekund ca ude i hovedmenuen.
![]() ![]() Lige pt kører jeg med low liste, men har længe haft kørt med banner visning. Addons bruger jeg tvtunes til at få theme musik på serierne når de browses. |
|
|
![]() |
|
Kids har jeg sat op, så det nemmest muligt for børnene. (3, 4 og 7år)
![]() ![]() Filmene ligger for sig selv og ikke blandt voksen filmene! Der er fanart og dansk beskrivelse på dem alle. Jeg har oprettet den via favorit script, der gør den opdaterer sig automatisk når der kommer nyt indhold og fungerer som libary uden at være det. For at undgå de ryger ind blandt de andre film, er scraperen sat op til, den ikke skal opdatere stien for objekterne, men script gør så de ryger ind der. |
|
|
![]() |
|
For at undgå have for mange ting i hovedmenuen, har jeg slået Youtube og Radio sammen.
![]() ![]() ![]() Der er jo ikke så meget at fortælle om det. |
|
|
![]() |
|
Navi-X og de mest brugte streaming tjenester nedenunder.
![]() ![]() Der bruger jeg xbmc subtitle addon til disse, som så prøver finde danske eller engelske der passer til. |
|
|
![]() |
|
TV2 Film fra Waoo osv
![]() ![]() TV2 Film (Waoo bio) har jeg sat op via advance launcher, så den åbner siden i browseren. Derude bruger jeg så unified remote til at styre det hele med, når jeg lukker browseren springer den tilbage i xbmc. |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 5678> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |