|
Er der et alternativ til wd tv live |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | |
gasolin ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1588 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Boxee box http://www.proshop.dk/Multimediaafspiller/D-Link-Boxee-Box-Wireless-Media-Player-2229961.html |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10570 |
Der er masser af alternativer, se her: http://www.iboum.com/net-media-players.php
Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Jakabov ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
Det ændrer stadig ikke på at det er kanon afspiller. Du skriver ikke noget med Netflix osv. Til lokal afspilning er Boxee box en af de bedre løsninger efter min mening.
|
|
![]() |
|
gasolin ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1588 |
Har ikke netflix
Skal kun bruge en medie afspiller så jeg på en nem måde kan afspille de film jeg har på min nas server i ukomprimeret kvalitet på mit tv og uden at jeg skal gør noget specielt for at rippe dvder i det rigtige format, så det føles som at afspille en dvd når jeg har fundet den film jeg vil se og trykker på play
|
|
![]() |
|
Jakabov ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
Ok, så kan du sagtens gå efter en Boxee box. Brugtprisen svinger lidt op og ned men har da set nogen gå for knap 300 kr.
|
|
![]() |
|
Den Boxee Box kan ikke afspille vob filer hvad skal skal de så konverteres til? (ukomprimere/losless)
http://www.dlink.com/-/media/Consumer_Products/DSM/DSM%20380/Datasheet/DSM_380_Boxee_Box_Datasheet_EN.pdf Redigeret af gasolin - 02-Oktober-2014 kl. 12:08 |
|
![]() |
|
Den kan godt afspille VOB-filer. Det kunne min da, har også lige kopieret fra en anmeldelse;
Min primære brug af Boxee Box er afspilningen af video fra mit lokale netværk. Og det gør den godt. Mit indhold er en god blanding af egne DVD-rips, film og serier fra nettet i diverse formater og egne optagelser i flere formater. Og jeg har ikke oplevet noget den ikke kunne spille. Og den gør det flot og uden problemer over hele linien. Og har man kopieret hele DVD-film med menuer i enten ISO-filer eller .VOB-filer så har den helt styr på menuerne.
|
|
![]() |
|
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1485 |
Med nyeste firmware kører WD TV Live klippestabilt, og den har fået HD Master understøttelse.
Jeg mister aldrig længere forbindelsen til mit netværk, efter jeg skiftede til en D-Link router.
Jeg har også en Boxee Box, der kører fornuftigt.
Redigeret af Supergris - 03-Oktober-2014 kl. 01:26 |
|
![]() |
|
Byteman2 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Oktober-2013 Status: Offline Point: 150 |
Men der er andre der har taget over og fået hul igennem. Der er faktisk rimelig gang i udviklingen af XBMC på boksen: http://boxeed.in/forums/viewtopic.php?f=13&t=148&sid=9339e6bc6b0ea2b8daad917ba2cf574b&start=10 Sidst opdateret her d. 25/8 |
|
![]() |
|
PrinsesseSofa ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-September-2014 Status: Offline Point: 5 |
Det her er formentligt langt over budgettet men vil godt gøre lidt reklame alligevel, da det har løst nogle tilsvarende problemer for mig.
Har selv investeret i en Asustor AS-202TE NAS box, som har netværk, 2x2.0 og 2x3.0 usb og HDMI. Dvs, udover de to interne diske, kan der fx kobles 4 usb diske til og boxen kan sluttes direkte til tv'et. Der er en masse gratis apps, som kan installeres efter behov inkl XBMC. Dvs det er både en NAS og en medieafspiller og det spiller bare. |
|
![]() |
|
Ja har set asustor's modeller og ja det er da smart med hdmi så man bare skal bruge et hdmi kabel for at se film fra serveren, men valgt her for omkring 1 uge siden synology modellen frem asustor modellen SELV om synologyen IKKE kan installeres med plex og ikke har hdmi udgang
|
|
![]() |
|
En meget vigtig detalje i skrivende stund er at XBMC-delen (HDMI'en) kun understøtter fuld HDMI, det vil sige en opløsning på 1080p og endnu ikke den "ordinære" 720p opløsning. Asustor arbejder dog lige nu på en opdatering, så de kan understøtte flere forskellige opløsninger. http://hwt.dk/Test/44808/Asustor-AS-202TE/Software Ved du om xbmc understøtter 720p?
Redigeret af gasolin - 02-Oktober-2014 kl. 21:34 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |