recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - er der fejl på mit TH-42PV60EH
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketer der fejl på mit TH-42PV60EH

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 938
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2007 kl. 22:53
Oprindeligt skrevet af bulk bulk skrev:

Oprindeligt skrevet af iceman24 iceman24 skrev:

Oprindeligt skrevet af iceman24 iceman24 skrev:

har du justeret kontrast på tekst tv'et ??

jeg bruger ikke tekst tv.... det er undertekster jeg snakker om

Ja men hvis du juster kontrast på tekst tv så juster du samtidig kontrast på undertekster derved undgår du de skygger du omtaler der'  .. for det er klart at hvis kontrast er for høj så får du jo de skygger

øhh hvordan justere du kontrast på tekst-tv ?? det har jeg aldrig hørt man kunne ??

du går ind i tekst tv, så tryk på menu 3 gange så er kommer kontrast .. den skruer du så bare ned 

hej nu har jeg været inde og skrue ned for TEKST kontrasten...

men den eneste måde jeg kunne gøre det på var ved at gå over tv'ets tuner altså f.eks. DR1, gælder det så også for de andre indgange ??

jeg Kører nemlig det hele via HDMI over min sony HX820 harddisk optager?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2007 kl. 00:01
nu har vi ca. set csi og kanal 5 i halv anden time efter vi så tv3 men jeg har stadig en sort skygge af tv3 logoet 
Til top
Riot Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Maj-2006
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2007 kl. 00:56
Ja, såen er det.. Kør den breakin dvd, lad den stå på en sne-kanal nogle nætter over osv. Det går væk med tiden. Mere eller mindre.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2007 kl. 01:12
er det bare noget jeg skal glemme og så bare se tv 

jeg må indrømme jeg synes det er temlig lidt der skal til.... specielt det skygge plamager jeg har i bunden, tror det er fra underteksterne ??

er jeg den eneste der har dette problem ???

f.eks. så forsvinder de plamager i bunden ikke rigtigt man kan altid fornemme dem hvis man går helt tæt på skærmen og der er sort skærm (uden signal)

jeg kan ikke godt nok ikke se det når vi ser noget på skærmen... Men det irreterer mig grusomt at jeg ved det er der og om det bliver værrer ?? og jeg har kun haft den i 3 uger

jeg har passet meget på og endda kørt Break-in DVD'en i starten. da jeg fik den

er der nogen der bor i nærheden af 7700 eller 7950 som evnt. har lyst til at kikke på det om det betyder noget... jeg skal nok sørge for transport og et par grønne hvis det er....
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2007 kl. 01:49
jeg har taget nogle billeder af problemet de er godt nok lidt sløret men man kan godt se hvad der er....

billedet oven over kan man se lyse skygger af noget tekst der stod der i starten af filmen... 1 time og 6 min inde i filmen slår jeg over på Component indgangen og tager dette billede.... kan det passe det skal stå der så langtid ??

billedet oven over viser lidt bedre skygger efter sort top bjælke og teksterne der stadig er skygger efter.... igen lidt over 1 time inde i filmen

undskyld jeg bliver ved med at spørge... men skal jeg være bekymret ??
Til top
taunus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Marts-2006
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2007 kl. 10:20

Du skal ikke være urolig. Jeg fik mit fjernsyn 42PV60E lige efter nytår, og jeg vidste ikke, at man kunne justere på alle indgange. Jeg havde set fjernsyn en hel aften fra 3+ og da jeg lige slog over på DR kunne jeg meget tydeligt se logoet og undertekster. Ud i skuret og hente kassen og jeg ville så pakke det ned dagen efter og returnere det. Om morgenen skulle jeg lige checke at det var så slemt som jeg havde ventet, men der var INTET.

Så du skal tage det roligt. Hvis det generer dig, så skal du bare finde en kanal og lade fjernsynet vise sne i ca. 5 minutter; så er det væk.

Og så glæd dig over det dejlige billede istedet og smid bekymringerne væk.

Redigeret af taunus - 20-Januar-2007 kl. 10:21
... ovenover alting stråler Moder Sol... og ejer af et 42PV60E- nu UDEN Purple Snakes
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2007 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af taunus taunus skrev:

Du skal ikke være urolig. Jeg fik mit fjernsyn 42PV60E lige efter nytår, og jeg vidste ikke, at man kunne justere på alle indgange. Jeg havde set fjernsyn en hel aften fra 3+ og da jeg lige slog over på DR kunne jeg meget tydeligt se logoet og undertekster. Ud i skuret og hente kassen og jeg ville så pakke det ned dagen efter og returnere det. Om morgenen skulle jeg lige checke at det var så slemt som jeg havde ventet, men der var INTET.

Så du skal tage det roligt. Hvis det generer dig, så skal du bare finde en kanal og lade fjernsynet vise sne i ca. 5 minutter; så er det væk.

Og så glæd dig over det dejlige billede istedet og smid bekymringerne væk.

ja det meste går også væk..... men jeg har stadig nogel stregger og skygger af undertekster og logoer og det går ikke væk sådan lige

det jeg er mest bekrymret for er at der ikke skal ret meget til..

to eksempler...

jeg tænder min Xbox360 og lader den stå i menuen det tid det tager og sætte et spil i og loade op... når den så loader og der kommer sort skærm ja så har jeg skygger efter menuen...

vi ser tv3 et par timer og skiftede så til en anden kanal og derefter til dvd og så film 2 timer bagefter kan jeg stadig skimte TV3 logoet bagefet... hvorfor vil det ikke gå væk ???

Jeg har været inde i Tekst-tv og justere tekst kontrasten på antenne signalet gælder det for alle indgange ?? for jeg kan ikke komme ind i den menu på HDMI indgangene ? som jeg faktisk kun bruger
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2007 kl. 16:14
nu har vi set CSI i en masse timer her idag

og alt det jeg kunne se igår og imorges er væk.....

PÅNÆR de to vandrette streger i bunden af skærmen de er ca. 1-2 cm tykke og er næsten lige så bred som skærmen... de er mørke i midten og lysere i kanten...

hvad kan de være kommet af ?? og vil de gå væk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2007 kl. 23:10

jeg har prøvet at køre BURN-in WASH OUT DVD'en i ca. 90 min men det er måske ikke nok ??

neden under kan i se billeder af. de to streger jeg ikke kan få væk.... ER DET BURN-IN eller noget andet ??

de er næsten lige så brede som hele skærmen ???

hvad er det?
Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2006
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2007 kl. 03:02

Jeg har også lige kommenteret i den anden tråd....

Men vend lige tilbage om det er der i morgen også - altså om det er permanent.

Jeg havde også lidt paranoia i starten over dette rentention fænomen, men nu er jeg rolig igen fordi jeg ved det altid forsvinder indenfor kort tid

Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2007 kl. 03:09
hej troelsit

det har været der i flere dag nu. og det eneste vi kan få det til at passe med er undertekster... jeg har ikke spillet meget xbox 360 eller andet der kan have været skyld i det...

jeg sætter BURN-IN wash out DVD'en på i 7 timer her i nat for at se om det hjælper på det...

men jeg ved ikke om jeg skal være ligeglad med de streger, da vi faktisk ikke kan se dem når vi ser film osv. eller om jeg skal kontakte www.labtop.dk hvor jeg købte den... og evnt vise dem billederne...

hvad synes i jeg skal gøre ??

der skal siges at tv'et kører meget hjemme hos os da vi har forskellige arbejdstider så det kan nogle gange kører 10-12 timer MEN med forskellige tv programmer osv. så de aldrig står der i længere tid...

Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2006
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2007 kl. 03:13

Nu har jeg jo personligt forsvaret PV60 netop fordi jeg ikke mener burn-in er noget problem.

Derfor er min holdning også helt klar: Få det byttet i en fart!!
Det lyder til at du har har været varsom i starten og taget dine forholdsregler hvilket egentlig er mere end hvad man kan forlange da det direkte står i manualen.
Kontakt Laptop.dk og vis dem problemet - alternativt må du have fat i Panasonic DK. Jeg synes ikke du skal ignorere det - du har jo betalt en del penge for det.

Jeg har udsat mit PX60 for lidt af hvert som sansynligvis er meget værre end hvad du har, og jeg har ikke haft problemer overhovedet.
Et eksempel kunne være at se en DVD film (3-timers!!!) med de sorte bjælker i top og bund. Dette var i indkøringsperioden og med fabriks-indstillinger!

Redigeret af troelsit - 21-Januar-2007 kl. 03:21
Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu