recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er der håb for mig med en DVB-T modtager?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr der håb for mig med en DVB-T modtager?

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Emne: Er der håb for mig med en DVB-T modtager?
    Sendt: 10-April-2007 kl. 14:39
Jeg ville egentlig have koblet mit nye indlæg med det sidste i der her forum - men da det ikke kan lade sig gøre, tager jeg tråden op her.
Det drejer sig om at jeg har byttet min Denver DVBT-20 med den dyreste butikken havde - en Grundig DTR 1520
Og modsat den anden, så er tekstning på TV2 perfekt.
Til gengæld er der forsinkelse på tekstning af DR 1.
Det der er mit spørgsmål nu, er ikke om prisklasse eller ej. - For den Grundig er absolut det dyreste jeg formår.

Jeg har fra blandt andet Radiomanden fået bekræftet at frekvensen til DTT fra min antenneforening er den rette.

Er spørgsmålet nu om DTT signalet til mig, mærkeligt nok, er for svag, så jeg skal have en forstærker?

Eller må jeg droppe med, som var hovedårsagen til at jeg gik i gang med DTT, at forbedre noget ved optagelse?   
(Optagelse skal foregå via Sony RDR-HX710)

Jeg håber på mulig svar fra brugerne, da dette er min sidste chance.   


Redigeret af T-teknik - 10-April-2007 kl. 14:42
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 14:55

 

 Du skulle være i stand til på modtageren at se signalstyrken og kvaliteten, derudover er der en vigtig ting der hedder BER, den skal være <E8, er den det, og kvalitet samt signal er fra omkring 70 og opefter, så er der intet i vejen med modtagelsen. Eventuel forsinkelse af teksterne har ikke noget med signalstyrken at gøre, der er ikke på et Digitalt signal gradvis degradering som ved Analog modtagelse.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 


 Du skulle være i stand til på modtageren at se signalstyrken og kvaliteten, derudover er der en vigtig ting der hedder BER, den skal være <E8, er den det, og kvalitet samt signal er fra omkring 70 og opefter, så er der intet i vejen med modtagelsen. Eventuel forsinkelse af teksterne har ikke noget med signalstyrken at gøre, der er ikke på et Digitalt signal gradvis degradering som ved Analog modtagelse.



I øjeblikket står den på DR 1
Jeg har skiftet til min decoder menu - i det der hedder:
Modtagerens parameter
Der står følgende:
Kanal:   24 (498 MHz)
Båndbredde:   8 MHz
Code rate:   2/3
Bit Error Rate: 0
Modtagelse: Ok
S/N:        15     - et bånd, om du vil rykker sig lidt frem sig tilbage - ind i mellem står den på 16
Niveau:      83

- Jeg kan tilføje, at foruden at optagelse og billed på Denver var i orden ved DR, så har Grundig den fordel at jeg kan styre og aflæse på den.

Men hvad der ellers er i vejen, ved jeg ikke.    

Redigeret af T-teknik - 10-April-2007 kl. 15:27
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 15:36

 

 Så er der intet i vejen med modtagelsen. Problemet med teksterne må være af anden årsag. Jeg modtager selv DTT på en Digiality CX302 med PVR uden nogen problemer.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 15:36
Jeg har kontaktet den butik, som jeg i sin tid købte min ovenfor omtalte Sony recorder, de siger at jeg nok bliver nødt til at købe en ny, hvis jeg vil have fuld udbytte af 16:9 optagelse.
Men det lyder da lidt mærkeligt, eftersom andre ikke har været på så bar bund som jeg med en DVB-T modtager.

Redigeret af T-teknik - 10-April-2007 kl. 15:37
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 15:40
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 


 Så er der intet i vejen med modtagelsen. Problemet med teksterne må være af anden årsag. Jeg modtager selv DTT på en Digiality CX302 med PVR uden nogen problemer.



Så er det hele efterhånden noget mystisk.
Situationen: Denver contra Grundig

Jeg ved ikke, om jeg skal komme af med den Grundig
- det drejer sig om for mig at det hele virker.
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 15:44

Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Jeg har kontaktet den butik, som jeg i sin tid købte min ovenfor omtalte Sony recorder, de siger at jeg nok bliver nødt til at købe en ny, hvis jeg vil have fuld udbytte af 16:9 optagelse.
Men det lyder da lidt mærkeligt, eftersom andre ikke har været på så bar bund som jeg med en DVB-T modtager.

Du skrev tidligere at du har en  Sony RDR-HX710. Denne recorder er skam udmærket (har den selv) og med den kan du sagtens få fuld udbytte af 16:9 optagelse forudsat at den er sat rigtig op og rigtig forbundet til DVB-T modtageren. Du kan dog ikke optage i ægte 16:9 på DVD+R og DVD+RW skiver !

Mine forældre har en Philips DTR200 DVB-T modtager (koster knap 500Kr) som fungerer udmærket og har ingen problemer med undertekster ! Så den behøver altså ikke at være så dyr.



Redigeret af filmfreak - 10-April-2007 kl. 15:45
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 15:48
Drop Grundig'en. Forsinkede tekster er en typisk fejl, når der er vrøvl med at følge standarden for dvb-undertekstning. Jeg ved ikke, hvor du har købt din boks eller hvor meget du har givet for den, men selv bokse til 300-500 kr. klarer i dag dvb-undertekster uden problemer.....
miri
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 15:51
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

[QUOTE=T-teknik]Jeg har kontaktet den butik, som jeg i sin tid købte min ovenfor omtalte Sony recorder, de siger at jeg nok bliver nødt til at købe en ny, hvis jeg vil have fuld udbytte af 16:9 optagelse. Men det lyder da lidt mærkeligt, eftersom andre ikke har været på så bar bund som jeg med en DVB-T modtager.


Du skrev tidligere at du har en  Sony RDR-HX710. Denne recorder er skam udmærket (har den selv) og med den kan du sagtens få fuld udbytte af 16:9 optagelse forudsat at den er sat rigtig op og rigtig forbundet til DVB-T modtageren. Du kan dog ikke optage i ægte 16:9 på DVD+R og DVD+RW skiver !



Det er jeg klar over bruger kun plus skiver til 4:3 og VHS.
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Drop Grundig'en. Forsinkede tekster er en typisk fejl, når der er vrøvl med at følge standarden for dvb-undertekstning. Jeg ved ikke, hvor du har købt din boks eller hvor meget du har givet for den, men selv bokse til 300-500 kr. klarer i dag dvb-undertekster uden problemer.....


Jeg aner virkelig ikke gode råd - jeg synes det er ved at udvikle sig til lidt af en jungle for mig - jeg bliver nok ikke så populær, hvis jeg endnu en gang skal ned og bytte / eller have pengene tilbage.   
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 17:53
Hvis Grundig'en ikke kan vise DR's undertekster korrekt, så er det ikke dig, der har et problem, men forhandleren, der ikke har sikret sig, at varen er egnet til danske forhold - så du behøver ikke have dårlig samvittighed - og du er heller ikke den første, der har måtte bytte flere bokse før end underteksterne virkede......
miri
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 22:54
Som foreløbig afsluttende bemærkning om DVB-T modtager, vil jeg bare spørge om det kan tænkes TDCs egne bokse er mest optimale til overførsel af både tekst, billed og lyd til recordere (eftersom TDC jo helt eller delvis sidder på den tekniske del i de fleste antenneforeninger), med henvisning til den udmærket billed opstilling som flere bruger som henvisning i disse forum?

Og handler det om at det kræver en direkte styring via egen parabol?

For min del er det positivt at læse indlæg på mine som andres forum om DTT modtagere, desværre er der nok nogen det ikke hjælper.

Teknisk set det forhindrer den brede del at få det optimale ud af 16:9 - også til optagelse
undertekster mest af alt.

eller    

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu