recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er der håb for mig med en DVB-T modtager?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr der håb for mig med en DVB-T modtager?

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2007 kl. 09:01

Mig bekendt har TDC ingen egentlige dvb-t bokse - TDC anvender dvb-c til deres eget kabel-net, så jeg tror ikke du kommer langt denne vej.

Mht 16:9, så er det grundlæggende sådan, at der kommer det samme antal linier ud til 16:9 og 4:3, men der sendes også information om format. Det er muligt, at din dvd-optager har problemer med at håndtere oplysninger om format, men du burde kunne optage 16:9 signalet og lade TV'et justere formatet korrekt under afspilning- det er dog kun mit gæt, da jeg ikke har været udsat for sådanne problemer.

miri
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2007 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Mig bekendt har TDC ingen egentlige dvb-t bokse - TDC anvender dvb-c til deres eget kabel-net, så jeg tror ikke du kommer langt denne vej.



Jeg har dog alligevel kontaktet min antenneforening, for at få bekræftelse på om de er bekendt med tekniske problemer vedr. deres udsendelse med DTT.

Mht 16:9, så er det grundlæggende sådan, at der kommer det samme antal linier ud til 16:9 og 4:3, men der sendes også information om format. Det er muligt, at din dvd-optager har problemer med at håndtere oplysninger om format, men du burde kunne optage 16:9 signalet og lade TV'et justere formatet korrekt under afspilning- det er dog kun mit gæt, da jeg ikke har været udsat for sådanne problemer.



Jeg har sendt Sony en ny mail om evt. teknisk brist, selvom de tidligere har sagt at Linie 3 kan bruges bl.a. til digital optagelse.

Vedr. 16:9 billedet, så faldt det heldigt ud via kortvarige optagelser og gennemsyn på min første boks - den fra Denver.
Og knapt så heldigt ved den betydelig dyrere Grundig, hvor den dog er værdsat i form af indstilling.
Det med undertekster har været det primære problem.

Den sidste har jeg nu også fået leveret tilbage.

Anbefalinger er der mange af i de her forum
men tør jeg virkelig at købe en af de modeller der også har været nævnt?
F.eks. Digiality, Topfield og Maximum, jeg husker ikke lige serie numrene.    

Redigeret af T-teknik - 11-April-2007 kl. 09:44
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2007 kl. 11:03

 

 Jeg er absolut sikker på at du ikke kommer galt afsted med denne.

 

Maximum T3001 CX DVB-T modtager
Lev. 1-2 dage
Fragtvægt: 3 Kg.
Maximum T3001 CX DVB-T modtager
DVB-T modtager fra danske Maximum, flot design og meget kompakt.

999,00 DKK
699,00 DKK 





Redigeret af Radiomanden - 11-April-2007 kl. 11:04
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2007 kl. 12:00
Jeg har desværre ikke mulighed for at købe nogle bokse af den art på nettet - jeg er afhængig hvad de lokale butikker i området kan tilbyde.
- Så jeg er på standby.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2007 kl. 12:30

 

 Det sætter en kraftig begrænsning på udvalget, da de fleste gade butikker ikke har noget stort udbud, og sjældent den vare man gerne vil have.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2007 kl. 13:04
Kan det virkelig passe at de nævnte DVB-T modtagere i dette forum og andre, ikke kan fås i lokale butikker?

Jeg har mulighed for at handle hos f.eks. Expert.

Og det med Selector o.s.v. er der ikke nogen der har noget mere at tilføje?

Når jeg spørger, er det fordi der vist nok er en boks på vej som måske tilbydes specielt til os af den lokale antenneforening - noget med et slags spejl over tv-kanalerne.

Og det med Selector har været brugt i flere år som tilbud til os. - Andre i landet der har sådan en, har vel også en DTT modtager indbygget?   

Redigeret af T-teknik - 11-April-2007 kl. 13:06
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2007 kl. 13:16

 

 Det er meget få af de bokse der omtales her i forummet som kan fås hos Fona, Merlin, Expert, Elgiganten M.V. De skal købes på nettet, eller på  de fysiske adresser hos netforhandlerne, hvis det er muligt.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2007 kl. 14:02

Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Og det med Selector har været brugt i flere år som tilbud til os. - Andre i landet der har sådan en, har vel også en DTT modtager indbygget?   

Selector er til dvb-c og ikke dvb-t - dtt

miri
Til top
jens0804 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 393
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2007 kl. 14:38

Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Jeg har desværre ikke mulighed for at købe nogle bokse af den art på nettet - jeg er afhængig hvad de lokale butikker i området kan tilbyde.
- Så jeg er på standby.

Hvorfor kan du ikke købe på nettet? I denne butik kan du bestille og betale på efterkrav, det har du vel mulighed for.

http://www.spar-momsen.dk/shop/maximum-t3001-cx-1604p.html

m.v.h Jens Christensen

Panasonic TH-42PV500E + TH-P37X10Y, Samsung SMT-H3126 , Sony BDP S550, Digiality CX-302T, Technics SA-DA 8
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2007 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Og det med Selector har været brugt i flere år som tilbud til os. - Andre i landet der har sådan en, har vel også en DTT modtager indbygget?   


Selector er til dvb-c og ikke dvb-t - dtt



Så må jeg vente med at se hvad den nye Selector som min antenneforening tilbyder senere på året - som siges at være med noget nyt og hvad der er behov for til digital tv.
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2007 kl. 14:47
Jeg kan se, at der er mulighed for at købe en anden boks i mit lokalområde - en Philips DTR 210 til cirka 500,- kr. Den er set hos Merlin og Elgiganten.
Vist nok en ny og anden udgave end den Føtex for tiden tilbyder.
Er der nogle der har noget at sige til den?
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2007 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af jens0804 jens0804 skrev:

Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Jeg har desværre ikke mulighed for at købe nogle bokse af den art på nettet - jeg er afhængig hvad de lokale butikker i området kan tilbyde. - Så jeg er på standby.


Hvorfor kan du ikke købe på nettet? I denne butik kan du bestille og betale på efterkrav, det har du vel mulighed for.


http://www.spar-momsen.dk/shop/maximum-t3001-cx-1604p.html



Forskellige omstændigheder gør at jeg ikke vil købe store ting på nettet. - Bl.a. en smule sund skepsis, evt. beskadigelse og bare det at få lov til at få varen til gennemsyn og muligvis få lov til at afprøve den.    
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu