recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er der håb for mig med en DVB-T modtager?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr der håb for mig med en DVB-T modtager?

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2007 kl. 15:06

 

 Du kan så absolut og ganske roligt købe hos Godpris, som jeg henviste dig til der er ingen problemer der.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2007 kl. 15:26

Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Jeg kan se, at der er mulighed for at købe en anden boks i mit lokalområde - en Philips DTR 210 til cirka 500,- kr. Den er set hos Merlin og Elgiganten.
Vist nok en ny og anden udgave end den Føtex for tiden tilbyder.
Er der nogle der har noget at sige til den?

Som jeg tidligere skrev længere oppe har jeg kendskab til Philips DTR 200 (en lidt ældre udgave af den du nævner) Den er udmærket til prisen har RGB på SCART TV , digital lydudgang og skulle ikke have problemer med underteksterne. Men hvis du kan bruge en Selector (Sagem60) til dit kabelTV ville jeg da foretrække dette da du så sandsynligvis også vil få alle de øvrige kanaler digitalt.

Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2007 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:


Som jeg tidligere skrev længere oppe har jeg kendskab til Philips DTR 200 (en lidt ældre udgave af den du nævner) Den er udmærket til prisen har RGB på SCART TV , digital lydudgang og skulle ikke have problemer med underteksterne.

Jeg mener det er den Føtex har, men da det er hos dem jeg har haft to og fået pengene tilbage igen, så ønsker jeg ikke lige foreløbig at købe flere bokse hos dem.

Men da f.eks. Expert er den nærmeste butik, så er det en vurderingssag om jeg vil prøve at købe en Philips DTR 210 der.

Men hvis du kan bruge en Selector (Sagem60) til dit kabelTV ville jeg da foretrække dette da du så sandsynligvis også vil få alle de øvrige kanaler digitalt.



Så er det nok sådan en som kommer i en forbedret udgave senere.
Overordnet set, er du så bekendt med om Sagem60 har både scart indgang og udgang og andet teknisk som kan bruges til optagelse til en recorder.
Som 16:9 og fastholdelse af tekster på recorder?
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2007 kl. 15:50
Det tyder på, at du skal tjekke med din antenneforening om de sender i dvb-t eller dvb-c - og om de vil fortsætte i det nuværende format - ellers kan du let misbruge både tid og penge på bokse, der ikke ikke er kompatible med din forenings signaler....
miri
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2007 kl. 15:54

 

 Sagem 60 er der ingen problemer med. Scart 1 RGB, CVBS. Scart 2 CVBS,YUV. Der er Coax Digital Out. Omskifter 16:9/4:3.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2007 kl. 15:58

Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:



Overordnet set, er du så bekendt med om Sagem60 har både scart indgang og udgang og andet teknisk som kan bruges til optagelse til en recorder.
Som 16:9 og fastholdelse af tekster på recorder?

Sagem60 har ikke nogen SCART indgang - hvad skulle man også bruge det til ? Selector er en digital tuner til kabelTV (DVB-C).  Og ja du kan fint optage fra denne (sagem60) i ægte 16:9 med underteksterne i behold på din recorder (Sony HX710)  - det gør jeg nemlig selv med stor fornøjelse  Det forudsætter selvfølgelig at din antenneforening understøtter Sagem60 !

Se evt her:

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=902&zoneid=3

Rettelse: I princippet kan man godt sige at Sagem60 også har en SCART indgang, idet man fra VCR SCART stikket kan gennemsløjfe signalet fra en Video til SCART TV udgangen.



Redigeret af filmfreak - 11-April-2007 kl. 16:07
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2007 kl. 08:23
Jeg kan ikke lade være med at tænke på, at hvis andre lige som mig vil undgå at stå i en teknisk jungle omkring modtager bokse, så er det jo nærliggende at komme med den opfordring at antenneforeninger, tv-selskaber, TDC og andre der står med det overordnede distributionsansvar, at komme med relevante oplysninger om korrekt modtagelse og køb af bokse til de enkelte modtager muligheder.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2007 kl. 09:20
Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Forskellige omstændigheder gør at jeg ikke vil købe store ting på nettet. - Bl.a. en smule sund skepsis, evt. beskadigelse og bare det at få lov til at få varen til gennemsyn og muligvis få lov til at afprøve den.

Du er faktisk langt bedre stillet på disse punkter ved at handle over nettet end ved at handle i en fysisk butik:

1) Du har ALTID og UBETINGET 14 dages returret ved køb over nettet (forudsat, at du ikke beskadiger varen, så den ikke kan sælges igen). Du har ALTID og UBETINGET ret til at prøve varen af i dit hjem i de 14 dage, og derefter returnere den og få det FULDE beløb tilbagebetalt (inkl. forsendelse). Retur-forsendelse skal du dog selv betale.

2) Er varen beskadiget eller dukker den ikke op, så har du krav på at få pengene retur. Nægter butikken, så kontakter du blot din bank, så tilbagefører de pengene (med tilbagevirkende kraft).

Så din skepsis ved handel på nettet er nok ubegrundet .
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2007 kl. 10:01
Mens jeg afventer svar af min antenneforening, så lader det til hvis jeg læser de noget kortfattede oplysninger på deres hjemmeside contra deres henvisninger til TDC, at en selector er mest brugbar til optimal gennemsyn og optagelse af DR 1, DR 2 og TV2 med danske undertekster.

Jeg mangler dog oplysning om Selector har auto indstilling, uden at ændre noget ved f.eks. optagelse.
Og så formoder jeg, at den ikke er mere teknisk avanceret, end at den kan styres manuelt med tekster o.s.v.

Jeg ved der er bokse på markedet som kan være vanskeligt at styre manuelt.

Redigeret af T-teknik - 12-April-2007 kl. 10:24
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2007 kl. 10:15
Til HeartWare:
Jeg afviser ikke al handel på nettet, men selvom du nævner den større grad af kunde rettigheder, så har der været ret grove tilfælde af dårlig handel.
(Jeg kan henvise til Forhandler Info)
Jeg handler i øvrigt selv hos CDON.
Men min nuværende holdning er den, at jeg holder mig til mindre varer og for et maksimum beløb af cirka 500,-kr.
Og kun via efterkrav.
Også hvad angår en modtagerboks - men undtagelsen er der selvfølgelig.


Redigeret af T-teknik - 12-April-2007 kl. 10:33
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2007 kl. 10:43

[QUOTE=T-teknik]Mens jeg afventer svar af min antenneforening, så lader det til hvis jeg læser de noget kortfattede oplysninger på deres hjemmeside contra deres henvisninger til TDC, at en selector er mest brugbar til optimal gennemsyn og optagelse af DR 1, DR 2 og TV2 med danske undertekster.

Jeg mangler dog oplysning om Selector har auto indstilling, uden at ændre noget ved f.eks. optagelse.
Og så formoder jeg, at den ikke er mere teknisk avanceret, end at den kan styres manuelt med tekster o.s.v.

Jeg ved der er bokse på markedet som kan være vanskeligt at styre manuelt.
[/QUOTE]

 Tekst på Sagem 60. På TV2 aktiveres Subs ved at trykke på NU, derefter på GRØN tast, Husk at vælge Dansk Subs i opsætningen. Subs på øvrige kanaler vælges med Tekst knappen. Subs på DR kommer automatisk på.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2007 kl. 10:59

Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Mens jeg afventer svar af min antenneforening, så lader det til hvis jeg læser de noget kortfattede oplysninger på deres hjemmeside contra deres henvisninger til TDC, at en selector er mest brugbar til optimal gennemsyn og optagelse af DR 1, DR 2 og TV2 med danske undertekster.

Jeg mangler dog oplysning om Selector har auto indstilling, uden at ændre noget ved f.eks. optagelse.
Og så formoder jeg, at den ikke er mere teknisk avanceret, end at den kan styres manuelt med tekster o.s.v.

Jeg ved der er bokse på markedet som kan være vanskeligt at styre manuelt.

Du finder manualen til Selector Sagem60 her:

 
Heraf fremgår det at du bare skal vælge 'primær undertekst' til Dansk for automatisk at få underteksterne med altid. På TV2 har du mulighed for at manuelt at vælge dem fra hvis du skulle ønske dette.
 
Husk også at læse 'Selector FAQ' her på sitet !
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu