recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er der håb for mig med en DVB-T modtager?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr der håb for mig med en DVB-T modtager?

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2007 kl. 13:40
Forstå mig så, hvorfor det er lidt af en jungle bare at forstå hvad det er en antenneforening udbyder

Jeg har bevidst undgået i længere tid at få en DTT modtager, eftersom jeg tidligere havde nok i en anamorf kanal udgave af DR 1 - den er nu fjernet - det er derfor jeg har set mig nødsaget til en DTT modtager.
Som jeg altså så har besvær med at finde den rette til.

Som jeg har nævnt i tidligere indlæg vil der blive tilbudt en boks med digitalt spejl.


Redigeret af T-teknik - 15-April-2007 kl. 13:43
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2007 kl. 13:49

Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:


Som jeg har nævnt i tidligere indlæg vil der blive tilbudt en boks med digitalt spejl.

 Nej. Jeres anlæg vil bare blive udbygget til fuld ud at understøtte brugen af Selector.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2007 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Som jeg har nævnt i tidligere indlæg vil der blive tilbudt en boks med digitalt spejl.


 Nej. Jeres anlæg vil bare blive udbygget til fuld ud at understøtte brugen af Selector.



Er det eneste rigtige så stadigvæk at købe en Selector boks?

Modsat den mail som jeg har, hvor der fejlagtigt så er nævnt at der kommer en hel ny boks, men mere er en udbygning af Selector, som du nævner.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2007 kl. 14:09

 

 Det er korrekt at der vil komme en ny boks, Sagem 81, var lidt af et flop, så der er en ny HD modtager på vej fra TDC, så helt forkert er det ikke. En privat antenneforening har ikke råd til at udvikle deres egen modtager. De er nødsaget til at bruge hvad der er/kommer på markedet. Jeres forening er jo for nuværende delvist forsynet fra TDC.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2007 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 


 Det er korrekt at der vil komme en ny boks, Sagem 81, var lidt af et flop, så der er en ny HD modtager på vej fra TDC, så helt forkert er det ikke. En privat antenneforening har ikke råd til at udvikle deres egen modtager. De er nødsaget til at bruge hvad der er/kommer på markedet. Jeres forening er jo for nuværende delvist forsynet fra TDC.



Da mit tv ikke er HD ready, så er det vel ikke nogen idé at vente med køb til den nye kommer?
Eller er det?

Redigeret af T-teknik - 15-April-2007 kl. 14:24
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2007 kl. 14:28

 

 Har du ikke HD TV, så er det underordnet, så er det en 60 du skal bruge.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2007 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 


 Har du ikke HD TV, så er det underordnet, så er det en 60 du skal bruge.



Så siger jeg foreløbig tak for oplysningerne.
Og lader dem med HD om at købe den nye.
Hvis jeg så på et senere tidpunkt evt. ønsker en mere til det andet tv, så er det jo nok kun HD boksen der kan købes, så må jeg tage evt. tekniske problemer op dér.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2007 kl. 10:51

Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Forstå mig så, hvorfor det er lidt af en jungle bare at forstå hvad det er en antenneforening udbyder

Jeg har bevidst undgået i længere tid at få en DTT modtager, eftersom jeg tidligere havde nok i en anamorf kanal udgave af DR 1 - den er nu fjernet - det er derfor jeg har set mig nødsaget til en DTT modtager.
Som jeg altså så har besvær med at finde den rette til.

Som jeg har nævnt i tidligere indlæg vil der blive tilbudt en boks med digitalt spejl.

Hvor svært jeg end har ved det må jeg indrømme, hvor har man sendt en anamorf kanal udgave af DR 1?

Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2007 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Forstå mig så, hvorfor det er lidt af en jungle bare at forstå hvad det er en antenneforening udbyder Jeg har bevidst undgået i længere tid at få en DTT modtager, eftersom jeg tidligere havde nok i en anamorf kanal udgave af DR 1 - den er nu fjernet - det er derfor jeg har set mig nødsaget til en DTT modtager. Som jeg altså så har besvær med at finde den rette til. Som jeg har nævnt i tidligere indlæg vil der blive tilbudt en boks med digitalt spejl.


Hvor svært jeg end har ved det må jeg indrømme, hvor har man sendt en anamorf kanal udgave af DR 1?



Det må du nok spørge om.
Nok fordi antenneforeningen ikke har vidst hvilket ben den skulle stå på.
Og nu er den så endt med, indtil videre, at tage mere hensyn til 4:3 tv.
Selvom TDC nu er leverandør af kanaler, så er forvirringen ikke blevet mindre.
Blandt andet derfor har Radiomanden vejledt mig gennem junglen.
Og trods Radiomandens gode svar, har jeg lige uopfordret fået en mail fra min antenneforeningsformand som siger, at jeg da skal betale for både en betalingspakke og et kort, ellers kan jeg ikke få en Selector. - Og det selvom jeg bare har brug for digital udgave af DR1, DR2 og TV2.
Men han kender åbenbart ikke til det som Radiomanden har sagt.

Redigeret af T-teknik - 16-April-2007 kl. 11:30
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2007 kl. 11:41

Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

....Og trods Radiomandens gode svar, har jeg lige uopfordret fået en mail fra min antenneforeningsformand som siger, at jeg da skal betale for både en betalingspakke og et kort, ellers kan jeg ikke få en Selector.
Men han kender åbenbart ikke til det som Radiomanden har sagt.

Jeg mener helt bestemt at din antenneforeninger har pligt til at levere den digitale udgave af DR1, DR2,TV2 samt tegnsprogkanalen kvit og frit. Det eneste der kræves er en digital modtager. Hvis der kan benyttes en Sagem60 (DVB-C) modtager kræves der heller ikke noget Selector-kort for at kunne modtage disse kanaler digitalt - det har i hvertfald tidligere stået på TDC's hjemmeside under 'Nyheder'.  

Se evt her:

 http://www.digi-tv.dk/Indhold_og_tilbud/Faellesantenne.asp

 



Redigeret af filmfreak - 16-April-2007 kl. 11:47
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2007 kl. 11:48
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

....Og trods Radiomandens gode svar, har jeg lige uopfordret fået en mail fra min antenneforeningsformand som siger, at jeg da skal betale for både en betalingspakke og et kort, ellers kan jeg ikke få en Selector. Men han kender åbenbart ikke til det som Radiomanden har sagt.


Jeg mener helt bestemt at din antenneforeninger har pligt til at levere den digitale udgave af DR1, DR2,TV2 samt tegnsprogkanalen kvit og frit. Det eneste der kræves er en digital modtager. Hvis der kan benyttes en Sagem60 (DVB-C) modtager kræves der heller ikke noget Selector-kort for at kunne modtage disse kanaler digitalt - det har i hvertfald tidligere stået på TDC's hjemmeside under 'Nyheder'.  



Det er da også derfor jeg har sendt en mail til TDC og fortalt hvad jeg allerede har fået at vide.
Men hvis TDC har indgået en særaftale med min antenneforening, så må de jo præcisere det.
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2007 kl. 11:59

Fandt lige dette link:

http://www.digitalt.tv/nyhed.aspx?ArticleID=1534

Hvor der bla står:

Den nye Radio- og TV lov har bestemt, at de digitale versioner af DR1, DR2, TV2 og Tegnsprogskanalen skal være tilgængelige for alle med en digitalmodtager. Det betyder, at kabel-tv-kunder skal have en digitalmodtager fra TDC Kabel TV for at modtage de nævnte kanaler.

Kunder med digitalmodtageren Sagem 60 kan se de nye, digitale kanaler uden brug af Selectorkort.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu