recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er der nogen der kan hjælpe mig?.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr der nogen der kan hjælpe mig?.

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
nyng32 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 68
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 14:25
Hvordan virker det så ?.Har jo det hele i stuen og com står på et værelse...Kan jeg bare købe en usb tv tuner og putte i com så køre det hele ?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 14:28

Oprindeligt skrevet af nyng32 nyng32 skrev:

Kan jeg bare købe en usb tv tuner og putte i com så køre det hele ?

Ja tilslut Tuneren og installer SWen til den så har du et komplet MC.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
nyng32 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 14:38
og så kan jeg købe 

AC RYAN PLAYON!DVRHD DIGITAL VIDEO RECORDER 1 TB ?

og det hele ville virke ? Tongue
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 14:44

Nu skrev du jo forresten at din TV udbyder er Viasat, det er muligt at få DVB-S til en PC, men ikke et Cam der kan bruges til Viasat, så det duer ikke, og det gør AC Ryan modtageren heller ikke, den kan som tidligere skrevet bruges til Terrestisk, og det kan USB Tuneren til PCen også, samt at de ligeledes kan fås med DVB-C og til Boxer.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
nyng32 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 14:51
Sorry så stod jeg af!!!...For at kunne optage fra tv kan jeg ikke købe nogen af AC Ryans Produkter vel ?....Kan du gi mig et hint til hvad det er jeg skal købe af  Medieboks som kan alt det ?.....Fatter ikke lige det du skrev derWacko
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 14:54

Hvis du vil optage fra Viasat, så skal det være med en extern optager, eller du skal have en af deres PVR modtagere. 

Har lige set et andet link til AC Ryan boxen, og kan se at der er et Composite IN, det er ikke det bedste at bruge, men det er eneste mulighed med den. 

Redigeret af Radiomanden - 24-Januar-2011 kl. 14:57
Til top
nyng32 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 14:57
ok Smile....så må jeg jo købe PVR Modtager og så AC Ryan Mediaboks og en wifi dongle Wink
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 15:05

ok Smile....så må jeg jo købe PVR Modtager

Det er vist kun muligt at leje den.
Til top
nyng32 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 15:07
ok...takker for hjælpen og må nu i tænkeboks og finde ud af hvad det er jeg vil Ermm
Til top
Markh Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Point: 317
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 20:36

ok...takker for hjælpen og må nu i tænkeboks og finde ud af hvad det er jeg vil Ermm

Nu vil jeg lige sikre mig, at du har den fornødne viden til at træffe en beslutning ift. Squeezebox - en Squeezebox Duet er en pakke, der består af Squeezebox Controller og Squeezebox Receiver. Førstnævnte er en art fjernbetjening, der kan styre de Squeezeboxe, du måtte have. Sidstnævnte er selve musikafspilleren, som du tilslutter til dit anlæg. Derudover skal du huske at Squeezeboxe kræver at du har en SqueezeboxCenter installeret og kørende på en computer af en art - det kan være din computer, men visse NAS bokse kan også køre Squeezebox Server. Det er mao. ikke nok at du køber en PlayOn - den kan så vidt jeg ved ikke køre SqueezeboxCenter, så du skal have det kørende på din computer (der så skal stå tændt, når du vil høre musik).

/Mark
Til top
hpdahl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af Markh Markh skrev:

Nu vil jeg lige sikre mig, at du har den fornødne viden til at træffe en beslutning ift. Squeezebox - en Squeezebox Duet er en pakke, der består af Squeezebox Controller og Squeezebox Receiver. Førstnævnte er en art fjernbetjening, der kan styre de Squeezeboxe, du måtte have. Sidstnævnte er selve musikafspilleren, som du tilslutter til dit anlæg. Derudover skal du huske at Squeezeboxe kræver at du har en SqueezeboxCenter installeret og kørende på en computer af en art - det kan være din computer, men visse NAS bokse kan også køre Squeezebox Server. Det er mao. ikke nok at du køber en PlayOn - den kan så vidt jeg ved ikke køre SqueezeboxCenter, så du skal have det kørende på din computer (der så skal stå tændt, når du vil høre musik).
/Mark
Jeg har en gammel computer med 2 store harddiske uden skærm tastatur osv. til at stå i et skab i et afsides værelse. Den er sat til hibernate (gå i dvale, når den ikke har været i brug 15 min) og wakeonlan så den starter op, når jeg tænder for en af mine squeezeboxe.(tager ca 20 sekunder inden musikken spiller). Samtidig kan jeg streame enten direkte til min fladskærm med dnla eller via min popcornhour til fjernsynet.
MVH
HPDahl
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu