|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Andreas93 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 34 |
![]() Sendt: 12-August-2009 kl. 21:19 |
Hey har lige fået min Pana DMP Bd-60 ind ad døren og jeg
havde dertil og købt en film Righteous Kill. Jeg sætter den til mit PS8000 med med mit nyindkøbte Hivilux HDMI-kabel, mit problem er så, og jeg ved ikke om det er et problem, at når filmen går igang og viser logoer og alt det der så er det fuld skærm, men så lige inden filmen går i gang så kommer der bjælker på og det burde der da ikke være? Plus at det også er lidt grynet billedet, i forhold til når jeg sammenligner med Discovery HD ? Håber i kan besvare mit spørgsmål og om det overhovedet er et problem. Redigeret af Andreas93 - 12-August-2009 kl. 21:20 |
|
![]() |
|
RogueAgent ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Maj-2009 Status: Offline Point: 859 |
![]() |
Righteous Kill har et aspect ratio på 2.35:1, og det er jo bredere end 16:9 (1.78:1) formatet på din skærm, så de sorte bjælker kan ikke undgåes.
Hvad grynet billede angår, så er det måske lidt unfair at bedømme det ud fra en enkelt BD..? Jeg har ikke set lige præcis den - men det kan jo være den bare SKAL være grynet (eller den er dårligt masteret). En helt anden ting - hvilke settings har du for den indgang du bruger til BD-60'en..? De settings du har lavet for TV (parabol..?) følger jo ikke med over til den næste HDMI indgang, så måske er der bare nogen filtre m.m. der ikke er slået fra på BD indgangen..? |
|
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500 Pioneer VSX-859 Carver 753X Energy RVS/RVSS Panasonic BD35 Toshiba HD-XE1 Pioneer CLD-D704 |
|
![]() |
|
Andreas93 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 34 |
![]() |
Okay men er alle film optaget i 2.35:1, eller er det kun
nogle få stykker ? Angående filtre så stod kalibreringen sgu på levende og intelligent censor på auto så det lavede godt nok lidt rod i billedet, så jeg satte den på min ISF kali. som jeg havde lavet med nogle indstillinger her fra sitet og det ser meget bedre ud nu. Ja jeg skal nok se nogle flere for at jeg kan bedømme det. Hvilke BD film kan du anbefale med bedst kvalitet? Redigeret af Andreas93 - 12-August-2009 kl. 21:49 |
|
![]() |
|
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6288 |
![]() |
Hej , nu ved jeg ikke med BD60 , men BD30 og BD35 er ikke sat til at outputte 24p , og det er jo det mest korrekte at gøre hvis tvèt understøtter dette... MVH |
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
![]() |
|
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6288 |
![]() |
Hej , der er vel sorte bjælker i top og bund på 95% af alle film,,,Prøv The Dark Knight , den står flot og noget af den er i IMAX hvor billedet fylder hele skærmen... MVH |
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja jeg troede også det kunne være noget med så det har jeg
været inde og sætte til og har sat det til 1080p |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Da langt de fleste film jo er fremstillet til visning i Biografer, som jo har andet AR end TV, somogså beskrevet før, så vil der jo være bjælker i top og bund på langt størstedelen af film. Det kan jo ikke forventes at være anderledes, og man jo heller ikke forlange, at man skal lave om på dem bare fordi at de skal vises på TV. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Okay det forstår jeg helt , jeg var nu kun bekymret for om
der var noget galt eller hvad der nu kunne være. ![]() |
|
![]() |
|
T-Ras ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 334 |
![]() |
De fleste film er i 2.35:1 formatet. Du kan se formaterne bagpå filmens cover. Det vil du typisk også kunne læse på de hjemmesider hvor du køber filmene. En god liste med film, som er i høj kvalitet, kan findes her: |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Righteous Kill er i en udmærket billedkvalitet Righteous Kill: billed, lyd, film indhold Redigeret af Kampus - 12-August-2009 kl. 22:03 |
|
![]() |
|
![]() |
Ja det er jeg helt enig i det var bare fordi jeg havde
glemt at kalibrerings indstillingerne ikke fulgte med på HDMI, synes og den står meget flottere nu. |
|
![]() |
|
RogueAgent ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Maj-2009 Status: Offline Point: 859 |
![]() |
De fleste biograffilm er lavet i enten 1.85:1 eller 2.35:1. Fordelingen mellem dem kan jeg ikke sige med sikkerhed, men jeg vil mene at der nok er nogenlunde lige mange af hver +/- 10-15%, selv om f.eks. Philips prøver at sælge deres nye 21:9 TV på at "alle nyere film er skudt i 2.35:1", hvilket er noget sludder. Der BLIVER lavet flere 2.35 film i dag end for 10 år siden, men der er lang vej endnu til det er alle, og det er heller ikke alle film der har behov for så bredt et format.
Film skudt i 1.85:1 vil give nogen ganske tynde sorte striber i top og bund af billedet på et 16:9 tv. En del film bliver i øvrigt reformatted til 1.78:1 for netop ikke at have sorte bjælker. Film lavet i 2.35:1 vil have bredere bjælker, simpelthen fordi billedformatet er så meget bredere end skærmen, at det er den eneste måde at få hele billedet til at være der. Igen bliver nogen titler reformatted til 1.78:1, og det er et langt større problem med 2.35 filmene end 1.85, da man går glip af væsentligt mere information. |
|
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500 Pioneer VSX-859 Carver 753X Energy RVS/RVSS Panasonic BD35 Toshiba HD-XE1 Pioneer CLD-D704 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |