recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er der noget ved spil med 5.1 lyd?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er der noget ved spil med 5.1 lyd?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6250
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er der noget ved spil med 5.1 lyd?
    Sendt: 11-Januar-2012 kl. 13:39
Nu, hvor jeg har købt en ny gamer-PC, har jeg tænkt på at købe 5.1 PC-højttalere
Men hvor god/effektiv er surroundlyden egentligt?
Mine ellers gode 2.0 højttalere mangler den dybe bas
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 13:46
Jeg spiller lidt Battlefield 3 online og nogle singleplayer spil engang imellem på min Xbox 360 med surround sound. Jeg er super glad for det. Battlefield 3 lyder helt fantastisk. Det er godt nok knald på når man sidder i en tank. Man kan høre hver eneste kugle der flyder forbi ens hoved. 

Det er ret fedt Smile

Så jeg er glad for at spille med surround sound. Det er dog ikke særlig ofte jeg starter xboxen op men når jeg gør så lyder det fedt Smile
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 13:47
Nu er det her bare min mening og jeg tager helt sikkert fejl, men er det ikke lidt fjoller at smide en god stak penge efter et ordenligt anlæg til en PC - eller skal du spille på dit TV? Jeg tror at de fleste gamere har nogle ordenlige hørebøffer i stedet. Det kan dog sagtens være at jeg tager fejl, men det er bare min mening (jeg bruger personlig Siberia Steelseries V2 som har gjort det ret tilfredsstillende).

Men ja, 5.1 surround er helt sikkert det værd. Jeg har spillet Bad Company 2 og effektivt brugt lyden til at kunne lokalisere mine modstandere, hvis de f.eks. har sjosket i lidt vand eller lign.
Hvis du er til spil som Dead Space gør det kun hele stemningen bedre. Smile

Til top
Callie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2005
Sted: Vestamager
Point: 563
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Callie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 13:48
Enig, men jeg spiller nu kun på ps3.

I spil som Battlefield og Modern Warfare bidrager det helt sikkert til oplevelsen, hvorimod der ikke er det store at hente i FIFA f.eks.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6250
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 14:01
Er ikke glad for headsets, har PS3 i stuen tilsluttet surroundanlæg (men er for klodset til controlleren)
PC-spil er med snotten oppe i computerskærmen, som det skal være Wink

Redigeret af jake51 - 11-Januar-2012 kl. 15:24
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 14:03
Okay, jamen så vidt jeg husker er der vidst mange der er glade for et 5.1 sæt fra Logitech der koster omkring 2500kr fra nyt af eller lign. 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu