recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - er der nogle der kender LG m2762d-pz
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketer der nogle der kender LG m2762d-pz

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mrdall Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Emne: er der nogle der kender LG m2762d-pz
    Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 09:17
hej alle,

er der nogle af jer der kender LG m2762d-pz
jeg fik tilbudt sådanne et tv / monitor til en god pris,
gennem arbejdet, og jeg tænkte at det var nok okay til
ungernes værelse, MEN jeg er i tvivel om det kan bruges
til mit tv signal.

der står at der er en DVB-T tuner i det.
yes men jeg har Yousee og har dermed to signaler ud i mit
antenne kabel, Analogt og DVB-C, så spørgsmålet er om der
er en analog tuner i, for ellers kan jeg vel slet ikke
bruge det til en skid, (altså som tv) ?

mvh Morten
Til top
gray Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Oktober-2009
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 12:11

Jeg følger denne tråd med stor interesse, da jeg også søger yderligere information om denne kombinerede TV /monitor. Kan det virkelig passe at der ikke findes nogle nyere (danske) anmeldelser og er der nogle som kan anbefale eller fraråde et køb af dette produkt?

@ MrDall: Uden at jeg ved meget - for ikke at sige intet - om LCD fjernsyn så har jeg researchet mig frem til følgende:

LG M2762D er ”HD-ready” med både en analog og en digital tv modtager. Sidstnævnte er, så vidt jeg kan forstå, en kombineret DVB-T / DVB-C modtager med mpeg4 dekoder.

Kilder:
http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid =669603  
og
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id =1248852011
samt
http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?uid=60014&prodid= 261573

Ud fra dette forsøger jeg mig med følgende svar på dit spørgsmål:
Jo, du kan godt bruge det til noget og ungerne kan se analogt fjernsyn på TV´et, men i virkeligheden ville de jo så komme til at se det digitalt pga. DVB-C modtageren med mpeg4 og de muligheder som YouSee kabel-TV dermed giver...eller?

Det bør bemærkes at på overstående links er det kun proshop der har endelsen ”–pz” på produktet og jeg ved faktisk ikke om der er en forskel, og i så fald hvad denne er. Er det nogen brugere der kan knytte en kommentar til dette?  

Jeg ville blive glad hvis én af de mere LCD erfarne brugere herinde kunne bekræfte at overstående research er korrekt og måske også tage stilling til mine spørgsmål.

På forhånd tak for hjælpen

/Gray  

Redigeret af gray - 25-Oktober-2009 kl. 12:14
Til top
mrdall Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 16:08

hej Gray,

hvis, din research er korekt og der altså er både analob og Tog C tuner, så er det jo helt perfekt og kan ikke blive bedre :-)

men ja det var jo rart at få bekraftet feks fra en der har skærmen inde mna køber, i sær fordi jeg skal bestille dem jeg skal have på en gang, og hvis der både er analog, T og C tuner, så skal jeg have 3 stk, men det ville ville være surt at stå med 3 stk som jeg ikke kan bruge.

mvh Morten

Til top
mrdall Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 10:47

hej,

jeg har søgt lidt, mere og det er ikke til at blive klog på.

nogle steder står der DVB-T andre steder DVB-T+C og igen andre steder DVB-T+C+Analog.

tja det er jo ikke til at blive klog på, jeg ringede til dem hvor vi kunne købe det fra (via firmaet) men de vidste det heller ikke, så det de gjorde i stedet for var at tilbyde en andet  tv, hvor de kender data på, så det blev et Samsung 27'' TFT P2770HD til samme pris, og der er der DVB-T+C+Analog, så det bliver nok bare sådanne et par stykker i stedet :-)

mvh morten

Til top
modnir Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-December-2009
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2009 kl. 17:51
Hej Morten!

Jeg overvejer at købe et Samsung P2770 HD 27", det er vist den samme som din. Det er ikke et tv, men en monitor med tv-tuner.

Jeg skal kun bruge det som tv og ikke som pc-skærm. Kan du oplyse mig om det er egnet hertil og om der kan tilsluttes et alm. rundt antennekabel på på fjernsynet.

Jeg har hørt at det er en model som først kommer til landet i februar 2010, men har du allerede fået dit?

Det kan lyde mærkeligt at jeg vil købe en monitor til at se tv på, men det er fordi jeg kan købe det fordelagtigt via en multimedieordning. Jeg håber at du kan svare mig hurtigt, for jeg skal bestille senest imorgen.

På forhånd tak.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu