|
Er der nogle som kan hjælpe mig med køb af ny pc |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | |
pomse
Bruger Oprettet: 13-December-2014 Status: Offline Point: 120 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak det lyder som en gode og når jeg ved hvad der skal i den så kan jeg jo prøve disse sider for at sammenligne priser. Men lige pt. er jeg i tvivl om hvilke dele der skal i den. Det er derfor jeg er efterspørger det her på forum.
hvad tænker du om disse dele se link ? https://dk.pcpartpicker.com/list/nwFvv3 og ville du ændre noget ?
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19549 |
Funktioner
Tak(0)
|
En to generationer gammel processor?
Så ville du være bedre tjent med den HP jeg linkede til…. Klaus
|
|
azrael
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1692 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ville faktisk ændre en del.
Må erkende, at selv om jeg kender PC Parts Picker, så har jeg aldrig selv brugt siden til at sammensætte et system. Her er dog alligevel et forslag til hhv. et Intel og et AMD system, relativt hurtig sammensat. Bemærk, at priserne er noget højere end i dit link. Årsagen ligger bl.a. i modernere og til dels kvalitativt bedre komponenter. Det vil endvidere aldrig blive så billigt at bygge selv som at købe et færdigbygget system; særligt hvis det kommer fra nogle af de store producenter. Jeg er i øvrigt hverken tilhænger af vandkøling eller g4m0r li'r, så komponenterne er holdt lidt mere nøgternt hvor det var muligt. Intel: https://dk.pcpartpicker.com/list/mm9VZw AMD: https://dk.pcpartpicker.com/list/XFvPhk Redigeret af azrael - 12-Oktober-2022 kl. 12:46 |
|
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
|
pomse
Funktioner
Tak(0)
|
Det er pænt af dig at anbefale HP, men har prøvet HP før og kommer aldrig til det igen.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19549 |
Funktioner
Tak(0)
|
Køb sådan en her: Og få dem til at putte et blu-ray drev i den. Klaus
|
|
pomse
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg undrer mig så lidt over den her artikel hvor de skriver man kan bygge en billigere selv se link https://gaming-basen.dk/byg-selv-gamer-pc-for-under-3000-kroner/
Har du evt. et bud på nogle billigere dele sat sammen ? Det undrer mig bare lidt at jeg skal op i den prisklasse for at rode med video filer og spille gamle spil men jeg vil selvfølgelig også være forberedt på at hvis der kommer nye spil så som jeg kan falde for så kan jeg spille dem. Men når jeg tænker mig om så har jeg kun spillet de 3 total war spil inden for de sidste 12 år. Så det med at spille en masse nye spil er der nok ikke den store chance for at jeg får hverken tid eller lyst til. Der vil nok højst dukke 1 eller 2 spil op tænker jeg. Men ok nu har jeg lige været inde og se hvad det nyeste total war spil kræver som kunne måske ha min interesse i fremtiden.
Angående mit gamle tower hvis jeg genbruger det kan dem som samler den nye så skifte mine gamle usb porte ud alle 10 til 3.0 porte ? |
|
pomse
Funktioner
Tak(0)
|
Hov det var anbefalet og ikke krav.
Krav er
|
|
pomse
Funktioner
Tak(0)
|
Tak så kom vi væk fra HP Jeg kan godt li det tower og 8 usb porte kan jeg se at det har. Det vil jeg tænke over og høre hvad andre mener om den
|
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10469 |
Funktioner
Tak(0)
|
De fleste USB porte sidder vel på bundkortet og ikke på kabinettet, så svaret er nej. Det vil heller ikke kunne betale sig. Flemming
Redigeret af fltk - 13-Oktober-2022 kl. 12:18 |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
pomse
Funktioner
Tak(0)
|
Ok, hvorfor intel cpu ? og ikke AMD ? jeg har AMD nu. Er AMD ikke billigere ?
|
|
yahooboy
Bruger Oprettet: 17-September-2017 Sted: - Status: Offline Point: 209 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis der er noget jeg har lært gennem årene med computere, så er det at vælge det rigtige værktøj til det man benytter computeren.
Pomse Du skriver: eg spiller lidt men ældre spil som der stadig bliver lavet mods til som Total War Rome, Total War Napoleon og Total War Empire. Men den må gerne være klar til at der kommer et nyt Total war spil som måske kan fange min interesse. Jeg arbejder meget med at konventere video filer til andre formater, klippe og redigere i video filer. Jeg streamer ofte film på min pc. Hvis jeg ikke tager meget fejl, er dette hvad l a n g t størstedelen af din tid med computeren går med? Så tillad mig at komme med et helt alternativt forslag Jeg ved af gode grunde ikke hvilket program Du benytter til videoredigering men formodentlig findes dette til Mac Mini (leveres med iMovie og kører DaVinci Resolve, gratis), den er supper effektiv til videokonvertering og alle spil Du har nævnt findes også til denne maskine. Så slipper Du oveni for et stort tårn som støjer og bruger massive mængder strøm.(omkring 25W ved max ydelse) Du benytter bare Dit nuværende tastatur mus etc. (Mac Mini kan endda sættes op så tastaturgenvejene er som dem Du har i dag) Rygtet siger at der lanceres en ny version sidst i Oktober med hurtigere processor og flere porte. Redigeret af yahooboy - 16-Oktober-2022 kl. 09:44 |
|
pomse
Funktioner
Tak(0)
|
Ok tak, kender ikke mac. Har du et link til den ? får kun et foto frem.
|
|
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |