recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er der virklig forskel mellem BD afspille
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr der virklig forskel mellem BD afspille

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Emne: Er der virklig forskel mellem BD afspille
    Sendt: 09-August-2009 kl. 15:07
Prøve at løse dette mysterium:

Er der virklig forskel mellem forskel Blu-ray afspille når det komme til
afspillingen af Blu-ray

Og man få samme bilde og lyd (hvis man lader forskærken decode lyden)
i en BD afspille til 2000kr. og en til 1.5000kr

I nogle teste kan der ikke ses nogle forskel og i ander kan der, hvad er de
så lige der spille ind
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2009 kl. 15:13

jeg vil da egentligt håbe man kan høre forskel, ellers ville jeg da føle mig snydt hvis jeg har givet 15k for en afspiller

Man kan vende den om... hvad føler dem som har givet 15k for deres bdp afspiller da de lige kom frem i forhold til priserne nu.... evolution

Mvh

René
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2009 kl. 15:18
Hehe, det kan let blive en negativ evolution   
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2009 kl. 15:24
Hvis din surr. forstærker kan dekode HD lyden, så er der ingen grund til, at købe en dyr afspiller, da lyden så afgøres i forstærkeren. De fleste er også enige om, at der ikke er den helt store forskel i billedekvaliteten, når vi snakker blu-ray. Hvorimod dvd afspilling, kan der være noget større forskel på billig og dyr.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2009 kl. 15:27
I den test som otto lavede på et tidspunkt var der en test af en ps3.
for netop lyden har jeg hørt meget om en BD afspiller og en ps3.

Regner ikke med at opleve nogen forskel mellem en oppo 83 og min pan bd50. Men vi får det se

tror ikke man kan hører forskel på HD lyd mellem en afspiller til 1500 kr og en til 15000 via hdmi. ved bitstream til forstærker
så skal ens anlæg da koste røven ud af bukserne
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2009 kl. 15:32
Defor må morale vel værre at man få ligså meget lyd og bilde ud af en
Blu-ray film (hvis man bitstream lyden til forstærker) om den så koste
2000kr. eller 15000kr. eller mere
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2009 kl. 15:47

hvis man kan sammenligne diskussionen med HDMI kabler og at sende et digitalt signal til TV, så vil en BD afspiller som læser en H264 komprimeret datastrøm jo heller ikke kunne variere meget, hvis de gør tingene rigtig.. så altså rent digitalt ingen som helst forskel på 1500 og 15000 kroners afspillere. dermed ment, at læser de data forkert, vil udpakning af H264 jo fejle, så det er enten eller.

nå,
Så meget sagt, så vil derimod de billige afspillere, dog måske ikke kunne sende signalet som bitstream til dit anlæg, de kan måske ikke opskalere ret godt, eller de har en rigtig ringe cpu i boksen, og derved vil behandlingen af menu og funktioner på BD skiver være langsommere end  de modeller som har en CPU eller chipset der kan gøre det hurtigere.

Det som der er fokus på ved købet er billedet, og de forskellige fabrikanter vil selvfølgelig gøre deres for at præsentere billedet lidt bedre, og kan derfor så påføre det originale matriale lidt shading eller enhancements som vil vise billed anderledes uden at det egentlig nævnes. som set på nogle nyere tv, som Philips forsøger med deres forskellige kompenseringer. På BD siden mener jeg ikke der snakkes om det "endnu".

Så vægter du design,funktionalitet, og alsidighed så kan de dyrere afspillere være valget.
Er det bare bd billed og afspilning og brug af ekstern receiver, så er det nok ikke 15000 du skal betale for den, og PS3 kan helt sikkert opfylde de fleste af dine krav.

CPU og drev hastighed er helt klart en vigtig faktor, og det mener jeg ikke helt fremgår af reklamerne på de afspillere hvilke cpu/chipset de benytter? som kunne afsløre lidt om hastigheden i menu'r.
Men jeg kan da tage fejl, jeg har kun min PS3, som har gjort det godt nok. og jeg ved da lidt om cpu og drev i mins ps3

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu