Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15694
|
Sendt: 06-Januar-2008 kl. 12:33 |
Iron Man skrev:
Toshiba er et stort og succesfyldt firma, og har i forvejen tabt mange penge på, at skyde HD-DVD igang. Jeg tror ikke Toshiba vil gøre flere og dyre forsøg på, at vende trenden. |
Jeg tror faktisk meget afhænger af hvad Microsoft vil.
Og det er ikke fordi jeg tror at M$ kan gøre noget særligt for at vende udviklingen, mere at hvis det ikke passer ind i deres strategi at HD DVD film delen lukker ned nu, så kan de såmen nok holde liv i det længe endnu. Ihvert fald indtil aftalen med Paramount udløber om godt et år.
Og hvis de samtidig formår at skabe nogle tilbud af værdi for HD DVD brugere, så ville en XBox360 med indbygget HD DVD afspiller nok kunne skabe et marked.
Men de vil sikkert ændre strategi nu, fra et forsøg på at vinde krigen til et forsøg på at skabe et fornuftigt indtægtsgrundlag. Så bliver formatet på flere måder et niche format fremfor en egentlig konkurrent til Blu-ray.
Så fremtiden vil meget afhænge af, hvad HD DVD promo group når frem til af mulig strategi. Når de er færdige med alle krisemøderne.
Og hvem ved. Måske der er en kanin gemt i en hat et sted endnu. Selvom der bliver færre og færre hatte at tage af 
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
 |
Iron Man
Guld medlem
Brugeranmelder
Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Point: 1451
|
Sendt: 06-Januar-2008 kl. 12:37 |
Lars skrev:
Så fremtiden vil meget afhænge af, hvad HD DVD promo group når frem til af mulig strategi. Når de er færdige med alle krisemøderne. |
Det afhænger rigtig meget af ovenstående. Jeg vil også mene, at hvis der ikke kommer noget officielt fra dem i løbet af næste uge, så er det skidt.
|
 |
vclarke
Guld medlem
Oprettet: 13-September-2006
Point: 738
|
Sendt: 06-Januar-2008 kl. 12:38 |
Det er muligt de stadigvæk kan holde liv i de nuværende "kunder", men de må da få mere end almindelig svært ved at kapre nye. Der vil vil blive RIGTIG LANGT mellem snapsene på HD-DVD film fremover.
Som det er nu, er der ingen vej udenom Blu-ray hvis man interesserer sig for HD film på fysiske discs. Hvor imod HD-DVD godt kan undværes.
|
 |
Flemmings
Bruger
Oprettet: 21-Oktober-2003
Point: 137
|
Sendt: 06-Januar-2008 kl. 13:21 |
vclarke skrev:
Som det er nu, er der ingen vej udenom Blu-ray hvis man interesserer sig for HD film på fysiske discs. Hvor imod HD-DVD godt kan undværes. |
Du har ret. Jeg var på vej til at købe en HD DVD. Jeg er klart tilhgænger af dte format. Men set i det nye lys føler jeg mig nu tvunget over på BD. Jeg ender nok med at købe en kombi for ikke at lukke nogen døre for noget.
|
 |
Flemmings
Bruger
Oprettet: 21-Oktober-2003
Point: 137
|
Sendt: 06-Januar-2008 kl. 13:24 |
Hvis Toshiba skal have en chance, skal der ske drastiske ting. Måske skal de indføre regionskodning og strengere DRM. Jeg tror, det er det filmselskaberne er ude efter.
|
 |
vclarke
Guld medlem
|
Sendt: 06-Januar-2008 kl. 13:26 |
Flemmings skrev:
Hvis Toshiba skal have en chance, skal der ske drastiske ting. Måske skal de indføre regionskodning og strengere DRM. Jeg tror, det er det filmselskaberne er ude efter. |
Det er for sent! Det har filmselskaberne allerede fået på Blu-ray, Der er ingen af de nuværende filmselskaber på Blu-ray der har udtrykt ønske om at skifte til HD-DVD - ikke hvad jeg har læst ihvertfald
Redigeret af vclarke - 06-Januar-2008 kl. 13:27
|
 |
hedberg
Guld medlem
Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
|
Sendt: 06-Januar-2008 kl. 14:16 |
mhelt skrev:
HD-DVD drev kan ikke opgraderes til Blu-ray drev, da der kræves en glasoptik for at fokusere på pits i en blu-ray skive (HD-DVD anvender plastik). Derimod kan et blu-ray drev (teoretisk) konverteres til et HD-DVD drev, men med den seneste udvikling bliver det næppe aktuelt.... |
Jeg ville egentligt også forvente at sådan et kit ville indeholde et nyt kombo drev og en simpel instruktion i hvordan man løsner 4 skruer for at skifte drevet. Herefter ville jeg forvente at resten var ren firmware. Med en pris på 5-6000 for deres store afspillere tror jeg egentligt godt det kunne betale sig at lave en kit til f.eks 1000-1500. Det er jo ikke uhørt at folk sender deres recievere ind til HW opgradering mm for de store modeller - hvorfor skulle det være det for DVD afspillere. Det ville så være kærkommens med et drev hvor skuffen ikke føltes så plastik agtigt :-)
|
 |
Iron Man
Guld medlem
Brugeranmelder
|
Sendt: 06-Januar-2008 kl. 16:56 |
Jeg synes også, at der ligger et stort ansvar i butikkerne, specielt overfor mere uvidende forbrugere.
Fx bør sælgeren i El-giganten forklare, hvor stor studiesupport der er for det enkelte format.
|
 |
Iron Man
Guld medlem
Brugeranmelder
|
Sendt: 08-Januar-2008 kl. 18:38 |
Warner President Ron Sanders:
.....after the Blu-ray press conference at Consumer Electronics Show (CES) Warner Bros. President Ron Sanders answered a question everyone has been wondering, whether Warner violated their contract to support HD DVD or not. The answer was, "We did not violate any contract."
We recently reported that one of the six big movie studios, Warner Bros., has abandoned the HD DVD high-definition format, and shifted towards Sony's Blu-ray. Shortly after the whole HD DVD camp expressed their disappointments and Toshiba even hinted that Warner broke the contract. Warner's Ron Sanders however isn't concerned about the situation, responding that Toshiba might be upset and could even file a lawsuit, but wouldn't have anything to accuse Warner of.
"Clearly, [Toshiba and the HD DVD Promotional Group] have reason to be upset... But we fulfilled our obligations to them. That's why we will continue to provide movies in the HD DVD format through May rather than stopping now. They very well could file a lawsuit, but we have done everything that was required of us. We did not violate any contract," said Sanders.
Redigeret af Iron Man - 08-Januar-2008 kl. 18:38
|
 |
vclarke
Guld medlem
|
Sendt: 08-Januar-2008 kl. 18:43 |
Iron Man skrev:
Jeg synes også, at der ligger et stort ansvar i butikkerne, specielt overfor mere uvidende forbrugere.
Fx bør sælgeren i El-giganten forklare, hvor stor studiesupport der er for det enkelte format.
|
Så får de da aldrig solgt deres HD-DVD afspillere
|
 |
Iron Man
Guld medlem
Brugeranmelder
|