recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er det en htpc jeg har brug for?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr det en htpc jeg har brug for?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
slayr78512 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Emne: Er det en htpc jeg har brug for?
    Sendt: 17-Februar-2009 kl. 00:43
Jeg har et pana 42" pz80EA, en harddisk recorder og et surround anlæg.

Jeg kunne godt tænke mig en dims ~ htpc eller lign. med følgende muligheder.

- Den skal kunne afspille internetradio og min mp3 samling via reciever på en nem måde.

- Den skal kunne vise feriebillederne på tv'et.

- Den skal gerne kunne vise blueray. Alternativt skal jeg ud og købe en stand alone.

- Det er ikke umiddelbart nødvendigt med tunerkort, da jeg bruger min harddiskrecorder til at optage med.

Jeg har overvejet en "lille" htpc. Fordelene ser jeg som, at man også kan gå på nettet, at den kan tilpasses præcist. Bagdelene er en lidt sværere opsætning og tilpasning

Findes der en færdig løsning jeg kan bruge. ala popcorn eller lign.

Hvis det bliver en htpc er det så bedst med ati eller nvidia basseret bundkort - set i forhold til de problemer der har været med panasonic og htpc med tab af analoge kanaler til følge.

Mange spørgsmål, men jeg har kun gode erfaringer med hjælp fra recordere.

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2009 kl. 03:34
Hmm øv er der slet ingen der har nogen erfaringer jeg kan trække på..

Jeg har siddet og læst på de forskellige sider og hælder mere og mere til htpc.

Er der nogen der har erfaringer med det meget brugte gigabyte kort 78G koblet til panasonic pz80ea - igen tænker jeg her på tab af analoge kanaler og lign.

/slayr
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2009 kl. 08:44

Forstår ikke rigtig hvad du mener med tab af analoge kanaler?

Hvis der ingen tuner er i HTPC kan den jo i sagens natur ikke anvendes til optagelse og visning af TV-signaler... (hverken analoge eller digtiale kanaler)

Det skulle heller ikke være et problem at forbinde HTPC-en via HDMI i en HD-opløsning til TV-et, uanset om det er ATI eller nvidia...

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10612
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2009 kl. 08:45

Oprindeligt skrevet af slayr78512 slayr78512 skrev:

Er der nogen der har erfaringer med det meget brugte gigabyte kort 78G koblet til panasonic pz80ea - igen tænker jeg her på tab af analoge kanaler og lign.

/slayr

Hvad mener du? Du vil selvfølgelig stadig kunne modtage dine analoge kanaler selvom du kobler et mediecenter på.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2009 kl. 12:45
hmm ja det er måske mig der ikke har udtrykt mig klar nok.

Jeg har i flere tråde rundt omkring på nettet læst om folk der har tilsluttet "udstyr" til deres panasonic fjernsyn via hdmi. Udstyr så som zaptor boks, htpc og lign.

Der er nogle der har problemer med, at hvis "udstyret" bliver tændt før fjernsynet, så taber fjernsynet de analoge kanaler. - altså uafhængigt af om der er tuner i "udstyret".

Hvis ikke I har hørt så meget om det, så er problemet måske ikke så stort - og så skal jeg jo bare kaste mig ud i projektet.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu