recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er det en ny eller brugt plasma?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr det en ny eller brugt plasma?

Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Direkte link til dette indlæg Emne: Er det en ny eller brugt plasma?
    Sendt: 07-April-2011 kl. 16:49
Hej

Jeg har lige købt en Pana G20E til en god pris i FONA. Jeg fik tilbudt en demo-model til en billigere pris, men sagde bestemt at jeg vil have en ny. Ifølge sælgeren var der én ny tilbage i Frederikshavn. Den bestilte vi, så den kunne hentes dagen efter.

Jeg var så nede at hente den i dag. Jeg blev allerede lidt suspekt da jeg så kassen. Kassen så ret medtaget ud, og havde allerede været åben (den var tapet til på alle leder og kanter). Nå, men jeg fragtede det hjem alligevel. Da jeg åbnede kassen var de små flamingo-stykker til at holde skærmen på plads med ret beskadigede. Manualen, batterierne, og foden var dog stadig pakket ind som de ikke har været åben.

Jeg ved ærligt talt ikke, hvad jeg skal mene om dette. Skærmen kunne jo sagtens have været pakket ud en enkelt gang og så tilbage i kassen igen. Dog synes jeg at den beskadigede emballage virker ret mistænksom. Jeg tvivler stærkt på at FONA har håndteret den på den måde.

Er der en måde, hvor jeg kan finde ud af om den har været brugt? En service menu eller lign?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2011 kl. 16:59
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Hej

Jeg har lige købt en Pana G20E til en god pris i FONA. Jeg fik tilbudt en demo-model til en billigere pris, men sagde bestemt at jeg vil have en ny. Ifølge sælgeren var der én ny tilbage i Frederikshavn. Den bestilte vi, så den kunne hentes dagen efter.

Jeg var så nede at hente den i dag. Jeg blev allerede lidt suspekt da jeg så kassen. Kassen så ret medtaget ud, og havde allerede været åben (den var tapet til på alle leder og kanter). Nå, men jeg fragtede det hjem alligevel. Da jeg åbnede kassen var de små flamingo-stykker til at holde skærmen på plads med ret beskadigede. Manualen, batterierne, og foden var dog stadig pakket ind som de ikke har været åben.

Jeg ved ærligt talt ikke, hvad jeg skal mene om dette. Skærmen kunne jo sagtens have været pakket ud en enkelt gang og så tilbage i kassen igen. Dog synes jeg at den beskadigede emballage virker ret mistænksom. Jeg tvivler stærkt på at FONA har håndteret den på den måde.

Er der en måde, hvor jeg kan finde ud af om den har været brugt? En service menu eller lign?
Hvad med plastdækket omkring panlet, ser det nyt ud? 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-November-2004
Point: 484
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2011 kl. 16:59
Hej.
Jeg har selv haft samme oplevelse med Fona. Jeg skulle købe en pc-monitor og da de ikke havde den hjemme i min butik ville de få den hjem fra en anden.
Kassen var intakt men da jeg (hjemme) lukkede op var skærmen fyldt med støv og fedtede fingre. Da jeg henvendte mig i butikken om dette var der ingen problemer og de fandt en ny i en anden butik.
"Min egen" Fona skal kun have ros da de ikke var skyld i dette og straks rettede fejlen... men der er åbenbart nogle rådne kar i kæden! God idé vil være at få varen pakken ud i butikken ved mindste mistanke!
Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre, men er det mon muligt at se hvor længe en skærm har kørt inde i softwaren/Menuen?
Kontakt dog Fona og hør deres forklaring.
Pøj pøj med det!
Jes
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2011 kl. 17:01
n/m

Redigeret af Ukke - 07-April-2011 kl. 17:03
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2011 kl. 17:02
Hother, der er ikke film på selve skærmen, hvis det er det, du mener?

Jeg kan se nogle fedtfingre, og det ser ud til at skærmen har været pudset med en klud, da der er nogle striber.

Skal der være film på selve skærmen?
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2011 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Hother, der er ikke film på selve skærmen, hvis det er det, du mener?

Jeg kan se nogle fedtfingre, og det ser ud til at skærmen har været pudset med en klud, da der er nogle striber.

Skal der være film på selve skærmen?

Ja for at beskytte den, så den er i hverfald ikke ny

ved ikke om man kan se nogen steder på en pan, hvor mange timer den har kørt
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2011 kl. 17:04
fona har tit det med at de giver tv med hjem til kunderne, de lige kan prøve, så der er en rimlig sandssynlighed for den er brugt.

dog kan kasser godt være medtaget, den kasse mine forældre fik deres PK950N i var også godt medtaget, og lignede pænt sagt lort, men forseglingen var sund, og intet var rørt på skærmen, alt med originalt emballering og alle de der små plaststykker hvor de skulle være..

Men jeg har selv afvist en Samsung i Fona af selv samme grund, da jeg så fik af vide jeg kunne da bare tage den med hjem på prøve hvis jeg var usikker, så så jeg på Time tælleren i Service menu´en at den havde kørt over 200 timer.. så sagde jeg pænt nej tak, og det var mit sidste køb der..

Min erfaring er at folk tit returnere fordi panelet har skuffet, måske pga en fejl. så alle de "semiåbne " kasser jeg har set har enten indholdt LCD med en ENORM mængde clouding, eller pixelfejl.
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2011 kl. 17:05
Pis. Det lyder ikke godt. Kan man se "runtime" på en Panasonic?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2011 kl. 17:20

Ja i Servicemenuen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2011 kl. 17:44
Jep. Man kan som regel se hvor mange gange TVet har været tændt og hvor længe det har været tændt i service menuen. På mit Tv står det under "time" på den første side i service menuen.
Jeg kan se at mit, efter knapt to år, er på lidt over 3000 timer og at det er blevet tændt lidt mere end 1300 gange.

På mit panasonic PZ85 skal man holde "-/V" knappen på siden af TVet inde samtidig med at man trykker tre gange på "0" på fjernbetjeningen. Jeg kommer ud af servicemenuen ved at trykke på "exit" på fjernbetjeningen.

I følge nedenstående tråd er tastekombinationen for at komme ind i servicemenuen på et G20 den samme som på mit PZ85. Der står ikke noget om hvordan man kommer ud igen.

Jeg vil huske at gøre opmærksom på at man kan lave forfærtelige ulykker i servicemenuen, så hvis du forsøger dig, så pas på med ikke at få lave noget om. I værste fald kan TVet gå helt i stykker så det skal på værksted.

tvkartoffel

Redigeret af tvkartoffel - 07-April-2011 kl. 17:50
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2011 kl. 17:52
Jeg har lige prøvet følgende på min P42V10E:

1. On the TV itself, hold down the “Vol -” button (on the right hand side of TV)
2. While holding the volume button down, press “0” on the TV remote three times. Wait. The service menu will load.
3. Now press the “2″ button on the remote. This will pull up a window with the word “SRV-TOOL”.
4. Press the “OK” button on the remote. A light blue grid will appear.
5. On the Grid, move the cursor down (using the remote down arrows) to the row labeled “PTCT”
6. Move cursor to the right. It should be an empty box on the grid.
7. Hold MUTE for 3 seconds. The amount of time the display has been on will be next to the word “TIME” this is in hours and minutes.

To get out of the service menu, either hold Exit on the remote for 3 seconds or switch off the TV using the on/off on the TV itself.

Mit TV har i øvrigt 5016 timer og 45 minutter på bagen...meget pænt på 21,5 måneder.
Og det har været on/off 1142 gange

Redigeret af Non-Desperado - 07-April-2011 kl. 17:55
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2011 kl. 18:01
@ Non-Desperado

Kan du ikke se tiden på den aller første side i servicemenuen? Jeg spørger fordi man kan gøre det samme som du beskriver på mit TV, men det er ikke nødvendigt da timeren allerede også er på den første side.

tvkartoffel
Til top

Besvar Besvar Side  123 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu