recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er det en ny eller brugt plasma?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr det en ny eller brugt plasma?

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2011 kl. 18:01

Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Mit TV har i øvrigt 5016 timer og 45 minutter på bagen...meget pænt på 21,5 måneder.
Og det har været on/off 1142 gange

Det er da ikke så galt, et gennemsnit på 4,3 Timer om dagen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2011 kl. 18:07
Jeg har sagt (5016/21,5)/30 og det giver i runde tal 7 timer og 45 minutter om dagen.
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2011 kl. 18:13
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

@ Non-Desperado

Kan du ikke se tiden på den aller første side i servicemenuen? Jeg spørger fordi man kan gøre det samme som du beskriver på mit TV, men det er ikke nødvendigt da timeren allerede også er på den første side.

tvkartoffel

Jeg har lige tjekket igen, og jeg synes ikke at kunne genkende nogle tal, der ligner timerens, så umiddelbart må jeg svare nej.
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2011 kl. 18:16
Tak til "Radiomanden", som hjalp igennem telefonisk.

Jeg kan se, at skærmen har været tændt 5 gange og at det har stået tændt i 46minutter i alt. Så det tyder på at skærmen er ny. Jeg går ikke ud fra at man kan resette "runtime". Det vil komme meget bag på mig, hvis FONA har fiflet med det!

"Radiomanden" gav mig også et godt tip med at tjekke om serienummeret på skærmen passer med serienummeret på kassen. Det gør den. Jeg undrer mig stadig meget over, at emballagen har været udsat for så meget vold + at der er fedtfingre på glasset.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2011 kl. 18:20

Jeg har sagt (5016/21,5)/30 og det giver i runde tal 7 timer og 45 minutter om dagen.

Jeg tog timerne og dividerede med antallet af gange det havde være tændt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2011 kl. 18:22

Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

@ Non-Desperado

Kan du ikke se tiden på den aller første side i servicemenuen? Jeg spørger fordi man kan gøre det samme som du beskriver på mit TV, men det er ikke nødvendigt da timeren allerede også er på den første side.

tvkartoffel

Jeg har lige tjekket igen, og jeg synes ikke at kunne genkende nogle tal, der ligner timerens, så umiddelbart må jeg svare nej.
OK. Der er åbenbart lidt forskel på apparaterne.

tvkartoffel
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2011 kl. 18:43
Hej igen. Tak til alle for jeres bidrag.

Ved nærmere eftersyn kan jeg se, at skærmen har ridser i selve rammen. Det er som om, at man har brugt en nylon-klud eller en opvaskebørste til at rengøre rammen med. Desuden er der et kæmpe hak i selve foden/standen. Skærmen skal dog oppe at hænge, men alligevel.

Kan jeg tillade mig at være lidt sur og skuffet? Jeg fik jo lovning på at skærmen var helt ny. Jeg synes ikke at ridserne i rammen og det kæmpe hak på foden/standen gør at dette TV kan kaldes for "nyt". 
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2011 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Ved nærmere eftersyn kan jeg se, at skærmen har ridser i selve rammen. Det er som om, at man har brugt en nylon-klud eller en opvaskebørste til at rengøre rammen med. Desuden er der et kæmpe hak i selve foden/standen. Skærmen skal dog oppe at hænge, men alligevel.

Kan jeg tillade mig at være lidt sur og skuffet? Jeg fik jo lovning på at skærmen var helt ny. Jeg synes ikke at ridserne i rammen og det kæmpe hak på foden/standen gør at dette TV kan kaldes for "nyt". 
Jeg må indrømme at jeg ville returnere panelet. Jeg ville ærgre mig i resten af panelets levetid, og jeg ville desuden i den grad føle mig usikker på, hvad panelet har været udsat forConfused
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2011 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg må indrømme at jeg ville returnere panelet. Jeg ville ærgre mig i resten af panelets levetid, og jeg ville desuden i den grad føle mig usikker på, hvad panelet har været udsat forConfused

Ja hurtigst muligt, hvis de ikke kan tilbyde dig et nyt må de slå noget af prisen. Som sagt hurtigst muligt
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2011 kl. 19:11

Du kan sagtens være både sur og skuffet. Se at få returneret skærmen i en fart og glem ikke at lave en masse brok. Det er tydeligvis ikke en ny skærm og det ved forhandleren udmærket godt :-/

Lad være med at fotælle dem at du har kigget i servicemenuen.

tvkartoffel

Redigeret af tvkartoffel - 07-April-2011 kl. 19:13
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2011 kl. 19:19
Uanset hvad, så vil jeg gå derned i morgen og brokke mig. Men det lader til at G20 er svær at få fat på. De har dog en GT20 til 499kr. mere, men jeg vil ikke betale en øre mere, end hvad jeg har givet for G20.

Jeg vil også nødig være en urimelig kunde, som ikke er til at forhandle med. Jeg synes dog bare ikke FONA har været ærlige i denne handel.

Men hvad skal jeg forlange af afslag, hvis de ikke har flere nye G20 til salg?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2011 kl. 19:26

Uanset hvad, så vil jeg gå derned i morgen og brokke mig. Men det lader til at G20 er svær at få fat på. De har dog en GT20 til 499kr. mere, men jeg vil ikke betale en øre mere, end hvad jeg har givet for G20.

Jeg vil også nødig være en urimelig kunde, som ikke er til at forhandle med. Jeg synes dog bare ikke FONA har været ærlige i denne handel.

Men hvad skal jeg forlange af afslag, hvis de ikke har flere nye G20 til salg?

Der er absolut ikke noget urimeligt i at brokke sig over at modtage et TV der både er ridset og hakket. Særligt ikke når de har lovet dig at det er nyt.
Jeg mener bestemt ikke du skal have et afslag i prisen. - Du skal have dine penge tilbage.
Du kan bare bestille et andet G20 via nettet. De koster mellem 6000 og 6500,- leveret.

tvkartoffel

Redigeret af tvkartoffel - 07-April-2011 kl. 19:28
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu