recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er det en ny eller brugt plasma?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr det en ny eller brugt plasma?

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2011 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

(Min havde kun kørt 5 km - hurra!) 

VAG bil?
Den var først taget ud af "transport mode" lige inden du skulle have den.....

Klaus

Nej ... det er ikke en tysk bøssebil ...

Redigeret af RuneH - 08-April-2011 kl. 14:53
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Point: 1559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2011 kl. 15:50
Poplic og Fnulder.

Jeg har gentagne gange gjort Jer opmærksom på at panelet er ridset. Der er ikke kun tale om fedtfingre, men ridser som tydelig kan ses og ikke poleres væk. Foden har en lang (ca. 4-5cm) og meget dyb ridse. Det er grund nok til at være utilfreds i min bog.

Som jeg også har skrevet flere gange nu, så er jeg egentlig ligeglad med at skærmen har været ude af kassen. Men i den stand som jeg modtog den i, så var der ingen tvivl om at det var en demo-model. Jeg bad eftertrykkelig om en ny model, og sælgeren gjorde sit for at skaffe den.

Det er jo ikke FONA Aarhus' skyld at afdelingen i Frederikshavn ikke har været ærlige.

Jeg er heller ikke typen med store armbevægelser og råb og skrål. Sælgeren som solgte mig skærmen var syg, så en anden medarbejder tog min sag i hånden. Jeg fortalte ham, roligt, at jeg var skuffet over at have modtaget en brugt skærm, når jeg har bestilt en ny. Vi blev hurtigt enige om, at sagen ikke er til diskussion så længe jeg har været lovet en ny model.

Der er nu bestilt en ny og plomberet model fra FONA Sønderborg. FONA Aarhus bringer min skærm ud når den ankommer fra Sønderborg og henter den gamle igen. Jeg håber alt går efter planen.

Jeg synes FONA Aarhus har handlet professionelt i denne sag indtil videre. Jeg har heller ikke oprettet denne tråd for at hænge nogen ud. Jeg ville bare vide, hvad I ville have gjort i min situation. Jeg må dog indrømme at jeg er noget skuffet over FONA Frederikshavn. Helt ærlige har de ikke været. 

Til top
pmalm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Oktober-2007
Sted: 3400, DK
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2011 kl. 16:42
Så får det med al sandsynlighed en lykkelig afslutningSmile Du har efter min mening gjort det helt rigtige, ingen grund til at hidse sig op(ikke til at starte hvertfaldWink) I denne sag virker det som om at det er Fona i Frederikshavn der har glemt at kontrollere tv'et. Man må jo håbe at du bare har været uheldig. 
Men tillykke med dit nye tv.
Mvh Peter

LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS.
Til top
Fnulder Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-September-2008
Point: 503
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2011 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Poplic og Fnulder.
Jeg har gentagne gange gjort Jer opmærksom på at panelet er ridset. Der er ikke kun tale om fedtfingre, men ridser som tydelig kan ses og ikke poleres væk. Foden har en lang (ca. 4-5cm) og meget dyb ridse. Det er grund nok til at være utilfreds i min bog.
Jeg har også sagt flere gange jeg holder med dig i sagen Smile
Til top
kruga Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Maj-2006
Point: 106
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2011 kl. 18:59
Flot af fona godt med noget positivt input vedr. en forhandler...
Til top
Poplic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Februar-2008
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2011 kl. 20:14
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Poplic og Fnulder.

Som jeg også har skrevet flere gange nu, så er jeg egentlig ligeglad med at skærmen har været ude af kassen. Men i den stand som jeg modtog den i, så var der ingen tvivl om at det var en demo-model. Jeg bad eftertrykkelig om en ny model, og sælgeren gjorde sit for at skaffe den.

Det er jo ikke FONA Aarhus' skyld at afdelingen i Frederikshavn ikke har været ærlige.

Jeg er heller ikke typen med store armbevægelser og råb og skrål. Sælgeren som solgte mig skærmen var syg, så en anden medarbejder tog min sag i hånden. Jeg fortalte ham, roligt, at jeg var skuffet over at have modtaget en brugt skærm, når jeg har bestilt en ny. Vi blev hurtigt enige om, at sagen ikke er til diskussion så længe jeg har været lovet en ny model.

Der er nu bestilt en ny og plomberet model fra FONA Sønderborg. FONA Aarhus bringer min skærm ud når den ankommer fra Sønderborg og henter den gamle igen. Jeg håber alt går efter planen.

Jeg synes FONA Aarhus har handlet professionelt i denne sag indtil videre. Jeg har heller ikke oprettet denne tråd for at hænge nogen ud. Jeg ville bare vide, hvad I ville have gjort i min situation. Jeg må dog indrømme at jeg er noget skuffet over FONA Frederikshavn. Helt ærlige har de ikke været. 

Hej Ukke

Rigtigt lækkert at høre, at Fona er deres ansvar bevidst i denne sag og giver dig den eneste rigtige behandling, og at du nu får, hvad du har betalt for. Og i den grad bifald til din måde at tackle det på.

Mit syrlige opstød er heller ikke på noget måde en kritik af dig - tværtimod skriver jeg:

"I det konkrete tilfælde har Fona måske ikke været opmærksomme på, at de har fået en beskadiget vare retur. Den kan selvfølgelig ikke sælges som ny, hvorfor køber enten må bede om et passende afslag eller at hæve handlen."

Jeg mener det eneste rigtige i dit tilfælde var, at du fik et afslag, et nyt eller handlen blev hævet. Faktisk synes jeg, at alene det, at du spørger her i forummet om det er noget, du skal finde dig i vidner om en tolerant og samvittighedsfuld tilgang.

Jeg kan også sagtens se i dine indlæg, at du ikke har haft noget imod Fona's service som sådan - og jeg er helt enig. Århus-afdelingen har næppe vidst om skaderne og i Frederikshavn kan de have fået den retur uden at opdage skaderne. Alle kan have været i god tro - undtagen ham, der har returneret en hærget skærm.

En gang imellem er der bare lidt for meget en holdning til at "kunden har altid ret", og man som forbruger kan kræve at få den gode rådgivning, at alt skal være funklende splinternyt (ellers skal man have afslag) og samtidig vil vi have tingene til den absolut billigste pris. Forhandlerne skal også tjene til føden, og når vi kræver den gode service (og returret) må vi også acceptere lette gener som ikke original tape på pakken og et par fedtfingre hist og her.
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2011 kl. 21:15
Oprindeligt skrevet af kruga kruga skrev:

Ah flot? Seriøst? Det var vel det absolut mindste de kunne gøre.
Til top
Fnulder Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-September-2008
Point: 503
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2011 kl. 23:31
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Hvad skulle de ellers gøre før du var tilfreds? Give ham et surroundsound system med hjem gratis?
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Online
Point: 8668
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2011 kl. 23:48
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Poplic Poplic skrev:

Nu har de fleste nye biler alligevel kørt nogle kilometer, når du afhenter dem hos forhandleren, så det er en dårlig sammenligning. De kører fra produktionen ud på en lagerplads - ombord på et skib -op på en autotransport og indtil forhandeleren. Min seneste bil havde 76 km på tælleren, da jeg fik den - og blev stadig betragtet som ny - også af mig.

Og det mener du bruger 76 km? Nej den er brugt som demobil af forhandleren. Fik besked på at jeg kun måtte køre ca 15 km, da jeg prøvekørte, så der er plads til mange prøvekørsler Tongue 

Da jeg modtog min egen, stod tælleren kun på 8 km Big smile

Din bil er jo netop også en bil under Volkswagen Group (VAG? Det er årtier siden de hed det ), hvorfor den er taget ud af "transport mode" kort før du fik den.
Til top
kruga Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Maj-2006
Point: 106
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2011 kl. 08:32
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

De gør vel det eneste rigtige at gøre, kommer ud og bytter gratis.

Hvad kan man ellers forvente?
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Point: 1559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2011 kl. 18:36
Lige et side-spørgsmål:

Kan det virkelig passe at det digitale signal herhjemme ikke er bedre end det som Stofa præsterer? Jeg synes min PX80 viste et godt analog-billede (den havde ikke DVB-C), og jeg regnede med at springet fra analog til digital var større. DR HD og de andre HD-kanaler står godt, men TV3 er godt nok ikke køn at se på.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2011 kl. 21:04

Det må være hos Stofa eller lokalt der er problemer, på You See er den rimelig i Digital.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar Side  <1 3456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu