recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er det her en Fusker?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er det her en Fusker?

Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2012 kl. 16:56
Helt sikkert fusk. Du er ikke den første der får en mail med den ordlyd :-)

http://forum.pclab.pl/topic/724473-Sprzedaż-aparatu-za-granice-za-pobraniem/
Til top
sodaha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-November-2004
Sted: Denmark
Point: 397
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sodaha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2012 kl. 20:11
Den mail du har modtaget på engelsk ligner noget der er oversat med Google translate.

Er det ikke muligt at checke fra hvilket land e-mailen er afsendt fra , England eller Nigeria eller et helt tredje land ?

Redigeret af sodaha - 16-Januar-2012 kl. 20:11
Panasonic: TX-P42X10Y, DMR-BCT820EG, DMR-EH57, DMR-EH68EC, DMR-E85H, SC-BT200 + SH-FX70, NV-GS50, DMC-LZ7, HX-DC1
Apple: iPod Touch 32gb, iPhone 6 128gb, iPad 2 WiFi 64gb&16gb, ATV 2, MAC Mini (2012)
Til top
fmm1000 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-Februar-2011
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fmm1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2012 kl. 20:37
Her får du så lige min næsten personlige oplevelse.

Min søns kammerat satte en bærbar til salg på dba. En hp faktisk :-).

Kammeraten blev kontaktet af en køber fra England som sendte en mail fra paypall om at pengene for købet af computeren nu stod hos paypal. De ville være låst hos paypal ind til køberen havde modtaget computeren.

Min søs kammeratnsendte så computeren og så selvfølgelig aldrig pengene da mailen fra paypal var forfalsket.

Så mine erfaringer som køber på ebay.

Har købt ting i udlandet via ebay og paypal over 100 gange. Kun en gang modtog jeg aldrig varen, men fik efter noget tid pengene tilbage fra ebay eller paypal (husker ikke hvem. Det er flere år siden).
Hvis sælger på ebay ikke har en paypalkonto beder jeg dem oprette en. Gør de ikke det handler jeg ikke da det så er fusk. ( De ønsker man skal overføre penge til en bankkonto).
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2012 kl. 21:38
Det lyder jo helt klart som en fusker.....

Hvis man skulle gøre noget som dette ville jeg få pengene via eksempelvis Western Union, vel at mærke hvor man går ned til en agent og henter "kolde kontanter" (ikke noget med kontooverførsler eller lignende"

Mig bekendt kan man ikke fuske med "kontantoverførsel"....

Redigeret af thor-thor - 16-Januar-2012 kl. 21:38
Til top
Hi Fi Dwarf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-Juli-2005
Sted: Danmark
Point: 445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hi Fi Dwarf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2012 kl. 21:55
Har fået stort set samme besked her for 5 dage siden på dba.dk her var det bare en mobil tlf jeg ville sælge og køberen kaldte sig Ruth Blessing og var angiveligt kortvarigt bosat på Færøerne. I forbindelse med noget landbrug. Yeah right!. Jeg kontaktede dna support og de bekræftede at vedkommende var en svindler.
Samsung UE55H7005 - Pio. BDP-51FD - TEAC AG-D500 7.2 - TW3500
Hjemmebioen
Til top
Jakobsen88 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-April-2008
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakobsen88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 01:56
Jeg havde helt sikkert ikke solgt den til hubbi. Var ude for noget lignende da jeg satte min iPad til salg, og er glad for jeg ikke hoppede i.
Til top
betho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér betho Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 06:31
Jeg har prøvet noget lignene. Det viste sig at være et nigeria scam, ikke at jeg blev snydt... Jeg begyndte bare at gå dem på klingen, og så viste det sig at den skulle sendes til London til en datter, af ham der skrev, som sjovt nok befandt sig i Afrika. Niksen. Giv ikke nogen af dine bank iformationer til ham. De lænser din konto... Thumbs Down
Til top
keldp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-August-2008
Point: 713
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér keldp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 10:29
Det er helt sikkert fusk hold dig væk.
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Tag det roligt, lander pengene, så OK, ellers naturligvis ingen vare.

Du er bare for naiv. Det her er helt klart fusk, hvor det bl.a. drejer sig om at lokke kontooplysninger ud af sælger. Det stinker jo langt væk.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
SuperBilleN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juni-2006
Sted: Galten, Danmark
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperBilleN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 11:34
Nyeste Update Fra Hustleren :)

I have done the payment and paypal has already deducted the money from my account...You have to go and send the package right now and send the evidence proof of the shipment to paypal for shipment verification....This is because there are so many sellers online nowadays that will only collect money from buyer but will not shipout the item that buyers paid for,That is the reason why paypal introduce this policy of shipment verification before final transfer of your money.... So go and send the package now and send the evidence proof of the shipment to paypal for shipment verification,Once you do this and paypal verify the shipment to be real genuine,the money will immediately show up in your account....ok

Regard as I wait your response

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 11:46

Det er ikke på den måde det gøres fra Paypal, der får sælger altid pengene på kontoen FØR man skal sende varene.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 11:48
Ja det virker jo meget tilforladeligt - for nogle. Så på TV at man vha soldater lokkede svimlende summer ud af kærlighedshungrende kvinder. Det lød bare for godt til at være sandt, og alligevel bed de på krogen
Til top

Besvar Besvar Side  <1 4567>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu