|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
|
I en snæver vending hvor man ikke lige har DVE ved hånden - ja Der er nogle ganske fornuftige ting på den, samt en forklaring i dokumentet der kan hjælpe. |
||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
||
![]() |
||
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
|
Okay ingen snævre vendinger her... anskaffer en DVE så :)
|
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8685 |
![]() |
|
Igen vil jeg påpege at sort på plasma og LCD ikke kan komme ned på CRT niveau - endnu. |
||
![]() |
||
Kristian-h ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 121 |
![]() |
|
Tak for hjælpen alle! Vil lege lidt med test DVD'er i påsken, og allerede efter de par fif jeg fik af Spawn først i tråden, hjalp det meget på billedet - generelt er det klasser bedre end det gamle CRT Igen - tusind tak for Jeres råd... /Kristian |
||
- Samsung PS51E8005
- Samsung BD-E5500 - Pioneer VSX-920 - Dali Concept 6 |
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
Det kommer vel an på hvilken plasma (LCD) skærm du sammenligner med hvilken crt skærm, der findes bestemt også mange CRT skærme som ikke er gode til at vise sort, hvor man så sætter en mørk kontrast glasplade foran og det har også sin pris i det færdige billede.. for alle teknologier er der tale om kompromier... jeg jeg tror bottom line her er at folk generelt gerne vil have store(større) skærme som ikke fylder ret meget... og her er der mange parametre som skal flyttes førend slutresultat bliver godt, og der syntes jeg efterhånden ikke at det er skærmene der mere er begrænsningen... det er nærmere signalbehandlingen og de mange forskelige standarder o.lign som et nyt tv skal kunne håndtere... hvis bare man havde en type signal og en standard var alting lettere, så kunne man fokusere mere på at optimere den ene standard fuldt ud (hvilket vel også er ved at være det som sker nu, bortset fra signalcarrierne ikke helt er med endnu i fuldt omfang over hele linien). Alternativt skulle man sørge for at alle fladskærme havde en ordentlig scaler indbygget ala dvdo VP50 så ville man være nået lang omend økonomien næppe var til det Edit jeg oplever ihvertfald at min plasmaskærm giver et klart bedre billede og bedre sort og bestemt et mere levende billede.. altså en bedre oplevelse grundet sin størrelse end min gamle Philips 32" wide crt som jeg sendte på pension for 1,5år siden Redigeret af rhsin - 07-April-2007 kl. 11:34 |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
nextgeneration ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 16-September-2006 Status: Offline Point: 1052 |
![]() |
|
Det siger du kun fordi du har en Pioneer der ikke kan vise sort ... skulle mene at panens sort kan måle sig med de bedste CRT .... |
||
Panasonic 50PX600E Plasma TV
|
||
![]() |
||
sommelle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-Januar-2005 Sted: Hjemme :) Status: Offline Point: 1365 |
![]() |
|
sådan køre det hele tiden mellem de to. Så længe Admin ikke skrider ind, er der nok ikke andet at gøre end at ignorerer dem. m.v.h. |
||
![]() |
||
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
|
Jeg har ikke et ønske om, at være efter nextgeneration, men når han kommer med påstande som kunne vildlede andre brugere som ikke vidste bedre, så ser jeg mig nødsaget til at korrigere hans påstande. Jeg har forsøgt at få han til at dokumentere hans påstande, men han har ingen dokumentation, men det afholder man åbenbart ikke fra, igen og igen, at skrive disse påstande som den endegyldige sandhed. |
||
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
||
![]() |
||
nextgeneration ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 16-September-2006 Status: Offline Point: 1052 |
![]() |
|
http://www.hdtvtest.co.uk/Pioneer-PDP4270XD/Picture-Quality. php |
||
|
||
![]() |
||
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
|
Du har tidligere henvist til diverse tests/reviews, men disse er ikke objektiv dokumentation, men derimod hvad en bestemt person SUBJEKTIVT mener om det han ser (han kunne være farveblind). Hvor vil du hen med det link? |
||
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
Nextgen..det sjove er du stadig ikke har kommenteret de billeder jeg har postet af min skærm omkring sort i en anden tråd.... men tager dem lige igen.. kan du se forskel på den sorte skærm og kanten på skærmen??, forhold dig nu til nogle af de input du får fra os andre?, vær saglig og konkret så er der da i det mindste en god debat igang, nu ved jeg godt de er svært at forholde sig til en skærms performance via et billede da det bør ses IRL men nu er det jo noget du selv har benyttet dig meget af tidligere så det kunne da være rart at høre om du syntes det ligner sort.... eller gråt? Billederne er lagt ud i deres rå format uredigeret og taget med et Canon EOS 350D spejlrefleks digitalkamera i en stue med dæmpet belysning uden der dog er helt mørkt.
|
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvis jeg skulle kommentere noget skulle det være, at de yderste 3-4 bjælker flyder sammen - i begge sider ![]() ... samt at fladen ikke er jævnt belyst i både øverste og nederste bånd ... Hvad er det iøvrigt han står og ser på siden han rødmer over hele kroppen ![]() Hans skjorte har tilsyneladende kun en knap, og skal trækkes over hovedet ![]() ... Helt ærlig - mon ikke du skulle ringe efter Otto .... Redigeret af nextgeneration - 07-April-2007 kl. 20:39 |
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |