recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er det mig der er vanskelig ???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr det mig der er vanskelig ???

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2007 kl. 21:00

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

Hvis jeg skulle kommentere noget skulle det være, at de yderste 3-4 bjælker flyder sammen - i begge sider.

Du formår IGEN at snakke uden om!

Der blev spurgt om du synes overstående billede viser grå eller sort?

Vil du venligst prøve at svare på det der bliver spurgt om!!!

Redigeret af Sandal - 07-April-2007 kl. 21:00
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2007 kl. 21:10
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Hvis jeg skulle kommentere noget skulle det være, at de yderste 3-4 bjælker flyder sammen - i begge sider.

... for at skære det ud i pap, som denne skærm er indstillet kan den hverken vise sort eller hvidt - eller måske mere korrekt, den kan ikke vise gråtoner.

Hvilket ses tydeligt i skjorten idet lukningen ikke ses, samt kun en knap er synlig.
I det sorte ses det mest tydeligt omkring øjnene, der er ingen gråtoneovergang.

Regner man lidt på det; har vi 24 skalatrin, hvoraf 7 ikke kan ses --> denne skærm kan kun gengive 70% af gråtoneskalen.

Redigeret af nextgeneration - 07-April-2007 kl. 21:17
Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2007 kl. 21:14

... for at skære det ud i pap, som denne skærm er indstillet kan den hverken vise sort eller hvidt.

Dette citat viser tydeligt hvor latterlig du er

Vi snakker ikke om hvorvidt skærmen kan vise gråtoneovergange, men derimod om skærmen kan vise SORT?

Vil du stadig påstå at overstående skærm ikke kan vise SORT?

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2007 kl. 21:19

... for at skære det ud i pap, som denne skærm er indstillet kan den hverken vise sort eller hvidt.

Dette citat viser tydeligt hvor latterlig du er

Vi snakker ikke om hvorvidt skærmen kan vise gråtoneovergange, men derimod om skærmen kan vise SORT?

Vil du stadig påstå at overstående skærm ikke kan vise SORT?

Hvis ikke du forstår betydningen af det der står, er det spild af tid at fortsætte debatten Sandal ...

Redigeret af nextgeneration - 07-April-2007 kl. 21:25
Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2007 kl. 21:22

Hvis ikke du forstår meningen i det der står, er det spild af tid at fortsætte debatten Sandal ...

... igen, igen og igen snakker du uden om. Jeg forstå udemærket, hvad det er du skriver, men du formår åbenbart ikke at svare på et simpelt spørgsmål!

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2007 kl. 21:59

Nextgen skrev - Hvis jeg skulle kommentere noget skulle det være, at de yderste 3-4 bjælker flyder sammen - i begge sider  

At de yderste bjælker ser ud til at flyde sammen skyldes formentlig enten tab i selve fotoet, eller gengivelse på din computerskærm, for det er adskilte forløb fra 0 til 100%

... samt at fladen ikke er jævnt belyst i både øverste og nederste bånd ...

Den flade du henviser til er et liniært forløb fra 0 til 100% og det skal derfor se sådan ud.... det er muligt det ikke ser liniært hos dig men så skyldes det den skærm du kigger på, forløbet er på DVE (digital video essentials hvis du selv vil tjekke)

Hvad er det iøvrigt han står og ser på siden han rødmer over hele kroppen

Han står og kigger på speakeren og hun er en lækker sild... derfor rødmer han.... seriøst det er en meget naturlig hudfarve IRL.

Hans skjorte har tilsyneladende kun en knap, og skal trækkes over hovedet

Jamen siden du nu går op i det så satte jeg dvden i med billedet, og jeg kan tælle 5 knapper, og meningen er faktisk man skal kunne se 2 knapper tydeligt og kun lige ane de resterende knapper så knapperne er faktisk en målepind i ISF HDTV Calibrationwizard dvden.

... Helt ærlig - mon ikke du skulle ringe efter Otto ....

Jamen jeg ved ikke rigtigt hvad han skulle kunne gøre nu, siden sidst han var ude og kalibrere min skærm, for det er faktisk ham der har stået for kalibreringen hos mig....

EDIT: Nedenstående er iøvrigt dokumentation på kalibreringen, med testresultater før og efter kalibrering... syntes jeg havde ramt en god indstilling inden jeg fik lavet kalibreringen... men der var alligevel en del der skulle rettes...

Redigeret af rhsin - 07-April-2007 kl. 23:02
Mvh

René
Til top
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-August-2005
Point: 824
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2007 kl. 22:34

Mit "gamle" 37TH50 (vi taler altså 2 generationer før PX70), har bedre sort end mit 29" Sony WEGA havde. Og ingen geometri-problemer, ingen halos (lys, der smitter af i omkredsen af objekter) etc. som CRT har. Og ingen problemer med at billedet krymper og vokser, afhængigt af hvor meget hvidt der er i billedet (som jeg har set på nærmest samtlige consumer TV). Og det brummer ikke nær så højt som mit Sony WEGA 100hz gjorde. Det eneste jeg synes er dårligere ved mit plasma, er at når man går tæt på kan man se dithering i form af grøntoner i mange områder. Det ses ikke et par meter fra, men det er noget alle plasma tilsyneladende har (eller har haft - har ikke set PV60 eller PX70). Og ja, så er opløsningen kun 852x480 på mit plasma - så jeg regner med at skifte det ud med et PX70/PV71 til sommer/efteråret :)

Så hvis PX70 har bare lige så godt sortniveau som TH50 er jeg glad.

Redigeret af Simon R. - 07-April-2007 kl. 22:36
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12444
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2007 kl. 23:01
Der er også dithering på nyere plasma TV. Som jeg ser det er det dog mest gennemsigtigt. Og det kan selvfølgelig alligevel ikke ses på et par meters afstand alligevel. Jeg har set folk på Interwebbet skrive, at 'with plasma you get dithering', og dérfor vælger han/de så LCD

Redigeret af Naiera - 07-April-2007 kl. 23:12
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2007 kl. 23:10

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Wow, rhsin, min førkalibrering var godt nok en del tættere på

Jamen det så faktisk bedre ud i virkeligheden end hvad målingerne viste, men man bliver jo klogere man tror og syntes man har ramt noget som man mener er godt også er der faktisk så stor forskel på det færdigkalibrerede resultat , faktisk syntes jeg at tvet så godt ud inden jeg fik kalibreringen... det er bare bedre nu... og det er jo det svære ved tvindstilling det er en objektiv ting som tolkes af de øjne som ser, derfor er det vigtigt at man har en grundindstilling som man ved er så tæt på det optimale som muligt som man så kan finpudse udfra (også for ens samvittighed, så man ved sin skærm performer noget nær det bedste som den kan)   jeg fik iøvrigt kalibreret min skærm i oktober 2006

Redigeret af rhsin - 07-April-2007 kl. 23:22
Mvh

René
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2007 kl. 23:28

... for at skære det ud i pap, som denne skærm er indstillet kan den hverken vise sort eller hvidt - eller måske mere korrekt, den kan ikke vise gråtoner.

Hvilket ses tydeligt i skjorten idet lukningen ikke ses, samt kun en knap er synlig.

Regner man lidt på det; har vi 24 skalatrin, hvoraf 7 ikke kan ses --> denne skærm kan kun gengive 70% af gråtoneskalen.

Hmm syntes du skal se det kalibreringsresultat som jeg lagde ud på skærmen, så der er fuld dokumentation for at den faktisk holder sig noget nær perfekt indenfor de tolerancer man arbejder med.

At du har svært ved at se tingene/detaljerne ordentligt skyldes nok nærmere at den computerskærm du har ikke er i stand til at gengive billederne korrekt, og nogle af de ting du hæfter dig ved er detaljer som bevidst er lavet så svage på dvden netop for at man kan finde grænserne og indstille efter det... det skal derfor ses IRL for bedste gengivelse... 

Mvh

René
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 4010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2007 kl. 23:33

Oprindeligt skrevet af sommelle sommelle skrev:

Sådan køre det hele tiden mellem de to. Så længe Admin ikke skrider ind, er der nok ikke andet at gøre end at ignorerer dem.

Jeg har ikke et ønske om, at være efter nextgeneration, men når han kommer med påstande som kunne vildlede andre brugere som ikke vidste bedre, så ser jeg mig nødsaget til at korrigere hans påstande.

Jeg har forsøgt at få han til at dokumentere hans påstande, men han har ingen dokumentation, men det afholder man åbenbart ikke fra, igen og igen, at skrive disse påstande som den endegyldige sandhed.

Jeg vil gerne bede dig om at stoppe dine latrinære udbrud, da de intet godt fører med sig. Hvis du er uenig, så argumenter, men at tale på den måde fører intet godt med sig. Og det eneste det gør, som du også kan læse i forum, er at føre negative kommentarer med sig.

Og til andre brugere, der har deltaget i mudderkastningen. Lad nu være med at gøre det til en personsag om ting viser sort eller ej. Forhold jer til fakta, og debatten. Alt andet, er jo bare fyld som vi godt kan være foruden.

Normalt ville jeg skrive en henvendelse af denne art i en personlig besked, men jeg kan forstå på andre læsere, at de ikke tror vi skrider ind. På recordere har vi en meget laaaaang lunte, men lad nu være med at tro at den ikke findes.

Vh. Hummelmose

Redigeret af hummelmose - 07-April-2007 kl. 23:37
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2007 kl. 23:37
Godt Humle -  De kunne jo også bare gribe knoglen og få en sludder om sagen. Mig interessere disse gensidige påstande ikke en dyt. Man går jo ligesom efter det der nyt, spændende og interessant  
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu