|
|
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Forfatter | ||
nextgeneration ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 16-September-2006 Status: Offline Point: 1052 |
![]() |
|
Det konkluderer vel at man ikke kan stole på "hjemmetests" med "tab" undervejs, men må holde sig til det uvildige professionelle har målt sig til ![]() ... hvilket bringer os tilbage til hvad denne test kommer frem til: http://www.hdtvtest.co.uk/Pioneer-PDP4270XD/Picture-Quality. php Testeren skriver bl.a. at man kan kompensere for den dårlige gengivelse af sort ved at skrue ( considerably ) ned for kontrasten, men som går udover skærmens performence i lyse områder, samt ved tvkikkeri ved dagslys - hvilket ikke er særlig heldigt for en plasma der som bekendt behøver høj kontrast i dagslys for ikke det hele skal drukne i genskin ... Redigeret af nextgeneration - 08-April-2007 kl. 14:42 |
||
Panasonic 50PX600E Plasma TV
|
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
Jamen jeg er for såvidt enig i at vil man sikre sig det bedste resultat bør man få sin skærm målt og efterfølgende kalibreret for at sikre den bedste indstilling, med mindre man selv besidder en ualmindelig god evne til at omsætte de billeder man ser på hjemmekalibreringsdvderne til indtastninger og ændring af indstillinger på sin skærm, og det er jo nok de færreste der trods alt kan det. Det du så skriver om kontrasten kan jeg ikke genkende... min kontrast står på 30 hvilket ikke er en lav indstilling, og jeg har bestemt en meget lys stue med mange vinduer og har slet ingen problemer med billede der drukner i genskin... men det er måske noget du har problemer med?. edit Men man kan måske nu konkludere at pioneeren via en ordentlig justering nu altså godt kan vise sort?, men at du så nu mener at nu kan den ikke vise nok lys?. Desuden syntes jeg du generaliserer meget voldsomt idet du som udgangspunkt tager en test af 1 skærm (som iøvrigt er en af de "små" modelserier også salgsmæssigt) også bruger den som udsagn for hele Pioneer, der er altså forskel fra modeltype til modeltype også indenfor Pioneer Redigeret af rhsin - 08-April-2007 kl. 15:30 |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
nextgeneration ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 16-September-2006 Status: Offline Point: 1052 |
![]() |
|
Jo - den kan vise sort hvis du slukker helt for den ![]() |
||
|
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
Jo - den kan vise sort hvis du slukker helt for den ![]() [/QUOTE] Jeg har da ikke ofret så mange penge på min hjemmebio for at den skulle stå slukket |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
![]() |
|
Alle TV kan fås til at vise sort hvis det stilles i et mørkt rum, og skruer godt ned for lys/ kontrast eller slukker helt - men det kan man jo ikke rigtig bruge til så meget
![]() Redigeret af nextgeneration - 09-April-2007 kl. 09:16 |
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |