recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er det nok at male?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr det nok at male?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 490
Direkte link til dette indlæg Emne: Er det nok at male?
    Sendt: 04-Juni-2011 kl. 15:57
Jeg overvejer, om jeg skal male de første par meter af mine hvide vægge, så jeg kan få forbedret kontrasten i billedet ved brug af min projektor. Jeg er dog i tvivl om det ville give nogen effekt overhovedet, da jeg har et lakeret trægulv, som også smider reflektioner tilbage på lærredet. Ligeledes har jeg også lyse møbler, de bidrager vel også med lidt reflektioner?

Jeg vil nok ikke have et tæppe mere foran lærredet, da jeg synes det ville se dårligt ud, men det kan jo muligvis blive en nødvendighed..

Anyway.. hvilken maling kan i anbefale (helst ikke sort), som gør et hæderligt job? Jeg overvejer evt. et gråt lærrede, men er der nogle fornuftige i en prisklasse af 6000 kr.?

Her er lidt billeder, så i kan gøre jer et indtryk.

Loft og væggene hen til døren og kanten havde jeg tænkt mig at male.

Ps. Jeg ved godt Wadia, at din JVC DLA-HD750 projektor
er fremragende ;)

Redigeret af s0ad - 04-Juni-2011 kl. 16:06
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2011 kl. 16:06
Sort maling reflekterer også lys. Du skal have noget stof op.

Ang. lærred, så har jeg noget i gang under fælleskøb - lydtransperent som du kan lave præcis til dine behov
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Point: 1966
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2011 kl. 16:09
Alt hvad du kan gøre, hjælper. Også selvom der er andet lyst i rummet. Det bedste er selvfølgelig sort, men ellers er det bedst med en grå farve. Vær dog sikker på at det er neutral-grå, og så gå så mørke-gråt som du kan/vil. Hvis du maler i en ikke-grå farve kan du ødelægge farvebalancen i billedet. Ligegyldigt hvilken du vælger, så få den så mat som muligt. Altså med så lav glans som muligt.

Et tæppe / dug / lærred vil klart være et bedre valg end maling, da de typisk har langt mindre genskind. Men det kommer selvfølgelig and på materialet.
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2011 kl. 02:42
Får man et langt bedre resultat med stof ift. en mat grå maling? Jeg overvejer evt. at sætte nogle skinner op langs siderne i loftet og hænge nogle gardiner op, som så kan trækkes foran de hvide vægge, men så mangler jeg stadigvæk en løsning til loftet. Der kunne man jo købe noget stof der kunne klistres fast, men er bange for et grimt resultat, har seriøst slet ingen handyman skills og ville helst hyre en til det ^^

Jeg får en ny Epson TW3200 en af dagene, men den bliver nok solgt igen til fordel for en Sanyo z4000, og den er jo i en anden liga. Uanset hvad, så er det på tide at få gjort noget ved de irriterende refleksioner.
Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 695
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2011 kl. 09:20
reflektionerne er nok værst for dig i samme rum under samme forhold med Epson ift. Sanyo da den er mindre lysstærk som jeg husker det. Så en Sanyo 4000 i eco mode burde give noget mindre reflektioner end en Epson.
Hvis du overhovedet ingen handyman evner har, så ville jeg overvejer at starte med maling i mat grå farve.
Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Point: 589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2011 kl. 10:57
Hvis grå/sort ikke kan accepteres så måske en mørk rød eller mørk blå.
Husk glans skal være lav; men husk at den bliver mere følsom og sværere at holde
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2011 kl. 16:09
Det bliver en mat mørke grå. Jeg takker for hjælpen og poster billeder så snart jeg er færdig med at male.
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2011 kl. 18:51
hvilken projektor er det du har?

tænker på at du overvejer et gråt lærred - typisk vælger man gråt lærred, hvis ikke projektoren er kraftig nok, eller man har store problemer med mørkelægningen.
Til top
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2011 kl. 19:25
Epson tw3200 men den sælger jeg nok og køber en sanyo plv-z4000, som er langt fra ligeså lysstærk 1800 mod 1200 lumens. Et kvalitets lærred i grå er dog alt for dyr, så derfor vælger jeg at male.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2011 kl. 20:14
Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

hvilken projektor er det du har?

tænker på at du overvejer et gråt lærred - typisk vælger man gråt lærred, hvis ikke projektoren er kraftig nok, eller man har store problemer med mørkelægningen.

Grå lærreder bruges for at øge kontrasten - "ikke kraftigt nok" hentyder vel til at lysintensiteten er for lav (få lumens). I så fald er det vel lodret forkert, da et græt lærrede typisk har et gain under éen.
Til top
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 19:35
Jeg spurgte efter en neutral mat-grå ved en farvehandler og de anbefalede denne her. Det er i farven skiffer. Den er en del mørkere, når den først kommer på væggen kunne jeg se.

Virker det til at være et fornuftigt valg?

Redigeret af s0ad - 07-Juni-2011 kl. 19:36
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 20:15
Jeg ville nu overvejer noget stof på en gardinstand eller lign. Det er en løsning som virker bedre (med det rette stof) og som ikke giver rummet en EMO-stemning.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu