recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er det nu man skal NAS debutere?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er det nu man skal NAS debutere?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ANGUSYOUNG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ANGUSYOUNG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er det nu man skal NAS debutere?
    Sendt: 03-September-2012 kl. 19:28
Hey

tror aldrig priserne falder voldsomt på Hard diske... så mon ikke man skal springe ud i NAS eventyret.

Er temmelig blank på hvad sådan en fætter helt nøjagtigt kan bruges til, men har da nogle forhåbninger....

Vi Har Boxee, Ipad, HTC tlf, Iphone, Smart TV og et par PS3'er. Mon ikke film, billeder og musik kan anvendes til nogle af de ting med NAS'en.

PT streamer jeg fra stationærs eksterne Hard diske med billeder og film til Boxee. Det koster jo noget i strøm.... 

Men der er vel noget om man automatisk kan uploade billeder fra Apples produkter til NAS skyen osv osv?

Jeg har læst her i dette fantastiske forum og mange anbefaler 4disks. Jeg er så vidt(nok) enig, men synes godt nok de er noget dyrere.

Faldt over denne idag nogle der er bekendt med denne eller andet der er bedre med 2 eller 4 diske?

I så fald hvilke og hvor køber man Hard diske. Havde tænkt mig at starte med 2 eller 3TB x 2.

Raid? jeg er sgu lidt blank på alt dette. Havde planer om at have back up af billeder og musik på eksterne hard diske som jeg har en del af fra ALDI og de er jo gode nok og de kan vist også anvendes til ovenstående som extra extra?

Tror det er nu jomfruen skal springe ud med recorders hjælp Tongue
TV:LG 77" C4

Receiver: Denon AVRX2800H
Surround: Dali OBERON ONWALL

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 19:36
jeg vil klart anbefale www.synology.dk kig på deres NAS, deres brugerinterface og features er imo helt i front, især deres photostation bruger vi rigtigt meget, foruden musik og film streaming.. og iøvrigt kæmpe cloudlager
det er dit budget der sætter begrænsninger for hvad du skal vælge af deres modeller... jeg ville dog gå efter deres +modeller hvis du vil ofre det på en NAS

Redigeret af rhsin - 03-September-2012 kl. 19:38
Mvh

René
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ANGUSYOUNG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 19:42
Hey, det var hurtigt Clap

Også kun hørt positivt om Synology. Havde håbet at kunne klare nas og 4xTB for under 3000kr, men det kan man realistisk nok ikke, så overvejede bare om man skulle brøve med 2-slots eller 4slots men kun med 2HD. Synes bare den anmeldelse lød riiiigtig god og passede nok på det jeg skal bruge den til Wacko Men forslag modtages med kyshånd, er jomfru big time her.

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 19:43
Hej, jeg har selv en NAS, men med al den streaming, der efterhånden er, er det lige før at den kan undværes.

Alt mit musik er på den, men det kunne egentlig også høres med Spotify eller Wimp. Bortset fra nogle få lp'er og cd'er som ikke findes mere. 
Film gider jeg ikke kopiere over på den, og nu kommer der snart HBO og Netflix til Danmark, så behøver man heller ikke købe film og serier mere.

Men hvis du vil have en NAS, så kig på QNAP og Synology + deres anbefalede harddiske. Harddiskene finder du fx på edbpriser.dk.

Venlig hilsen
KB
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ANGUSYOUNG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 19:56
Hej KB
jeg er delvis enig med dig. Men film og billeder vil jeg gerne have på NAS og musik i det mindste som back up. Men kan godt følge dig.

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 20:59
Hvis det skal være en Nas med 2 diske kan jeg kun anbefale en synology ds212+

Jeg er ovenud tilfreds med min.

Jeg overfører de film/musik der skal bruges på den og resten har jeg på eksterne diske som lager
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 21:57
Hvis du er i 2-disks varianterne er en Synology DS212 (uden plus) eller DS213 (på vej) også gode alternativer - +-udgaven er lavet til situationer, hvor nas'en benyttes med flere samtidige brugere - dvs. eks. et kontormiljø, hvor den benyttes på samme tid af minimum 3-4 brugere og stadig skal performe - hvis der ikke er behov for dét - er en "almindelig" udgave et ganske fornuftigt bud.
Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juni-2006
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZkiiFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 22:11
Hejsa

Prøv evt at tage et kig på Netgear ReadyNas Duo v2. Den er ofte på 'bud i El-elefanten. Her kan være to diske på op til 3TB hver. Det er en udmærket NAS, som ikke bruger meget strøm, en parameter, der er værd at tage i betragtning, når den nok skal være tændt 24/7 :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ANGUSYOUNG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 23:06
tak for svarene.

Mht +'et. Vil det sige at hvis man tager en alm. NAS kan man ikke se film det ene sted og høre musik det andet eller hvordan forstås det?

Netgear kender jeg fra andre ting. Dog blot hørt mht NAS at Synology og Qnaps var noget godt at gå efter.... som sagt æ er helt blank....

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 23:19
Oprindeligt skrevet af ANGUSYOUNG ANGUSYOUNG skrev:

Mht +'et. Vil det sige at hvis man tager en alm. NAS kan man ikke se film det ene sted og høre musik det andet eller hvordan forstås det?
Det kan du sagtens - det vil jeg også tro er muligt med en nyere j-model.
Til top
Wuffer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2005
Point: 615
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wuffer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 23:22
Har en Netgear Readynas Ultra 2 (med 2 diske).

Jeg er super glad for den. Den er hurtig, "lydløs" og rigtig lækkert samlet. Brugerinterfacet er kedeligt og ikke ligeså poleret som eks. Synology, men det fungere upåklageligt.

Jeg tidligere haft Synology og det er også nogle lækre maskiner og meget brugervenlige. Jeg ville holde mig fra deres NAS'er med slutbenævnelsen (deres billigste og langsomste linje). Havde en 210j og den var for langsom. 
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 23:42
Oprindeligt skrevet af Wuffer Wuffer skrev:

Jeg tidligere haft Synology og det er også nogle lækre maskiner og meget brugervenlige. Jeg ville holde mig fra deres NAS'er med slutbenævnelsen (deres billigste og langsomste linje). Havde en 210j og den var for langsom. 
Hvis du beskriver hvad den var for langsom til (og hvad du forventer), vil det være mere brugbart.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu