|
Er det nu man skal NAS debutere? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
HUSK. Med kun 2diske begrænser du dine muligheder for RAID til 0 og 1! Selv ville jeg ikke undvære RAID 5. Jeg er dog selv gået server-vejen.
BS
|
|
![]() |
|
ANGUSYOUNG ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 631 |
Synes bare også jeg læser mange steder at det Raid ikke er så sikkert og vigtigt og at man ligeså godt kan have back up på ekstern HD i stedet?
|
|
TV:LG 77" C4
Receiver: Denon AVRX2800H Surround: Dali OBERON ONWALL PS5 NVIDIA SHIELD |
|
![]() |
|
Henrik K Kristensen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 295 |
Jeg er i samme situation som trådstarter. Hvorfor server fremfor NAS... og hvilken server?
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
AngusYoung:RAID og backup er ikke to "teknologier" som erstatter hinanden - RAID er ikke beregnet som backup af data.
"Server fremfor NAS..." - en NAS er basalt set en server - specielt med alt den funktionalitet der efterhånden er bygget ind i dem. Hvis du har behov for mere fleksibilitet end en færdigbygget NAS tilbyder, ja så bygger du selv en server op og konfigurerer den præcis som du vil have den. |
|
![]() |
|
trupfg ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-December-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 54 |
Kan man fra en hvilken som helst maskine overføre filer til NAS'en? Jeg tænker på, hvis man eks. ønsker at gøre det fra en Mac - den kan jo eks. ikke så godt arbejde sammen med NTFS-formatteringer?
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
trupfg: Din MAC er ligeglad med hvilket filsystem der benyttes internt på NAS'en - MAC'en kobler op til din NAS via et share som overholder en given standard - ved ikke, hvad man bruger til MAC, men til Windows kunne det eks. være et SMB-share (Samba).
|
|
![]() |
|
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
Husk at et NAS ikke kan flere ting end din PC. Den er bare undermotoriseret og bruger mindre strøm (medmindre din pc er en laptop, så er strømforbruget nogenlunde det samme). Jeg troede i lang tid jeg skulle have et NAS, men droppede det og nu bruger jeg bare vores desktop replacement laptop som "server", sammen med WOL (wake on LAN) fungerer det fint. Der er plads til masser af billeder, film og musik. Backup sker til simpel USB harddisk. Fremtiden er streaming billigt og nemt. Billederne skulle du nok kunne gemme på anden vis.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |