recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er det nye DR3 kun arkiv og ingen live TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er det nye DR3 kun arkiv og ingen live TV?

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2020 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg ved ikke hvor du arbejder Munch. Hvis du skulle farvel til hver femte kollega, tror jeg nok din arbejdsplads vil blive lammet.

Den artikel du linker til er fra TV-2 som har overtaget X-faktor. Og DRs største konkurrent, som eksempelvis ikke skal drive diverse kor, orkestre og en koncertsal. 

Hvis du har lidt tid kan jeg anbefale denne artikel. Den er godt nok fra 2018.

Hvor står der at hver femte medarbejder i DR er fyret? Som jeg forstår det, er al drama produktion indstillet. I det hele taget er det ubegribeligt at de ikke bare tilpasser sig den nye virkelighed hvor de ikke mere får godt 200kr/md af hver licensbetaler.

Mht koncertsalen, burde den ikke ha været financieret for licensmidler. Og mig bekendt er der et par orkestre der er røget ud af DR’s budget for flere år siden.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2020 kl. 19:49
Jeg kan forstå du ikke har læst artiklen.

Her står der at bl.a. Drama friholdes og diverse orkestre.

Og at mange af besparelserne er politisk bestemt.




Redigeret af Mufti - 05-Januar-2020 kl. 19:50
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2020 kl. 07:34
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

De tre kanaler, som lukkede ved årsskiftet, er nedlagt som flow-tv kanaler. Også på DRTV. Indholdet kan i stedet startes fra oversigterne i brugerfladen.
Hvis indholdet blot er ‘arkiv’, altså det man alligevel har kunnet se på DRTV, er der vel reelt tale om at DR3 er pist borte.

Jeg har heller ikke hørt om, at der skulle lanceres nyt inhold deklaret som DR3 via streaming (men lader mig gerne korrigere).
Så det med indholdsfortegnelse og live-streaming er vel en saga blot!

MAngryM

Hvor meget live blev der sendt på DR3 og de andre nedlagte kanaler? Mig bekendt var det meste optaget indhold og det giver naturligvis ikke mening at have en kanal, der er begrænset til 24 timers sendetimer dagligt, når man i stedet kan lægge det hele frit tilgængeligt for alle danskere til streaming, når de har tid og lyst. Det modsatte ville være at lade sig være bundet af gamle teknologiske begrænsninger. Smile

DR3 kan vel godt fortsætte som et univers online i stedet for en tv-kanal? Vel næppe meget anderledes end, at man søger mod bold.dk, når man vil læse og fodbold, og et andet sted, når man vil have madopskrifter. Det er jo bare et fokusområde, eller en profil om man vil.

DR3-universet ser sådan ud på DRTV.

Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2020 kl. 11:13
Hvis nu bare de ville komme med den app til Android TV, ja så ville det være "fair", simplethen utroligt, at man ikke er klar, selvom man har vidst dette i et halvt år.

HBB tv kører simpelthen ulideligt på mit to år gamle Philips fjernsyn, efter at DR opdaterede det.. Så jeg sidder godt nok og savner en Android TV app, hvor man ikke skal trykke, og så veeeeeeeeeeeeeente for så at trykke og veeeeente igen.. Og så sommetider faktisk få en hvid skærm, hvor der ikke sker noget.. Trykke "tilbage" og veeeeente, og så tryk igen, og så gik programmet i gang..

Det "værste" er næsten, at når programmet først kører, ja så er det rigtig godt, og ingen problemer eller "lag". Men interfacet til at vælge, åh gud hvor er det tungt at navigere i.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2020 kl. 11:40
Du får også en hvid skærm på nye TV. Det nye DRTV er ulideligt langsomt om at åbne. Og så ligger der så få billeder af udsendelser, at jeg stort set hver eneste gang skal vælge søgefunktionen og stave mig frem med piletaster til det jeg vil se. Det må være en ommer!
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2020 kl. 11:48
Det gode er jo så at de har lavet søgefunktionen om, således at bogstaverne er på to lange rækker, fremfor før, hvor de var på 5-6 rækker.. *Sarkasme*

Så nu skal man trykke mange flere gange frem og tilbage, og kan ikke lige tage en "genvej"..

Man får jo minder tilbage til 80erne, hvor man skulle skrive sit navn på highscore på arcademaskinen..
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2020 kl. 11:51
I forbindelse med at Tv2 viste serien "Minkavlerne" på Zulu, blev en af de ledende programmedarbejdere hos Tv2 interviewet af en journalist, der tydeligvis tilhørte kategorien streaming-missionærer.
Spørgsmålet lød lettere bebrejdende, hvorfor man dog sendte serien på Zulu og ikke bare lagde den på Tv2 Play.
Der kom et yderst fornuftigt svar fra Tv2 medarbejderen: Hos os (Tv2) ser vi ikke et modsætningsforhold mellem streaming-tv og flow-tv, så ønsker vore seere at se flow-tv eller streaming-tv, så vil vi være til stede på begge platforme. Sådan kommer vi bedst ud til flest mulige seere.
DR3 mangler flow-delen for dem, der måtte foretrække den, og den fungerede uden alle disse tekniske udfordringer. Man bliver bare nødt til at huske, at ændringen for DR er politisk bestemt.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2020 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:


DR3 mangler flow-delen for dem, 


DR3 findes ikke mere.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2020 kl. 13:21
Hvis man skulle beholde flow-tv delen på DRTV så skulle man jo også have en kanalredaktør eller flere, en opsætning til kanaludsendelse mv. Det ville DR næppe spare de store penge på. Så kunne kanalen nok lige så godt også være blevet i tv-pakkerne og antenne.

TV2 er i gang med præcis samme overgang til streaming som DR. De bruger sågar nærmest identisk retorik. (TV2 Play skal være "hoveddør", mens DR siger at DRTV skal være "hovedindgang").
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2020 kl. 15:12
Der er så lige den forskel, at Tv2 netop har åbnet en flow-tv kanal mere, mens DR har lukket 3, så der er vist ikke tale om præcis den samme overgang til streaming.
Til top
Brian M Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2020 kl. 15:57
Det ligner at DR har kikket rigtigt meget på Youtube mht DRTV. Så nej der kommer næppe en gammeldags flow kanal, men en moderne "kanal" som er mere individuel og hvor du selv delvist skaber dit flow. På Youtube kan du se videoer i flow hvis det er det du vil og siden foreslår dig nye og gamle videoer, enten baseret på hvad du tidligere har set eller hvad der er populært i tiden. Hvis jeg ikke tager fejl kan du også abbonnere på bestemte ting inde på DRTV ligesom man kan på Youtube. Således du automatisk får besked når der er et nyt afsnit af noget du følger. Hvis man er hardcore DR3 kan man jo altid starte med at klikke sig ind på DR3 delen af DRTV.

Men i øvrigt er jeg ikke imponeret af det nye design af DRTV. Siden er generelt noget rod og søgefunktionen er hat og briller. "krig" finder f.eks ikke programmer der hedder noget med verdenskrig i titlen. Halloooo .....  
Mit eget forbrug er faktisk faldet voldsomt da det nu tager alt for lang tid at lede efter noget der virker interessant.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2020 kl. 16:23
Brian. Jeg prøvede at søge på ordet krig på DRTV og nåede til 41forskellige. Jeg talte påny. Måske skal du prøve igen.

Jeg er iøvrigt meget positiv på måden, som DRTV fungerer på. 
App'en virker både lækker, hurtig og nem. 




Redigeret af bentpetersson - 06-Januar-2020 kl. 16:27
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu