recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er det nye DR3 kun arkiv og ingen live TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er det nye DR3 kun arkiv og ingen live TV?

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Brian M Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2020 kl. 00:57
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Brian. Jeg prøvede at søge på ordet krig på DRTV og nåede til 41forskellige. Jeg talte påny. Måske skal du prøve igen.
Jeg fik mig åbenbart ikke forklaret præcist nok, for jeg får skam også sikkert samme antal resultater når jeg søger. Problemet er at det ligger endnu flere udsendelser som indeholder "krig" i titlen på drtv, "verdenskrig" giver nogle andre resultater end bare "krig". Hvis sådan et arkiv virkeligt skal virke, kræver det der er en effektiv og intelligent måde at søge i indholdet, så man kan finde tingene ude på forhånd at kende den eksakte title. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2020 kl. 06:10
Oprindeligt skrevet af Brian M Brian M skrev:

Det ligner at DR har kikket rigtigt meget på Youtube mht DRTV. Så nej der kommer næppe en gammeldags flow kanal, men en moderne "kanal" som er mere individuel og hvor du selv delvist skaber dit flow.

Som ved alle andre tjenester, “vi giver dig noget der ligner det du ser/hører i forvejen”. Velkommen til at blive lullet i søvn.

Jeg er udpræget “flow-tv-er”. Dermed kommer jeg nogen gange forbi programmer som jeg aldrig ville have set i mit “personlige flow”. Nogen gange tænker jeg “fedt” andre gange “sikke noget lort”.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2020 kl. 07:06
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Der er så lige den forskel, at Tv2 netop har åbnet en flow-tv kanal mere, mens DR har lukket 3, så der er vist ikke tale om præcis den samme overgang til streaming.

TV2 Sport X er "født som streamingkanal på TV2 Play": https://omtv2.tv2.dk/tv-2s-medier/kanaler/tv-2-sport-x/

Her kan du læse om TV2 udmeldinger om overgangen til streaming, herunder nødvendigheden af at "TV 2 accelererer udviklingen af TV 2 PLAY" samt hvordan "TV 2 PLAY skal på sigt være danskernes nye hoveddør ind til TV 2s indhold". https://omtv2.tv2.dk/nyhedsartikler/nyhedsvisning/tv-2s-direktoer-vi-har-travlt-med-udviklingen-af-tv-2-play/

- "TV 2 PLAY er en dynamisk platform kendetegnet af dansk kvalitetsindhold, og TV 2 PLAY skal på sigt være danskernes nye hoveddør ind til TV 2s indhold. I mere end 30 år har vores hovedkanal haft denne rolle, men vi er i gang med at åbne en ny, så TV 2 PLAY bliver det naturlige sted at møde alt vores indhold," siger TV 2s administrerende direktør, Anne Engdal Stig Christensen.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2020 kl. 07:22
Ok. Brian
Du kan faktisk også søge med flere ord fx ordene krig verdenskrig.
Jeg fornemmer, at du vil have at ordet krig, også skal give/vise resultater for udsendelser med verdenskrig.
Prøv at skrive din mangel til DR, idet en søgefunktion, der også omfatter ord, det omgår i sammensatte ord, nemt kan tilføjes.


Redigeret af bentpetersson - 07-Januar-2020 kl. 07:57
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2020 kl. 11:30
Man kan selvfølgelig godt sige, at Tv2 Sport X er født som streamingkanal. Man kunne lige så godt have sagt det modsatte, at den er født som flow-tv kanal og også tilbydes på Tv2 Play som streaming kanal.
Hvem skal så afgøre, hvad der er mest rigtigt? I virkelighedens verden er den startet samtidig som både flow og streaming kanal.
Det er klart, at Tv2 vil prøve at få så mange til at abonnere på Tv2 play som muligt. Men det har ikke resulteret i, at man er begyndt at lukke eksisterende flow kanaler, sådan som DR er blevet tvunget til at gøre. Man har forsøgt sig med en ren streaming kanal Tv2 Business. Den blev snart opgivet.
Man kan vel heller ikke ligefrem påstå, at der er gode erfaringer med, at tv-kanaler eksisterer fint alene som streaming. DR har jo tidligere forsøgt sig med DR Update som ren streaming kanal. Succesen var mildest talt til at overse. Resultatet blev, at man startede kanalen som flow kanal, men for sent for da havde man tabt til flow kanalen Tv2 News.
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2020 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Man kan selvfølgelig godt sige, at Tv2 Sport X er født som streamingkanal.


Eller nærmere som flere faktisk, da de har mere indhold end de kan nå af sende på døgnets 24 timer, derfor er der op til flere sportskanaler i tv2 apps.

men da der er flere der stadig kun ser tv som noget man får via antenne stikker, er tv kanaler stadig nødvendige (ihvertfald hvis man vil henvende sig til et ældre publikum)
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2020 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Ok. Brian
Du kan faktisk også søge med flere ord fx ordene krig verdenskrig.
Jeg fornemmer, at du vil have at ordet krig, også skal give/vise resultater for udsendelser med verdenskrig.
Prøv at skrive din mangel til DR, idet en søgefunktion, der også omfatter ord, det omgår i sammensatte ord, nemt kan tilføjes.

Hvorfor tror du det nemt kan tilføjes??
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2020 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Man kan selvfølgelig godt sige, at Tv2 Sport X er født som streamingkanal. Man kunne lige så godt have sagt det modsatte, at den er født som flow-tv kanal og også tilbydes på Tv2 Play som streaming kanal.
Hvem skal så afgøre, hvad der er mest rigtigt? I virkelighedens verden er den startet samtidig som både flow og streaming kanal.

Jeg ved ikke, hvem der kan svare på TV2's motivationer bedre end TV2 selv.

Man skal i øvrigt have TV2 Play for at se samtlige sportsudsendelser fra TV2 Sport og Sport X. I travle periode sendes nogle udsendelser ud via særskilte streams, som ikke kan ses på flow-tv.

Overgangen til TV2 Play kan ikke betragtes igennem et kanalperspektiv. Flere TV2-programmer har jo i dag premiere på TV2 Play, enten før kanalerne eller eksklusivt på deres streamingtjenesten. Det giver et ret fingerpeg om, hvordan TV2 prioriterer - hvis man da ikke tror på deres direktørs udmeldinger.
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2020 kl. 12:51
Jeg er helt med på, at streaming er et godt supplement til flow-tv. Det har jeg syntes tidligere, og det mener jeg stadig. Det kan bare ikke erstatte flow-tv, og jeg forstår på dit indlæg, at det heller ikke meningen hos Tv2, for så ville du sikkert have fortalt, at der var planer om at nedlægge nogle af deres 7 flow-tv kanaler.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2020 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Jeg er helt med på, at streaming er et godt supplement til flow-tv. Det har jeg syntes tidligere, og det mener jeg stadig. Det kan bare ikke erstatte flow-tv, og jeg forstår på dit indlæg, at det heller ikke meningen hos Tv2, for så ville du sikkert have fortalt, at der var planer om at nedlægge nogle af deres 7 flow-tv kanaler.
Kan ikke erstatte. Lad os lige tage termen. Flow-tv kan både ses via antenne, enten den ene eller anden art, og det kan ses som streaming. Du Hentyder nok til at on-demand vs flow tv. Det kører sidde om side ja, og det vil det gøre lidt endne. Men der vil så overgårs til livestreames på sigt, er jeg sikker på. Nu har jeg kørt uden nogle former for antenne i de sidste 6 år, og har ikke set mig tilbage, jeg streamer både flow og on-demand
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2020 kl. 13:29
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Jeg er helt med på, at streaming er et godt supplement til flow-tv. Det har jeg syntes tidligere, og det mener jeg stadig. Det kan bare ikke erstatte flow-tv, og jeg forstår på dit indlæg, at det heller ikke meningen hos Tv2, for så ville du sikkert have fortalt, at der var planer om at nedlægge nogle af deres 7 flow-tv kanaler.


Det kan sagtens erstatte flowtv, den eneste fordel af flowtv har er af du slipper for af tage beslutnig om hvad du skal se, men bare kan kaste dig i sofaen og tænde for tvet

Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2020 kl. 13:35
Flow TV vil eksistere mange år endnu. Så længe der er +1,1 mill ældre over 65 år som næsten udelukkende ser flow TV, så blir det ikke nedlagt.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu