recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er det sikkert at arbejde fra en ekstern SSD?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er det sikkert at arbejde fra en ekstern SSD?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
SEOMaster Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Januar-2020
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér SEOMaster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er det sikkert at arbejde fra en ekstern SSD?
    Sendt: 20-Februar-2020 kl. 10:36
Hej

Jeg er ved at finde ud af om 512GB intern SSD er nok i den nye bærbare computer. Der skal "bare" installeres programmer som Adobe Lightroom, Photoshop, Premiere Pro, DaVinci 16 og Final Cut Pro.

Jeg har så tænkt at kunne arbejde med billeder og video fra en god ekstern SSD, og med god så mener jeg en Samsung T5 fx. Men hvor sikkert og godt er det? Jeg ved at der sikkert findes endnu bedre eksterne SSD, men en T5 er lige det budgettet kan trække nu. Skal jeg højere op i pris, så kan jeg lige så godt gå efter en bærbar med 1TB intern SSD, men så ryger lidt af fleksibiliteten også.

Kan man godt arbejde i de programmer jeg nævnte fra en ekstern SSD? Der vil ikke være nogle lagspikes osv. pga. det, når den skal hente billeder og video fra den eksterne SSD?


Redigeret af SEOMaster - 20-Februar-2020 kl. 10:37
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2020 kl. 11:12
den er jo ikke speciel hurtig.

Hvad med en ssd nmve i et lille kabinet ?
Burde være næsten samme pris, samt noget hurtigere.

TB3 / USB 4.0 ville dog være bedre, men også dyrere.
Kommer også an på hvad de laptop har af porte.
Til top
SEOMaster Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Januar-2020
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SEOMaster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2020 kl. 11:58
Ok jeg troede ellers at Samsung T5 var noget af det bedste. Alle "what's in my tech bag" videoer på YouTube har sådan en Samsung T5.

Jeg kigger primært på en MacBook Pro lige nu, og kan ikke finde ud af, om jeg vil give den ekstra pris for 512GB mere, hvis man kan finde en god løsning på ekstern?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2020 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af SEOMaster SEOMaster skrev:

Ok jeg troede ellers at Samsung T5 var noget af det bedste. Alle "what's in my tech bag" videoer på YouTube har sådan en Samsung T5.

Jeg kigger primært på en MacBook Pro lige nu, og kan ikke finde ud af, om jeg vil give den ekstra pris for 512GB mere, hvis man kan finde en god løsning på ekstern?
en t5 giver vist 540Mbps.
Hvis du køber et tb3 enclosure (1000kr) og en nvme disk, så får du nok en hastighed på 2000+
Til top
SEOMaster Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Januar-2020
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SEOMaster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2020 kl. 13:13
Ja, jeg tænker det gerne må være en TB3 NVMe stick enclosure. Kender du nogle af dem der kan købes i DK?



Redigeret af SEOMaster - 20-Februar-2020 kl. 13:23
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2020 kl. 13:32
det er vist ikke rigtigt tb3, bemærk den understøtter kun 10Gbps
Til top
SEOMaster Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Januar-2020
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SEOMaster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2020 kl. 13:35
Ja ok.

Så findes de nok ikke lige sådan at få fat i?


Redigeret af SEOMaster - 20-Februar-2020 kl. 13:35
Til top
SEOMaster Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Januar-2020
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SEOMaster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2020 kl. 13:37
Jeg synes at rigtig mange kun skriver om, at der kun findes 10 Gbps enclosures.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2020 kl. 13:43
prøv denne på Amazon.com
Fledging Shell thunderbolt ssd enclosure

Jeg kender den ikke, men de skriver 2700MBps
Til top
SEOMaster Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Januar-2020
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SEOMaster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2020 kl. 13:51
Nu er det nok mig der er torsdagstræt, men er 10gbps ikke hurtigere end 2700mbps?
Til top
SEOMaster Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Januar-2020
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SEOMaster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2020 kl. 14:01
Ahhh

Det er kun 10 Gbps = altså 10 gigabits. Og det er vel kun ca. 1250 megabytes?

Men hvis der stod GBps, så var det Gigabytes og så ville det have været hurtigt.


Redigeret af SEOMaster - 20-Februar-2020 kl. 14:02
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2020 kl. 14:09
det er selvfølgeligt 2700 MBps, altså ca 3 gange hurtigere end de 10Gbps
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu