recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er dette den rigtige bærebar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr dette den rigtige bærebar

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Callie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2005
Sted: Vestamager
Status: Offline
Point: 563
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2008 kl. 19:08

Der er intet voldsomt i vejen med Windows. Hvis du i forvejen er tilfreds med windows, så lad være med at smid mange penge på apple, når nu du går efter at få mest muligt for pengene.

Jeg er enig med Martin i, at Core 2 Duo er det ypperligste til bærbare pt. Men de enkelte AMD systemer kan godt være mere fornuftige i de konkrete tilfælde.

Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 488
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2008 kl. 09:05

17" er mere en "flytbar" stationær, end en bærbar....

gå efter 15"

@Callie

hvorfor kan du ikke anbefale zepto til andre? hvilken model har du da selv? Jeg synes zepto er udemærket kvalitet og priserne er meget billige

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2008 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af Callie Callie skrev:

Der er intet voldsomt i vejen med Windows.

Nææh men der er heller ikke noget voldsomt godt i Windows

Umiddelbart ville jeg holde mig fra HP. De kan simpelthen ikke holde til at blive brugt.
Selv deres prof serie holder ikke meget mere end et år før fejlene dukker op. Jeg kører nu på min 3. compaq/HP. Alle har været vist store svagheder efter ca 1. år.
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2008 kl. 10:40

Min kæreste har en Zepto som stadig kører fint. Det er da en god maskine.

HP bærbar fik vi byttet indtil vi ikke gad det mere, og krævede vores penge tilbage.

IBM/Lenovo er super maskiner. Koster noget mere, men holder også til presset.

Arbejdet kører vi IBM/Lenovo, men er ved at prøve at sluse HP Business ind. Ikke med min gode vilje, men sådan er det jo nogle gange. Lige nu sidder jeg faktisk og booter en HP Mini op med Vista. Den er godt nok mini ...

Hvis jeg selv skulle købe en lige nu, ville jeg også gerne købe Lenovo. Men ellers bliver det nok en Zepto.

Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Landbooster Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2008 kl. 15:09

Et dansk firma der hedder www.Novabook.dk har også nogle ret gode bud.

De kører aktuelt kampagne på en maskine som er rigtig god til prisen 7.999,- kr.

http://www.novadata.dk/files/aktuelt.pdf

 

Hvis du søger efter Nvabook på nettet dukker der også mange artikler op hvor de har fået flotte anmeldelser.

Jeg er enig i at Apple har flot design og styresystemet er ret godt.

Men jeg er også enig i at hvis man i forvejen er godt tilfreds med windows, er der ikke grund til at købe en apple som er en del dyrere end de fleste maskiner der kan det samme eller endda mere.



Redigeret af Landbooster - 29-Oktober-2008 kl. 15:10
Pioneer PDP 427XA
Pioneer 545 H-S
XBOX 360
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2008 kl. 15:17

Jeg hæfter mig ved "del dyrere end de fleste maskiner der kan det samme eller endda mere".

Jeg har gentagne gange prøvet at finde 12-13" PC-bærbare der kan det samme som en Macbook. De fejler alle på batteritid, vægt og det det meste skærmstørrelsen.

Jeg har ikke tjekket de sidste 6 måneder så det er muligt der er kommet nogle til siden, men blot fordi en bærbar har 15" skærm gør den ikke bedre end en Mac med 13" - tværtimod  Det er netop den lille skærm som gør det dyrere - blot kig på de små PC-bærbare.. de er ikke ligefrem helt billige.

Nå det var et lille sidespring  Selvom man er godt tilfreds med Windows synes jeg det er synd på forhånd at afskrive OS X.

Man afskriver jo heller ikke en BMW bare fordi man altid har kørt Mercedes... eller gør man?

Mvh en der elsker nye græsgange og hader at blive på den samme konstant blot fordi det er nemmest og man kender græsset så godt.



Redigeret af MartinJohansen - 29-Oktober-2008 kl. 15:17
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2008 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Jeg hæfter mig ved "del dyrere end de fleste maskiner der kan det samme eller endda mere".

Hvis man kun kikker på specificationer så kan man let finde billigere maskiner end Apple.

En Koreansk Kia er jo også billigere end en Tysk Mercedes. På papiret kan de begge køre 200km/t. At Kia'en så skal genstartes hver gang man ændrer den mindste detalje er jo bare noget man vender sig til i længden.


Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2008 kl. 15:38

Specs er ikke alt. Og selv hvis man kigger specs synes jeg det er enormt svært - fx. batteritid og skærmstørrelse. Jo mindre skærm jo "større" spec.

Bortset fra det så er en moderne Kia vist at foretrække hvis vi kigger rust og elektriske komponenter.. men det er så en anden side af sagen

Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Status: Offline
Point: 511
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2008 kl. 15:58

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:


En Koreansk Kia er jo også billigere end en Tysk Mercedes. På papiret kan de begge køre 200km/t. At Kia'en så skal genstartes hver gang man ændrer den mindste detalje er jo bare noget man vender sig til i længden.


Jeg genstarter aldrig min Kia

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2008 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af Bimsen Bimsen skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:


En Koreansk Kia er jo også billigere end en Tysk Mercedes. På papiret kan de begge køre 200km/t. At Kia'en så skal genstartes hver gang man ændrer den mindste detalje er jo bare noget man vender sig til i længden.


Jeg genstarter aldrig min Kia

Så samarbejder Kia sikkert ikke med Microsoft
Til top
hønse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 202
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2008 kl. 16:26
Til top
Callie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2005
Sted: Vestamager
Status: Offline
Point: 563
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2008 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af thomnico thomnico skrev:

@Callie

hvorfor kan du ikke anbefale zepto til andre? hvilken model har du da selv? Jeg synes zepto er udemærket kvalitet og priserne er meget billige

Pga dårlig erfaring fra egen side (produktet er ikke ordentlige testede og bukker ofte under for varme ved lavere temp. end tilsvarende bærbare - ofte pga gfx) og pga andres erfaringer på nettet. Der har kørt og kører stadig en del sager hos fkn mener jeg. De har dog en over gennemsnitlig kundeservice!

Min model: 6314w 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu