|
Er Dette en lovlig licens? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-Januar-2016 kl. 10:33 |
|
Jagter en licens til Windows til et opstillingsforsøg i forbindelse mem mit studie. I en Googlesøgning "få en billig Windows licens" dukkede ebay op som mulighed.
Windows 10 pro for 150 kr, er det en lovlig licens til mit brug eller? eller er det for godt til at være sandt? ![]() |
||
![]() |
||
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1562 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det er for godt til at være sandt ![]() Jeg gætter på at nøglen egentlig nok skal virke, men komme fra en Enterprise volume licens eller lignende. Det er helt sikkert ikke muligt at købe en licens til den pris.
|
||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6675 |
|
Ifølge denne blog er det lovligt:
|
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
|
@brixen
Har ikke læst samtlige indlæg igennem i den tråd. Men synes ikke der er noget der juridisk peger på hverken lovlighed eller det modsatte. @qquakir tis ![]() |
||
![]() |
||
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1562 |
|
Alle andre end ham der skrev det oprindelige indlæg, mener at han købte en ulovlig licens. Bl.a. kom flg. citat fra Microsoft: Microsoft udbyder ikke produktnøgler som selvstændige produkter, med undtagelse af produktnøglekort (PKC'er), som distribueres sammen med ægthedsbeviser. Hvis du ser et tilbud på en auktionsside, i en online annonce eller en anden online side med produktnøgler til salg, er der meget der tyder på, at produktnøglerne er stjålne eller forfalskede. Hvis du køber en stjålet eller forfalsket produktnøgle til aktivering af Windows, der er installeret på computeren, fungerer nøglen muligvis ikke til aktivering, måske er den allerede i brug på en anden computer og Microsoft kan have spærret den for senere anvendelse, da nøglen blev meldt stjålet. Den bedste metode til at få alt, hvad du forventer her og nu, er at købe ægte Microsoft-software forudinstalleret på en ny computer eller ægte Microsoft-software fra en autoriseret forhandler.
|
||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
||
![]() |
||
affer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 356 |
|
kan man ikke bruge en evaluation licens gratis i 90 dage? 90 dage er måske ikke nok til opstillingsforsøget?< ="text/" ="safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/be284ead//helpers/preHelper.js">
|
||
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
|
||
![]() |
||
|
@affer tjoh, det havde jeg slet ikke tænkt på. Men 150 havde da været lækkert, så systemet kunne køre videre privat efterfølgende :)
Det skal da overvejes |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6675 |
|
Jeg har købt en Windows 8.1 pro på samme måde, den er aktiveret, og senere opdateret til 10 og godkendt igen.
|
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
|
ja, kan godt læse folk har gjort det, men det jeg ikke kan gennemskue er, om det er mere lovligt end at få en kopi?
|
||
![]() |
||
|
At nøglen bliver accepteret, er ikke det samme som at betingelserne er overholdt.
|
||
mvh
||
![]() |
||
Jonas Baadsgaard ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Januar-2012 Sted: Allerød Status: Offline Point: 473 |
|
Meget af det der står i Microsofts og Apples licensbetingelser er udarbejdet til det amerikanske marked, og ugyldigt eller ligefrem ulovligt i Danmark.
Udover det er en aftale indgået mellem to parter (fx Microsoft og en forhandler) ikke bindende for en 3. Part. Det blev afklaret da Microsoft prøvede at gøre OEM versionerne af Windows ulovlige at bruge for kunden såfremt den ikke var købt sammen med en pc (som Microsoft krævede af forhandlerne). |
||
Vh Jonas Baadsgaard Petersen
Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD |
||
![]() |
||
|
Nej, nemlig. Jeg synes der er lige gode argumenter for og imod at det er lovligt. Så jeg synes det er OK at købe den billige. Der er ikke tvivl om ægtheden. Det er en ægte licens, men den er vist ikke beregnet til at sælge løst. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |