recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er Dette en lovlig licens?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er Dette en lovlig licens?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2016 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

@brixen
Har ikke læst samtlige indlæg igennem i den tråd. Men synes ikke der er noget der juridisk peger på hverken lovlighed eller det modsatte.

@qquakir tis

Nej, nemlig. Jeg synes der er lige gode argumenter for og imod at det er lovligt.
Så jeg synes det er OK at købe den billige. Der er ikke tvivl om ægtheden. Det er en ægte licens, men den er vist ikke beregnet til at sælge løst.
Korrekt.
Men det at den ikke er beregnet til at blive solgt løst, betyder netop at den er "ulovlig" eller som minimum ikke bliver anvendt som licensbetingelserne giver ret til.

Men jeg vil ikke lege licenspoliti, det er op til den enkelte køber, hvad de mener er acceptabelt....
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu