recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er dette et godt tilbud på P50VT20? 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr dette et godt tilbud på P50VT20? 

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af Sbht Sbht skrev:

Ah SKOD !

Hmmm... så jeg kan ikke gøre som sælger sagde til mig?

Træk HDMI fra Blu-Ray til fladskærm, og så fra fladskærm til reciever ? eller jo bare ikke med HD formater ?

Så må det blive Pana afspiller jeg skal have mig, og senere må det blive en Receiver med HDMI 1.4
Jeg mener ikke på et TV, at der er retur lyd fra en HDMI 1.4 indgangSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Sbht Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-September-2009
Point: 507
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 22:20
Det var det han sagde til mig, at der er ikke noget som hedder ind og udgange på den nye HDMI 1.4 standard, da det kan gå begge veje?

Er det virkelig rigtig ?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 22:23

Det var det han sagde til mig, at der er ikke noget som hedder ind og udgange på den nye HDMI 1.4 standard, da det kan gå begge veje?

Er det virkelig rigtig ?
Jeg må indrømme, at jeg ikke kender HDMI 1.4 standarden så grundigt, at jeg ved om den går begge vejeSmile Men jeg mener stadig ikke, at du kan benytte dit tv som switch.

Bed om at din forhandler bekræfter detSmile 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Sbht Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-September-2009
Point: 507
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 23:51
Så vidt jeg har læst mig til, så skulle man kunne hive lyd fra alm tv kanaler ud fra sit tv via HDMI til sin receiver, så det lyder til at man kan bruge sit tv som HDMI switch ??

Du kender måske allerede problemstillingen. Du har tilsluttet dit Tv til anlægget gennem HDMI, men så kommer den dag hvor du blot vil se almindelig tv-transmission med den indbyggede tuner. Det kræver at du får lyden ud gennem Tv’et på anden vis – f.eks. med et optisk kabel.

Dette er slut nu, for HDMI 1.4 har en såkaldt Audio Return kanal, der også kan sende lydsignaler den anden vej gennem kablet – tilbage til anlægget. Du slipper således for at bruge flere kabler mellem Tv og din forstærker.
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 00:08

Lad mig forstå dig ret Hooters !

Jeg ved det er OT, men her fik jeg mig en ordentlig griner. LOL
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 07:29
Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Tja, hvad kan jeg sige. Jeg bevæger mig ikke rigtigt i de kredse så jeg ved hvem hooters erEmbarrassed
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 08:01
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Tja, hvad kan jeg sige. Jeg bevæger mig ikke rigtigt i de kredse så jeg ved hvem hooters erEmbarrassed

Hooters er en "barkæde" i usa hvor servatricerne har nogle store fordele under uniformenSmile
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 08:07
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Hooters er en "barkæde" i usa hvor servatricerne har nogle store fordele under uniformenSmile
Lyder ret besnærendeBig smile
Til top
Blu-ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2008
Point: 869
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 08:23
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 08:25

Er det virkelig rigtig ?

EDIT: Det slog mig lige at jeg hellere må råbe højere for at blive hørt mellem to billeder af letpåklædte damer: 

NEJ!

HDMI 1.4 har en funktion der hedder audio return. Det betyder at du kan tilslutte et kabel fra receiver til TV, og så kan du bruge SAMME kabel til at køre lyd fra TV til receiver, når du bruger tv'ets tuner. Det er IKKE det samme som at HDMI 1.4 er to-vejs. For det første, så er der hverken billede eller HD-lyd i Audio Return, det er udelukkende DD, DTS eller 2-kanals PCM. Det er med andre ord præcist det samme som kan opnås med et SPDIF kabel, bare indkorporeret i HDMI (af tekniske årsager som jeg vil springe over, kan det gøres uden at man skal have nye kabler). Det løser derfor IKKE problemet med at surround-receiveren har HDMI 1.4 - for hvis den ikke har dét, så har du netop ikke mulighed for at bruge Audio Return... Hvis den HAR HDMI 1.4, så er den korrekte tilslutning: Afspiller>Receiver>TV.

Hvis du vil have HD lyd ud af din nuværende receiver, og 3D på dit TV, så skal du købe Panasonics BD-afspiller. Ergo: Nej, det er ikke et godt tilbud du har fået. Med dén opstilling får du enten ikke den optimale lyd, eller du får en merudgift til en ny surround-receiver.

Redigeret af AV Precision - 04-Maj-2010 kl. 08:29
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 08:26
Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

LOL
Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 09:27
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Stort set korrekt, men med den ikke uvigtige detalje, at servitricerne og "underholdningen" ikke altid har uniform på Embarrassed

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu