AV Precision skrev:
Sbht skrev:
Det var det han sagde til mig, at der er ikke noget som hedder ind og udgange på den nye HDMI 1.4 standard, da det kan gå begge veje?
Er det virkelig rigtig ? |
EDIT: Det slog mig lige at jeg hellere må råbe højere for at blive hørt mellem to billeder af letpåklædte damer:
NEJ!
HDMI 1.4 har en funktion der hedder audio return. Det betyder at du kan tilslutte et kabel fra receiver til TV, og så kan du bruge SAMME kabel til at køre lyd fra TV til receiver, når du bruger tv'ets tuner. Det er IKKE det samme som at HDMI 1.4 er to-vejs. For det første, så er der hverken billede eller HD-lyd i Audio Return, det er udelukkende DD, DTS eller 2-kanals PCM. Det er med andre ord præcist det samme som kan opnås med et SPDIF kabel, bare indkorporeret i HDMI (af tekniske årsager som jeg vil springe over, kan det gøres uden at man skal have nye kabler). Det løser derfor IKKE problemet med at surround-receiveren har HDMI 1.4 - for hvis den ikke har dét, så har du netop ikke mulighed for at bruge Audio Return... Hvis den HAR HDMI 1.4, så er den korrekte tilslutning: Afspiller>Receiver>TV.
Hvis du vil have HD lyd ud af din nuværende receiver, og 3D på dit TV, så skal du købe Panasonics BD-afspiller. Ergo: Nej, det er ikke et godt tilbud du har fået. Med dén opstilling får du enten ikke den optimale lyd, eller du får en merudgift til en ny surround-receiver.
|
Hej Otto,
Tak for input, jeg har anulleret handlen og ser om de vil kunne lave et tilbud hvor Panasonic DMP BDT300 indgår :) Hvis det er muligt til den pris han oplyste mig igår, så er det stadig et meget godt tilbud han kan give mig, men nu må jeg vente og høre fra ham i morgen...
Men som jeg kan forstå på det hele, så er der ik rigtig nogen highend receiver ude endnu med HDMI 1.4 vel ?
Og mht. kabler så skal det være high speed HDMI kabler har jeg forstået? eller skal de bare være mærket HDMI 1.4...