recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er dette et RF IN og OUT?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr dette et RF IN og OUT?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mikkel2048 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Januar-2008
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Emne: Er dette et RF IN og OUT?
    Sendt: 08-Januar-2009 kl. 06:46

Er ovenstående et RF IN og RF OUT, som kan bruges til at tilføje et videosignal fra fx en VHS-maskine med RF IN og OUT, så andre TV'er kan modtage det?

Eller er det blot et ganske normalt RF IN og et radiosignal til kanalTV og radio?

Umiddelbart ligner det her, som skulle være et RF IN og et radiosignal:

Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2009 kl. 06:50
Det er et ganske almindeligt TV/Radio antenneudtag.
Mvh Hans
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2009 kl. 09:00

Hvordan kan man se forskel på et RF OUT og et radiosignal (er det ikke præcis samme stiktype)?

Problemet er, at disse stik for ca. 15 år siden blev konstrueret og herefter anvendt til at sende VHS-video rundt i huset, hvis min kollega ellers husker rigtigt. Det vil jeg gerne have til at virke igen, og så er et RF IN vel ikke nok?

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2009 kl. 09:05
Oprindeligt skrevet af mikkel2048 mikkel2048 skrev:

Hvordan kan man se forskel på et RF OUT og et radiosignal (er det ikke præcis samme stiktype)?

Problemet er, at disse stik for ca. 15 år siden blev konstrueret og herefter anvendt til at sende VHS-video rundt i huset, hvis min kollega ellers husker rigtigt. Det vil jeg gerne have til at virke igen, og så er et RF IN vel ikke nok?

Det er samme stiktype, men prøv det dog om det virker. Det er da nemt. Og RF IN er selvfølgelig ikke nok, men hvis det forholder sig som du mener, så er der jo en RF OUT i den anden ende.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2009 kl. 09:16

Det virker ikke, da jeg lige testede det hurtigt igår.

Proceduren: Sluttede først video'en til TV'et og fandt testsignalet på kanal 32 svjh, satte antennestikket i for at se om der lå TV-programmer på denne kanal (fintunede for at være sikker), herefter flyttede jeg video'en hen til pågældende stik og satte RF in og RF out til. Hverken på kanal 32 eller andre kanaler dukkede testsignalet.

Vil måske forsøge igen i dag, men det virker umiddelbart som et projekt, der ikke kan lade sig gøre.   

Redigeret af mikkel2048 - 08-Januar-2009 kl. 09:21
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2009 kl. 09:25
ØV og ØV, fordi så må jeg nøjes med at købe en trådløs sender, eller hvis jeg ellers kan finde hovedsignalet, så findes der vist noget udstyr (så noget i en panasonicbutik), der kan tilføje et videosignal til et RF signal. Tak for de hurtigere svar :-)
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2009 kl. 09:35

Jo, det er samme stiktype, man bruger blot han- og hun-stikkene modsat på hhv. radio og tv.

Hvordan man kan se forskel? Det kan man jo ikke, men du kan jo prøve at se om radioen fanger nogle stationer fx.

Hvis du vil sende RF-signaler fra en VHS-maskine rundt, vil kvaliteten af denne være begrænset, så måske skulle du overveje din ide igen.

Edit: Det varede lidt før svaret blev sendt, men det var egentlig til indlæg nr 3,

Redigeret af cnn3 - 08-Januar-2009 kl. 09:38
mvh Christian
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu