recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er dette ikke et knaldtilbud?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr dette ikke et knaldtilbud?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2010 kl. 21:44
Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Tror ikke engang de bruger den korrekte terminologi som rigtigt nok er 1.000.000:1... Tror bare det er endnu et forsøg på at vildlede eventuelle købere, og det virker som regel... Dem der køber TV i Aldi er jo ikke dem der har sat sig allerdybest ind i tingene (ikke noget personligt). Men jeg køber ikke AV/Hifi samme sted som jeg køber mælk og toiletpapir...

Ja uhada, Aldi er så slemme så slemme. Men når Samsung bruger disse betegnelser er det helt ok.

Drop dog jeres fordomme overfor Aldi´s produkter (ofte Medion).

Omtalte TV har desuden:

DNLA
DVB-T og C
USB PVR

Der findes både gode og mindre gode produkter i Aldi.

En stor fordel er muligheden for at prøve det hjemme, Aldi har 30 dages returret.
Så hvis man gerne vil have et LED-baseret LCD-TV, jamen så er det jo oplagt at prøve Smile.

Samtidig er der 3 års garanti.
Desværre var der problemer med det serviceværksted Aldi(Medion) brugte tidligere, et serviceværksted som også gik konkurs. Men mener det er blevet en del bedre efterfølgende.

Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2010 kl. 22:10
Ja, min far har købt en ekstern HDD fra Medion til 399 for 2 tb, hvor det var en WD Green som var sat i. Den koster mere i løssalg.

Deres PC'ere har jeg også kun hørt godt om. Det skulle også være gode dele som er sat deri, og priserne fejler ikke noget.

Så det kan skam sagtens være man kan gøre et kup i Aldi.
Til top
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2010 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Tror ikke engang de bruger den korrekte terminologi som rigtigt nok er 1.000.000:1... Tror bare det er endnu et forsøg på at vildlede eventuelle købere, og det virker som regel... Dem der køber TV i Aldi er jo ikke dem der har sat sig allerdybest ind i tingene (ikke noget personligt). Men jeg køber ikke AV/Hifi samme sted som jeg køber mælk og toiletpapir...

Ja uhada, Aldi er så slemme så slemme. Men når Samsung bruger disse betegnelser er det helt ok.

Øhhh Hansemand, hvor skriver jeg at det er Aldi jeg er utilfreds med??? Det er sgu da ikke Aldi der har opfundet begrebet Mega kontrast vel??? De skriver da bare de data de har fået af Medion!
Jeg er lige så utilfreds med lignende "begreber" fra andre producenter...

Hvad er mine fordomme overfor Aldi's produkter? Hvor har jeg skrevet noget om dem???

Omtalte TV har desuden:

DNLA
DVB-T og C
USB PVR

Nåååh... Ja så må det jo være et rigtig godt TV... Så skidt med billedkvaliteten LOL

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2010 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Ja, min far har købt en ekstern HDD fra Medion til 399 for 2 tb, hvor det var en WD Green som var sat i. Den koster mere i løssalg.

Ahh mon dog... De har tit gode tilbud af den slags, men en ekstern 2TB til 399,- har de vist aldrig haft... Jeg følger med i deres elektronik (især IT) tilbud hver gang, og har ikke set dem så billigt...

Deres PC'ere har jeg også kun hørt godt om. Det skulle også være gode dele som er sat deri, og priserne fejler ikke noget.

Så det kan skam sagtens være man kan gøre et kup i Aldi.

Deres PC'er er ganske fine, min bror har en Medion bærbar dernede fra... Den kører glimrende
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2010 kl. 22:32

Øhhh Hansemand, hvor skriver jeg at det er Aldi jeg er utilfreds med??? Det er sgu da ikke Aldi der har opfundet begrebet Mega kontrast vel??? De skriver da bare de data de har fået af Medion!

Sådan som du formulerer det, kan jeg ikke se det som andet end det er Aldi du klandrer, data har de næppe fået fra Medion i dette tilfælde Wink.

Hvad er mine fordomme overfor Aldi's produkter? Hvor har jeg skrevet noget om dem???

Åh nej, det er selvfølgelig klart med det sprogbrug du har, der er du selvfølgelig helt neutral på det område LOL.

Omtalte TV har desuden:

DNLA
DVB-T og C
USB PVR

Nåååh... Ja så må det jo være et rigtig godt TV... Så skidt med billedkvaliteten LOL

Billedkvaliteten kan jeg ikke udtale mig om, da jeg ikke har set TV, men det har nogle spændende funktioner med i prisen. Men klart hvis man gerne vil have nogle gode features med er man ligeglad med billedkvalitet eller hvad ?

Data og features på TV´et gør det da interessant at kigge nærmere på. Så må man jo vente med at udtale sig om billedkvalitet til man har set det i funktion.

Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2010 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af Vistrup Vistrup skrev:

"Dynamisk kontrast: Mega kontrast"

LOL

Jeg ville aldrig turde hoppe på sådan et TV. Specielt ikke når man ser på, hvad man ellers kan få til samme pris.

Er det ikke ligemeget hvad der står ud for kontrast? 

Sony's nye TV står der også mega ved og jeg er sikker på at de er udemærkede TV. Smile
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2010 kl. 23:03

LOL

Jeg ville aldrig turde hoppe på sådan et TV. Specielt ikke når man ser på, hvad man ellers kan få til samme pris.

Dynamisk kontrast burde forbydes på et tv
om så der står 4000:1 eller  Mega kontrast
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2010 kl. 23:09
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

LOL

Er det ikke ligemeget hvad der står ud for kontrast? 

Sony's nye TV står der også mega ved og jeg er sikker på at de er udemærkede TV. Smile

Det er fuldstændig underordnet hvor stor kontrast de angiver - typisk er det dynamisk kontrast som markedsføres, hvilket er en ubrugelig størrelse ifm. køb af et tv. Når alt kommer til alt er de slet ikke i nærheden af den kontrast det proklameres at have når fx. Rasmus fra flatpanels tester dem.

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2010 kl. 07:16
Kvaliteten på Aldis Medion produkter er i bedste fald meget svingende. Det ubetinget dårligste plasma-tv jeg har set, er et 42" Medion som Aldi solgte for et par år siden . Og den dårligste PC jeg har ejet, - var en bærbar Medion købt i "Aldrig". Den fik på et tidspunkt en vandskade, - og da jeg ringede til rep. værkstedet for at få en status , sagde han at jeg gjorde klogt i at købe alt andet end Medion , som de efterhånden var godt og grundig træt af ! Såhh . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2010 kl. 07:22

Sådan som du formulerer det, kan jeg ikke se det som andet end det er Aldi du klandrer, data har de næppe fået fra Medion i dette tilfælde Wink.

Den eneste gang jeg nævner Aldi er, at jeg skriver at dem der køber TV i Aldi oftest ikke er dem der har sat sig allermest ind i tingene... Derfor kan opfundne begreber som Mega kontrast m.m. være med til at vildlede kunderne... Og jo, du kan være ret sikker på at det kommer fra Medion, jeg vil æde min gamle hat hvis ikke også det står på kassen...

Åh nej, det er selvfølgelig klart med det sprogbrug du har, der er du selvfølgelig helt neutral på det område LOL.

Jamen prøv lige at pointere hvor jeg skriver noget negativt om Aldi specifikt... At du tolker det sådan må stå for din egen regning... Som skrevet ovenfor er Aldi kun nævnt i form af det med dem der køber TV i Aldi.... De indgår så også i det med at jeg ikke vil købe AV/Hifi samme sted som jeg køber mælk og toiletpapir, men det er der rigtig mange andre butikker/supermarkeder der også gør, så igen er det ikke rettet specielt mod Aldi...

Omtalte TV har desuden:

DNLA
DVB-T og C
USB PVR

Billedkvaliteten kan jeg ikke udtale mig om, da jeg ikke har set TV, men det har nogle spændende funktioner med i prisen. Men klart hvis man gerne vil have nogle gode features med er man ligeglad med billedkvalitet eller hvad ?

Det er ikke altid sådan at man går på kompromis med billedkvaliteten hvis man vil have flere funktioner indbygget, men det er tit sådan... Om det er sådan i dette tilfælde ved jeg ikke, da jeg ikke har set det live... Men de tidligere Medion skærme jeg har set har været for dyre ift. det jeg vægter højest; Billedkvaliteten.
Et eksempel hvor man går på kompromis med billedkvaliteten ved at vælge et TV med flere indbyggede tunere osv. er ved Pioneer's plasmaskærme som stadig 2 år efter lanceringen af nyeste serie er markedsledende på reference billedkvalitet.

Data og features på TV´et gør det da interessant at kigge nærmere på. Så må man jo vente med at udtale sig om billedkvalitet til man har set det i funktion.

Jamen bestemt... Det kan da være de har ændret en hel masse siden deres sidste model var i Aldi-avisen for et par måneder siden, men jeg tvivler meget stærkt på det er tilfældet...
Men uanset hvad, så ville jeg til ca. samme pris hellere købe et Panasonic plasma i en butik med service og personale der ved hvad de sælger... Jeg køber konsekvent aldrig TV og den slags ting i Aldi... Computergrej er en anden snak...

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2010 kl. 08:56

Den eneste gang jeg nævner Aldi er, at jeg skriver at dem der køber TV i Aldi oftest ikke er dem der har sat sig allermest ind i tingene... Derfor kan opfundne begreber som Mega kontrast m.m. være med til at vildlede kunderne... Og jo, du kan være ret sikker på at det kommer fra Medion, jeg vil æde min gamle hat hvis ikke også det står på kassen...

Jamen prøv lige at pointere hvor jeg skriver noget negativt om Aldi specifikt... At du tolker det sådan må stå for din egen regning... Som skrevet ovenfor er Aldi kun nævnt i form af det med dem der køber TV i Aldi.... De indgår så også i det med at jeg ikke vil købe AV/Hifi samme sted som jeg køber mælk og toiletpapir, men det er der rigtig mange andre butikker/supermarkeder der også gør, så igen er det ikke rettet specielt mod Aldi...

Det er ikke altid sådan at man går på kompromis med billedkvaliteten hvis man vil have flere funktioner indbygget, men det er tit sådan... Om det er sådan i dette tilfælde ved jeg ikke, da jeg ikke har set det live... Men de tidligere Medion skærme jeg har set har været for dyre ift. det jeg vægter højest; Billedkvaliteten.
Et eksempel hvor man går på kompromis med billedkvaliteten ved at vælge et TV med flere indbyggede tunere osv. er ved Pioneer's plasmaskærme som stadig 2 år efter lanceringen af nyeste serie er markedsledende på reference billedkvalitet.

Jamen bestemt... Det kan da være de har ændret en hel masse siden deres sidste model var i Aldi-avisen for et par måneder siden, men jeg tvivler meget stærkt på det er tilfældet...
Men uanset hvad, så ville jeg til ca. samme pris hellere købe et Panasonic plasma i en butik med service og personale der ved hvad de sælger... Jeg køber konsekvent aldrig TV og den slags ting i Aldi... Computergrej er en anden snak...

Sådan en gang politikersnak Wink, nu spørger jeg dig direkte: Mener du TV købt i Aldi er af god kvalitet ja eller nej ?

PS: Med mindre Medion står bag UMC så tror jeg ikke Aldi får oplysningerne fra Medion Wink.

Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2010 kl. 09:09
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Kvaliteten på Aldis Medion produkter er i bedste fald meget svingende. Det ubetinget dårligste plasma-tv jeg har set, er et 42" Medion som Aldi solgte for et par år siden . Og den dårligste PC jeg har ejet, - var en bærbar Medion købt i "Aldrig". Den fik på et tidspunkt en vandskade, - og da jeg ringede til rep. værkstedet for at få en status , sagde han at jeg gjorde klogt i at købe alt andet end Medion , som de efterhånden var godt og grundig træt af ! Såhh . .

Undskyld jeg griner lidt her, men LOL! LOL

Din bærbar fik en vandskade - det er også satans med de Medion bærbare - de KAN bare ikke tåle lige så meget vædske som Dell, Acer, HP og Compaq Smile

(jeg ved godt hvad du mente, men synes det var sjovt)....
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu