recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er dette ikke et knaldtilbud?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr dette ikke et knaldtilbud?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2369
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2010 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Mener du TV købt i Aldi er af god kvalitet ja eller nej ?

Jeg ville sige nej. Jeg kender ikke det TV, men et familiemedlem havde et Medion TV fra Aldi for et års tid siden, og det var ikke noget at råbe hurra for. Til prisen kan man nok få noget der er bedre.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2010 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Mener du TV købt i Aldi er af god kvalitet ja eller nej ?

Jeg ville sige nej. Jeg kender ikke det TV, men et familiemedlem havde et Medion TV fra Aldi for et års tid siden, og det var ikke noget at råbe hurra for. Til prisen kan man nok få noget der er bedre.
Har du  ikke lagt mærke til at det ikke er en Medion tv?

Redigeret af Notfast - 25-Juni-2010 kl. 10:57
.....
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2010 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Kvaliteten på Aldis Medion produkter er i bedste fald meget svingende. Det ubetinget dårligste plasma-tv jeg har set, er et 42" Medion som Aldi solgte for et par år siden . Og den dårligste PC jeg har ejet, - var en bærbar Medion købt i "Aldrig". Den fik på et tidspunkt en vandskade, - og da jeg ringede til rep. værkstedet for at få en status , sagde han at jeg gjorde klogt i at købe alt andet end Medion , som de efterhånden var godt og grundig træt af ! Såhh . .
UMC ? ved du at det er Medion ?

Ellers så er det eneste de har tilfælles er samme forhandler.

Lige som Sony, Samsung og Panasonic + flere jo også må være ens kvalitet - De har jo også samme forhandler.
.....
Til top
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2010 kl. 11:25

Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Den eneste gang jeg nævner Aldi er, at jeg skriver at dem der køber TV i Aldi oftest ikke er dem der har sat sig allermest ind i tingene... Derfor kan opfundne begreber som Mega kontrast m.m. være med til at vildlede kunderne... Og jo, du kan være ret sikker på at det kommer fra Medion, jeg vil æde min gamle hat hvis ikke også det står på kassen...

Jamen prøv lige at pointere hvor jeg skriver noget negativt om Aldi specifikt... At du tolker det sådan må stå for din egen regning... Som skrevet ovenfor er Aldi kun nævnt i form af det med dem der køber TV i Aldi.... De indgår så også i det med at jeg ikke vil købe AV/Hifi samme sted som jeg køber mælk og toiletpapir, men det er der rigtig mange andre butikker/supermarkeder der også gør, så igen er det ikke rettet specielt mod Aldi...

Det er ikke altid sådan at man går på kompromis med billedkvaliteten hvis man vil have flere funktioner indbygget, men det er tit sådan... Om det er sådan i dette tilfælde ved jeg ikke, da jeg ikke har set det live... Men de tidligere Medion skærme jeg har set har været for dyre ift. det jeg vægter højest; Billedkvaliteten.
Et eksempel hvor man går på kompromis med billedkvaliteten ved at vælge et TV med flere indbyggede tunere osv. er ved Pioneer's plasmaskærme som stadig 2 år efter lanceringen af nyeste serie er markedsledende på reference billedkvalitet.

Jamen bestemt... Det kan da være de har ændret en hel masse siden deres sidste model var i Aldi-avisen for et par måneder siden, men jeg tvivler meget stærkt på det er tilfældet...
Men uanset hvad, så ville jeg til ca. samme pris hellere købe et Panasonic plasma i en butik med service og personale der ved hvad de sælger... Jeg køber konsekvent aldrig TV og den slags ting i Aldi... Computergrej er en anden snak...

Sådan en gang politikersnak Wink, nu spørger jeg dig direkte: Mener du TV købt i Aldi er af god kvalitet ja eller nej ?

Det er sgu da ikke politikersnak... Du kan bare tage og læse det der bliver skrevet istedet for at opdigte en masse holdninger du tror jeg har! Nej jeg mener ikke TV købt i Aldi er af god kvalitet, men det har ikke en skid med Aldi at gøre... Det skyldes udelukkende de produkter de forhandler indenfor TV...

PS: Med mindre Medion står bag UMC så tror jeg ikke Aldi får oplysningerne fra Medion Wink.

Mente selvfølgelig UMC

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2010 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Sådan en gang politikersnak Wink, nu spørger jeg dig direkte: Mener du TV købt i Aldi er af god kvalitet ja eller nej ?

Det er sgu da ikke politikersnak... Du kan bare tage og læse det der bliver skrevet istedet for at opdigte en masse holdninger du tror jeg har! Nej jeg mener ikke TV købt i Aldi er af god kvalitet, men det har ikke en skid med Aldi at gøre... Det skyldes udelukkende de produkter de forhandler indenfor TV...

Jamen så har jeg blot misforstået dig, du er glad for Aldi men ikke deres produkter Wink.

PS: Med mindre Medion står bag UMC så tror jeg ikke Aldi får oplysningerne fra Medion Wink.

Mente selvfølgelig UMC

[/QUOTE]
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2010 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Kvaliteten på Aldis Medion produkter er i bedste fald meget svingende. Det ubetinget dårligste plasma-tv jeg har set, er et 42" Medion som Aldi solgte for et par år siden . Og den dårligste PC jeg har ejet, - var en bærbar Medion købt i "Aldrig". Den fik på et tidspunkt en vandskade, - og da jeg ringede til rep. værkstedet for at få en status , sagde han at jeg gjorde klogt i at købe alt andet end Medion , som de efterhånden var godt og grundig træt af ! Såhh . .

Du hælder vand i din computer sender den til rep og en eller anden tekniker siger at du skulle have købt noget andet. Det eneste du kan konkludere ud af det er at teknikeren ikke kan lide medion. Man kunne forestille sig at teknikere har grunde til ikke at kunne lide produkter som ikke er gældende for forbrugeren f.eks. hvis et produkt er svært at skilde af. 

@Exxtreme og Hans J

Det var da en satans måde at diskutere på. Quotes besvare man under og ikke inden i med en anden farve eller fed skrift.  Gør det totalt ulæseligt. 
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2007
Point: 1179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2010 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Oprindeligt skrevet af Vistrup Vistrup skrev:

Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Oprindeligt skrevet af Vistrup Vistrup skrev:

"Dynamisk kontrast: Mega kontrast"

LOL

Jeg ville aldrig turde hoppe på sådan et TV. Specielt ikke når man ser på, hvad man ellers kan få til samme pris.

Det er jo de samme beskrivelser (Mega, Ultra, osv.), som store producenter bruger, bl.a. Samsung, så det er ikke noget nyt.

Og? Derfor er det stadig noget crap at skrive.

Og...? Dead Du fremhævede det, som om det var noget nyt.

Hvorfor er det noget crap at skrive? 

Er det måske bedre at skrive "Native Contrast Ratio: 5.000.000 : 1", når alle ved, at det ikke holder en meter?

Er det bedre at skrive "Infinite Black (Pro)", som heller ikke betyder noget som helst?

Jeg fremhævede det IKKE som om at det er noget nyt - Sådan TOLKEDE du det og du tog fejl. lev med det.

Det er noget crap fordi det ikke giver én nogen idé om, hvor høj den reele kontrast er. Hvad andre producenter skriver, gør det sådan set ikke bedre.

Redigeret af Vistrup - 25-Juni-2010 kl. 12:52
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
wigant Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-November-2006
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2010 kl. 13:08
Hmmm...mon trådstarter har fået svar på sit spørgsmål.....??Stern Smile
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2010 kl. 15:57
Hvad er "Synsvinkel ratio: 16:9" som de skriver om?

Er det hvis man er uden for synsvinkel, så ændrer billedet sig til eksempelvis 4:3 format? LOL
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2010 kl. 16:13
Rolig nu ! - vandskaden som jeg omtaler skyldtes et sprængt varmvandsrør i bryggerset, hvor den bærbare Medion uheldigdigvis var blevet efterladt . Ingen PC i verden havde overlevet dette ! Den blev primært sendt til rep for måske at redde nogle data.
Mit budskab var at teknikeren på rep. værkstedet syntes meget lidt om Medion , - med andre ord noget værre skrammel ! 

Hvor billigt skal et dårligt produkt være, -  for at være et godt køb ? ?  
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Point: 1390
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2010 kl. 14:42
Som tidligere ALDI lager mand må jeg lige blande mig en anelse. Ved ALDi kommer alt retur via central lageret, jeg  fik derfor en god fornemmelse af hvad der var problemer med, typisk var dyrere produkter som PC'er og TV fra Medion sjældent på reklamations pallen, de billigere, så som multi fjernbetjeninger, mus osv oftere.

Jeg er overbevist om at man kan få bedre til ( næsten ) samme penge hvis man ser sig om, men reklamationerne var relativt få...
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19818
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2010 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af detlef detlef skrev:

Som tidligere ALDI lager mand må jeg lige blande mig en anelse. Ved ALDi kommer alt retur via central lageret

Det vil sige at den Medion computer jeg skal have skiftet en blæser i (grafikkortblæser der periodisk larmer) som jeg har fået et fragtbrev på, sendes via Service provider, til Aldis lager, for at blive repareret af Service provider igen?

Nej, det forbeolder sig sådan at ALDI afviser de felste reklamationer i butikken, men beder dig om at tage fat i hotline, som så sender et fragtbrev.

(ovenstående har intet med kvaliteten af Medion udstyr at gøre)

Klaus

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu